דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העסקת עובדים עם מוגבלויות

שוויון הזדמנויות / מרכז תעסוקה לאנשים עם מוגבלות הוקם ברכסים לצד מפעל מלח "גורמה"

מרכז "מעש", שהוקם על-ידי ארגון "צהר הלב", צפוי להעסיק למעלה ממאה עובדים | בעל מפעל המלח '424' הצמוד למרכז: "העסקת עובדים עם מוגבלויות בתעשייה מסורתית יוצקת לתוך העסק המון נשמה ולא רק מרדף חומרי"

עובדת במרכז התעסוקה לאנשים עם מוגבלות (צילום: מרכז תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות רכסים).
עובדת במרכז התעסוקה לאנשים עם מוגבלות (צילום: מרכז תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות רכסים).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מרכז תעסוקה חדש לאנשים עם מוגבלות נחנך אמש (שלישי) במועצה מקומית רכסים בהשתתפות ראשי ערים, נציגים ממשרד הרווחה וביטוח לאומי, חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) ותורמים.

המרכז החדש שייקרא 'מעש' הוקם על-ידי ארגון "צהר הלב", על שטח של 1,500 מ"ר ברכסים, בעלות של 13 מיליון שקלים והוא צפוי להעסיק למעלה ממאה אנשים עם צרכים מיוחדים מתוך תפיסה הגורסת כי שילוב עובדים עם מוגבלויות בשוק התעסוקה מאפשר לעובדים הזדמנות שווה להשתלב בחברה ומאפשר להם להגביר את עצמאותם.

העסקת עובדים עם מוגבלויות בתעשייה מסורתית יוצקת לתוך העסק המון נשמה ולא רק מרדף חומרי. החיוך והשמחה שדבקו בעובדיי ביום זה היו חשובים לי יותר מכל דבר אחר

בלב המרכז שיתוף פעולה עם מפעל המלח 424, המייצא לעולם כולו כמותג 'מלח גורמה'. העובדים מועסקים במפעל כ-8 שעות ביום ולכל אחד מהם תפקיד בהליך הייצור והאריזה. הם הוכשרו במקום ומקבלים שכר על עבודתם והם למעשה היחידים העובדים במפעל, מלבד הבעלים והמנהל. במרכז התעסוקה עוסקים גם באריזת נרות ובקרוב צפוי לקום בו גם אולם אירועים, עליו יופקדו אנשים עם צרכים מיוחדים, שיהיו אחראים על תפעול המקום, מלצרות, ניקיון ועוד.

מאות אנשים הגיעו לאירוע חנוכת מרכז התעסוקה החדש על מנת להתרשם מהמבנה ומעבודת העובדים במקום. ח"כ גליק אף קיבל שיעור מזורז מהעובדים על אריזת המלח וזכה להריח ולטעום את סוגיו השונים של המותג.

חבר הכנסת יהודה גליק ועובד במרכז התעסוקה החדש (צילום: מרכז תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות רכסים).
חבר הכנסת יהודה גליק ועובד במרכז התעסוקה החדש (צילום: מרכז תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות רכסים).

"העסקת עובדים עם מוגבלויות בתעשייה מסורתית יוצקת לתוך העסק המון נשמה ולא רק מרדף חומרי", אמר אלון ליאור, בעלי מפעל 424. "אירוע ההשקה של המפעל במרכז התעסוקה החדש היה עדות להתרוממות הנפש. החיוך והשמחה שדבקו בעובדיי ביום זה היו חשובים לי יותר מכל דבר אחר", סיפר.

"מרכז התעסוקה שבמרכזו מפעל המלח, הוקם על-ידינו בכדי לתת לבוגרים עם צרכים מיוחדים הזדמנות שווה ואמתית להשתלב בחברה ובעולם התעסוקה", אמר מנכ"ל ארגון 'צהר הלב', ישראל קורניק. "עבורם זהו לא רק מקום עבודה אלא מקור לגאווה ולחיזוק הערך העצמי, המסוגלות האישית ומקום בו הם מרגישים שווים למרות מוגבלותם". הארגון מפעיל גם רשת מוסדות חינוך לילדים עם צרכים מיוחדים וכן מערכי דיור לבוגרים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!