דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסותא אשדוד

על רקע הגירעון / פרופ' שוקי שמר עוזב את תפקיד יו"ר אסותא אשדוד

את פרופ' שמר, שהקמת בית החולים הציבורי נחשבה עבורו לפרויקט דגל, יחליף מנכ"ל מכבי רן סער | השניים ימשיכו לכהן בתפקידיהם העיקריים (אסותא היא חברת בת של מכבי)

שר האוצר יובל שטייניץ ופרופ' שוקי שמר מנכ"ל בית החולים אסותא בהרמת כוסית לכבוד חתימת בניית בית חולים אסותא אשדוד. 29 במאי 2011. (צילום: דודי וקנין)
שר האוצר יובל שטייניץ ופרופ' שוקי שמר מנכ"ל בית החולים אסותא בהרמת כוסית לכבוד חתימת בניית בית חולים אסותא אשדוד. 29 במאי 2011. (צילום: דודי וקנין)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

פרופ' יהושע (שוקי) שמיר, יו"ר אסותא, פורש מתפקידו הנוסף כיו"ר אסותא אשדוד, בית החולים הציבורי של הרשת שהחל לפעול באופן מלא לפני מעל לשנה. את פרופ' שמר יחליף בתפקיד מנכ"ל מכבי רן סער. רשת אסותא היא חברת בת של מכבי, כשהשניים ימשיכו לכהן בתפקידיהם המרכזיים – פרופ' שמר כיו"ר רשת אסותא הארצית וסער כמנכ"ל הקופה השנייה בגודלה בישראל.

פרופ' שמר, מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל מכבי לשעבר, נחשב לאחד מאנשי המקצוע הוותיקים והמנוסים ביותר במערכת הבריאות. הוא מלווה באופן צמוד את הקמתו והרצתו של בית החולים הציבורי באשדוד בשמונה השנים האחרונות, עוד לפני שנפתח, ונחשב לפרויקט דגל עבורו. כעת הוא ביקש לפרוש מהתפקיד הזה, ודירקטוריון אסותא אשדוד החליט למנות במקומו את סער.

אחרי כל ההבטחות, מדוע בי"ח אסותא באשדוד נאבק על קיומו

חילופי הגברי מתרחשים בזמן שבית החולים החדש, הראשון שנבנה בישראל ב-40 השנה האחרונות, ניצב בקשיים פיננסיים. אחרי פתיחת מחלקות ראשונות באוגוסט 2016 וכניסה לפעילות מלאה בנובמבר באותה השנה, אסותא אשדוד נמצא בגירעון שנתי של כ-150 מיליון שקל. בימים אלה מתקיימים דיונים בין בכיריו לבין נציגי משרדי האוצר והבריאות במטרה להגיע להסכמות על תמיכה תקציבית נוספת.

בית החולים אסותא באשדוד. צילום: שי ניב
בית החולים אסותא באשדוד. צילום: שי ניב

מצבו של בית החולים באשדוד, חשוב לציין, אינו שונה מזה של מרבית בתי החולים הציבוריים בישראל. כמעט כולם, למעט שיבא, נאלצים להתמודד עם מציאות גירעונית, תחת שמיכה קצרה מאוד, עם תקינה חסרה ומשאבים מצומצמים. זה נכון לכל שלושת סוגי הבעלויות על בתי חולים ציבוריים בישראל – הממשלתיים שבבעלות המדינה, אלו שבבעלות עמותות (הדסה, לניאדו) וכן בתי החולים של קופות החולים – אלה של כללית וכעת גם אסותא אשדוד, השייך בעקיפין למכבי.

הקמת בית החולים באשדוד היא סיפור חריג בנוף של מערכת הבריאות הישראלית, מתחילתו ועד לימים אלה, כשנה לפתיחתו. כבר ב־1965 נחתם הסכם בין עיריית אשדוד לבין קופת חולים כללית להקמת בית חולים ביישוב, הסכם שלבסוף לא התממש. במרוצת השנים נעשו ניסיונות נוספים להקים בית חולים בעיר השישית בגודלה בארץ, אך ללא הצלחה. בשנת 2002, בעקבות מאבק ציבורי, עבר חוק בכנסת ביוזמתה של ח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו), כיום שרת העלייה והקליטה, המחייב בניית בית חולים בעיר. אלא שגם לאחר שעבר החוק, יישומו נדחה באמצעות חוק ההסדרים עד סוף העשור הקודם. רק ב-2009 פרסמה המדינה את המכרז להקמת בית החולים, וב־2011 זכתה בו רשת אסותא, לאחר פרישת שאר הגורמים שניגשו אליו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!