דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איילת שקד

עולה להתקפה / שרת המשפטים מתייחסת לפרשת נוה ומפנה אצבע מאשימה נגד ח"כיות מהשמאל

שקד נשאה דברים בכנס "משפט עברי" של לשכת עורכי הדין, שעות ספורות לאחר התפטרותו של אפי נוה וטענה כי יש נגדה מתקפה "משולחת רסן, שקרית ומסיתה" וכי ח"כיות מהשמאל מנצלות את הפרשה לקמפיין פוליטי מכוער

שרת הפנים איילת שקד (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
שרת הפנים איילת שקד (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

שרת המשפטים איילת שקד הופיעה אמש (חמישי) בפני כנס לשכת עורכי הדין בירושלים. לראשונה, שינתה שקד את הטון בהתייחסותה לפרשת נוה, ועברה לתקוף דווקא את מה שהיא כינתה "מתקפה משולחת רסן" כנגדה.

"בימים האחרונים יש נגדי מתקפה משולחת רסן, שקרית ומסיתה, האשמות שווא ובדיות", אמרה שקד. בהמשך, הפנתה את ביקורתה כלפיי חברות הכנסת מהאופוזיציה, שביקרו בימים האחרונים את פרשת נוה ומינוי השופטות דרך מה שנחשד כשוחד מיני. "המתקפה המאכזבת מכולן היא המתקפה מצד ח"כיות מהשמאל", אמרה שקד. "כאלה שעבדתי איתן בכנסת יומיום בצורה ישרה, הגונה. הן מכירות אותי היטב. אנחנו חלוקות אידיאולוגית, אבל ראיתי בהן חברות לעבודה. כולן נשים. וזו האכזבה שלי. הן מנצלות את הפרשה האחרונה לקמפיין פוליטי אישי ומכוער. המתקפות הפוליטיות משמאל לא ירפו את ידי. אני מתכוונת לכהן כשרת משפטים ארבע שנים נוספות עד שאשלים את המהפכה שבה התחלתי".

המתקפה המאכזבת מכולן היא המתקפה מצד ח"כיות מהשמאל. כאלה שעבדתי איתן בכנסת יומיום בצורה ישרה, הגונה. הן מכירות אותי היטב. אנחנו חלוקות אידיאולוגית, אבל ראיתי בהן חברות לעבודה. כולן נשים. וזו האכזבה שלי

הדברים נאמרו במושב הפתיחה של סמינר לשכת עורכי הדין בנושא משפט עברי, שיתקיים במהלך סוף השבוע בירושלים. לצד שקד, פתחו את הסמינר נואמים נוספים מטעם הלשכה. את דברי הפתיחה בכנס היו אמורים לשאת שני נואמים נוספים שלא נכחו: יו"ר הלשכה לשעבר אפי נוה, שהתפטר מתפקידו רק שעות ספורות מוקדם יותר, בצל פרשת המינויים בה הוא החשוד המרכזי. הנואם השני שהיה מתוכנן להגיע הינו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששלח לכנס דברי ברכה מצולמים.

חברות הכנסת מהאופוזיציה, אותן תקפה שקד, מיהרו להגיב לדברים. כך למשל, יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה), אמרה כי "מצער אך צפוי שבמקום להכות על חטא, לעשות חשבון נפש, ולהתנצל על חלקה בהאדרתו של אפי נוה ובהפקדת כוח בלתי מרוסן בידיו – עושה השרה שקד מה שהיא מיטיבה לעשות: תוקפת. אבל הכתם נשאר על הקיר והוא לא ימחה. גם הציפייה שלה מחברות כנסת נשים שלא לתקוף אותה רק בשל היותה אשה, מעידה על תפיסה משובשת של תפקידן של נשים בעולם האידיאולוגי והפוליטי".

גם חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) השיבה לשרת המשפטים: "קחי אחריות – הקשר הבעייתי שלך עם אפי נווה הוביל לפגיעה הרסנית במערכת המשפט". לדברי אלהרר, "לא ייתכן ששרת משפטים, אשר הצהירה בפומבי לא פעם כי היא חולקת עם אפי נווה את אותו עולם ערכים, איננה עושה חשבון נפש כאשר 'חברה הקרוב' חשוד בעבירות חמורות אשר מטילות עננה כבדה על מערכת המשפט כולה – אשר היא עומדת בראשה". אלהרר הוסיפה כי היא מצפה מהשרה שקד, "אשר התפארה בשיתוף הפעולה ההדוק עם אפי נווה", לפעול בענייניות ולהחליט האם היא מתנערת מהמעשים המיוחסים ליו"ר לשכת עורכי הדין המתפטר או שהיא בוחרת להמשיך ולמלא פיה מים. "בהתנערות אולי יהיה כדי למזער את הנזק העצום שנגרם למערכת המשפט", דברי אלהרר.

