דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

חקירות נתניהו / נתניהו פרסם סרטון: "השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש כדי שיגיש כתב אישום"

זאת על רקע פרסומים לפיהם ההחלטה על כתב האישום נגד ראש הממשלה קרבה | אבי גבאי: "הסרטון של נתניהו - הסתה ברורה"

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט.  צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שבת) סרטון בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא מאשים את השמאל והתקשורת בלחץ כנגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על מנת שיגיש כתב אישום נגדו.

"3 שנים השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש שיגיש כתב אישום בכל מחיר. האם הם יצליחו?", כך שואל הסרטון, בו מוצגות הפגנות שונות שהתקיימו מול מנדלבליט בחודשים האחרונים, בדרישה להגיע להחלטה בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה, ובתיק בו הייתה חשודה ולבסוף הואשמה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו.

הרקע לסרטון עשוי להיות פרסום חברת החדשות אתמול, בו נטען כי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום בגין שוחד נגד נתניהו בתיק 4,000. עוד פורסם כי שימוע לנתניהו ייערך כנראה בעוד כחודש.

זו אינה הפעם הראשונה בה מפרסם ראש הממשלה סרטון התוקף בחריפות את הליך המשפטי המתנהל מולו. רק לפני שבועיים פרסם נתניהו בעמודיו ברשתות החברתיות השונות סרטון כנגד כוונת היועמ"ש להודיע על הכוונה להגיש כתב אישום נגדו עוד לפני הבחירות באפריל. בסרטון שכותרתו 'מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות?' טען נתניהו כי הודעה לפני הבחירות על הכוונה להגיש כתב אישום בטרם החל הליך השימוע שלו, כמוה כגניבת הבחירות – משום שההחלטה הסופית בתום השימוע, שיסתיים רק אחרי הבחירות, יכולה להיות שונה. נתניהו משווה את ההחלטה לכריתת ידו של אדם שהורשע בערכאה ראשונה, ולאחר מכן זוכה בערעור.

ביום חמישי, הודיע היועמ"ש כי הסכים להיפגש עם עורכי דינו של נתניהו, בעקבות בקשתם לקיים עימו פגישה ובה לבקש כי לא יודיע על הכרעתו בתיקי נתניהו טרם הבחירות. מנדלבליט הגיב על בקשה זו באומרו כי קצב ההכרעה בתיקים ימשיך להתקדם לפי הצורך, אך בכל זאת הסכים לפגישה זו, הנערכת שלא כמקובל טרם סיום עבודת הפרקליטות על התיקים.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי כתב בטוויטר "סרטון האיום של נתניהו הוא הסתה ברורה. נתניהו מתיר את דמו של מנדלבליט. ‫במדינה נורמלית, ראש הממשלה לא תוקף את היועמ״ש שלו, לא מתיר את דמו, ואת דמם של עיתונאים. ‬‫לפיד, גנץ, תתחייבו לא לשבת עם נתניהו ששכח את עמו והורס את ישראל, לפני שיהיה מאוחר מדי!".

ח"כ רויטל סויד, סגנית יו"ר הכנסת בתגובה לסרטון של ראש הממשלה: "ביבי, תפסיק להתבכיין ובעיקר תפסיק לאיים. אסור להתבלבל – היועץ המשפטי חייב לעשות הכל כדי להגיש את ההמלצות בתיקי נתניהו לפני הבחירות, הציבור זכאי וחייב לדעת במה נאשם ראש הממשלה, שמבקש אמון מחדש למרות הסתבכותו הפלילית החמורה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!