דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירת שופטים

פרשת נוה / החשוד המרכזי ב"פרשה המשפטית" הוא יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה

בית המשפט הורה לשחררו למעצר בית בתנאים מגבילים, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו | נוה נחקר בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינויים של שני שופטים

הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין, הוא החשוד המרכזי בפרשת מינוי השופטות – כך הותר הערב (רביעי) לפרסום. נוה חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. זאת, כאשר על פי החשד פעל למינוייה של שופטת לבית משפט השלום, ולניסיון קידומו של שופט שלום לתפקיד שופט מחוזי, בתמורה לשוחד מיני. לאחר דיון בעניינו החליט בית משפט השלום בתל אביב לשחררו למעצר בית בתנאים מגבילים, למרות שהמשטרה ביקש להאריך את מעצרו ב-3 ימים.

נוה לא התפטר מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין. במהלך היום עלו תהיות באשר להמשך תפקדו כיו"ר הלשכה, כולל אופציה של יציאה לנבצרות. במהלך היום, נמנעה לשכת עורכי הדין מהתייחסות ישירה לשאלה בנושא זה. הערב, הודיעה הלשכה כי רק אם המועצה הארצית של הלשכה תקבע כי נבצר זמנית מראש הלשכה מלמלא את תפקידו, ייכנס ממלא מקומו, עו"ד אורי קינן, לתפקיד ראש הלשכה. המועצה הארצית צפויה לדון בנושא ביום ראשון הקרוב.

נוה נעצר והובא הבוקר לחקירה במשרדי להב 433. חקירתו נמשכה שעות ארוכות, ובסיומה, הובא לדיון הארכת מעצרו בבית המשפט השלום בתל אביב. בדיון, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, בעוד סנגורו, עו"ד בועז בן צור, ביקש מעצר בית כחלופה. נציגי המשטרה בדיון התנגדו לחלופה זו, מחשש לשיבוש החקירה על ידי נוה.

נוה נחקר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום לפני מספר שנים, ובקשר לנסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי – שלא קודם. על פי יחידות החקירות הארצית, הוא חשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים.

יחד עמו, נחקרו היום במשרדי להב שופטת השלום, ועורכת דין, הנשואה לשופט אותו ניסה על פי החשד לקדם.

רק לפני שלושה שבועות, הוגש נגד נוה כתב אישום בגין יציאה מישראל שלא כחוק, כניסה לישראל שלא כחוק, וקבלת דבר במרמה. זאת, בהתייחס לאירוע בו ניסה להיכנס ולצאת מהארץ עם בת זוגו בר כץ שלא כדין, מבלי להחתים את דרכונה בנתב"ג.

בשבועות הראשונים שלאחר פרסום פרשת נתב"ג, נוה המשיך ליהנות מתמיכה נרחבת בקרב הלשכה ומקורביו. תמיכה זו מתחילה להיסדק בעת זו, כאשר אתמול הודיעו שלושה בכירים הלשכה על התפטרותם, עקב החשדות הדבוקים בנוה. המשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד משה טייב, ומעיין אמודאי ושחר אורגד שניים מסגניו, הודיעו אתמול על התפטרותם מתפקידיהם בלשכת עורכי הדין. זאת, לדבריהם, על רקע שתי הפרשות הפליליות בהן מעורב נוה.

חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד), החברה בוועדה למינוי שופטים, מסרה היום עדות במשטרה, כחלק מחקירת הפרשה. קורן מסרה עם סיום מתן העדות כי "מיום היבחרי לוועדה לבחירת שופטים, שמתי לי למטרה לפתוח את שערי מערכת המשפט לכלל המגזרים והתרבויות בחברה הישראלית. כל מינוי אותו הובלתי במסגרת הוועדה, החל משלושת השופטים הראשונים ממוצא אתיופי, עשרות רבות של שופטים ממוצא מזרחי, רוסי, צרפתי, שופטות מהמגזר החרדי וכלה במגזר הערבי והדרוזי – היה מינוי מקצועי וצודק ללא שיקולים זרים. על כל מינוי ומינוי של מועמד ראוי לשפיטה, נלחמתי לבדי משום שלא הייתי שותפה לשום קואליציה פנימית בוועדה, ולא פעם נתקלתי בהתנגדות עזה מטעם הגמוניה משפטית סגורה, שמעולם לא הייתי חברה בה".

באשר למסירת העדות, מסרה כי "לאור הפרשה הנוגעת למינוי שופטים, הגעתי היום למתן עדות אך לא היה לי מה להוסיף לחקירה המתנהלת. אני סמוכה ובטוחה כי גורמי החקירה יעשו את עבודתם נאמנה למען אמון הציבור במערכת המשפטית".

מהמשטרה נמסר כי החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז ומפוקחת על ידי פרקליט המדינה. זאת, לאחר שהיועמ"ש פסל עצמו מליווי החקירה, בשל קרבתו אל נוה. 

על פי המידע אותו מסרה המשטרה הבוקר, חקירת הפרשה החמורה נפתחה בעקבות מידע שהגיע למשטרה לפני כשבועיים. הבוקר, עברה החקירה לשלבה הגלוי, אז נעצרו שלושת החשודים, עדים זומנו למסירת עדות, נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. בין היתר, פשטו שוטרי להב 433 על משרדי לשכת עורכי הדין.

פרקליטה של עורכת הדין, עו"ד עדי כרמלי, מסר: "מרשתי נחקרה היום במשך שעות רבות, שבהן היא מסרה גירסה מפורטת, ושיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים. מרשתי, עורכת דין ותיקה, מכובדת ומוערכת, סבורה כי במעשיה לא דבק כל רבב. מרשתי מעולם לא ביקשה ולא קיבלה דבר מאיש וזאת הבינו גם החוקרים. משכך, אנו צופים כי בזמן הקרוב ביותר, עוד הערב ועם סיום חקירתה היא תשוחרר לביתה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!