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה, בכניסה לחקירה במשרדי להב 433 בחדש לשוחד מינוי לטובת מינוי שופטים. 16 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)
יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה, בכניסה לחקירה במשרדי להב 433 בחדש לשוחד מינוי לטובת מינוי שופטים. 16 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)

בכנס עצמו דווקא זכתה השרה לתמיכה ושבחים מצד צמרת לשכת עורכי הדין שניסתה לשדר "עסקים כרגיל". עו"ד יצחק נטוביץ, משנה לראש הלשכה ויו"ר ועדת משפט עברי בלשכה, פתח את המושב בהתייחסותו לפרשה, ואמר: "קיבלנו בשעות האחרונות את התפטרותו של ראש הלשכה אפי נוה. אני מאחל לו מעל במה זו שיתפנה עכשיו להגן על שמו ועל חפותו. אני סמוך ובטוח שהעננים שקיימים כרגע מעל המערכת המשפטית יתפנו והשמש תמשיך לזרוח".

עו"ד אשר אקסלרוד, יו"ר מחוז ירושלים בלשכה, התייחס אף הוא לפרשה ואמר כי "הברית של שרת המשפטים היא עם לשכת עורכי הדין, לא עם אדם פלוני. שרת המשפטים, במסירות נפש ובדבקות עושה כל שבידה כדי לפעול לטובת מערכת המשפט. כל השמצה זולה כמו ששמענו בימים האחרונים יש לדחות בשאט נפש. אנו, שפועלים בשטח, יודעים שהשרה פועלת באמת מתוך מסירת נפש ודבקות".

בהמשך, הפנה אקסלרוד את חיצי הביקורת כלפיי האופן בו מסקרת התקשורת את פרשת נוה, ואמר כי "מה שנעשה בתקשורת ומה שאנו שומעים על אותה פרשייה שאנו לא יודעים עליה שום דבר – זה ירייה בין שתי העיניים של מערכת המשפט שלא לצדק. יש לנו שופטים מצוינים, זה לא משנה מתי מונו ובאיזו קדנציה. יש לנו תהליך יוצא מן הכלל של בחירת שופטים. הועדה הזאת בודקת כל מועמד, תהליכים שנמשכים לפעמים שנים. הבחירות הן מדוקדקות, התהליכים כוללים מרכז הערכה, כל פרט נבדק, ומי שנבחרים הם המצוינים והטובים ביותר. מה שנעשה בימים האחרונים זה ניסיון פופוליסטי וחסר בסיס לפגוע בתהליך. יכול להיות שנפל איזשהו פגם – הוא ייבדק. אסור להזדרז ולהוציא מזה מסקנות, ולשלוח כלפי זה האשמות".

הארכת מעצרו של אפי נווה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נווה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)

עו"ד אבי חימי, יו"ר מחוז מרכז בלשכה, אמר כי "אתמול מזג האוויר התאים את עצמו לסערה בה אנו מצויים. אך כפי שהשמיים התבהרו היום, כך גם פני המשפט יתבהרו. אני מקווה שנגלה כי הסערה קטנה וכי מדובר בסערה נקודתית שאינה מכתימה ואסור שתכתים את מערכת המשפט. המערכת המשפטית תעמוד איתן גם מול סערה זו. לשרת המשפטים אני רוצה להגיד – היו הרבה שרי משפטים בישראל. שרה כמוך לא ידענו. חושבים שהשרה התעסקה רק במינויים, אבל היא עסקה ברפורמות. אין תחום שהיא לא עסקה בו. את ראויה לכל שבח".

בכנס נכחו עשרות מחברי וחברות הלשכה והוא התקיים שעות ספורות לאחר שנוה הגיש את התפטרותו מתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין. זאת, לאחר יומיים בהם נחקר במשרדי להב 433, ולאחר שאתמול הובא לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, בסיומו נשלח לשמונה ימי מעצר בית. נוה הינו החשוד המרכזי בפרשת מינויי השופטים, ונחשד בכך שמינה שופטת שלום וניסה למנות שופט שלום למחוזי, בתמורה לשוחד מיני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!