דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ההשבתה, יום 29 / טראמפ הציע לדמוקרטים: הגנה לילדי מהגרים בתמורה לתקצוב החומה

אחרי 29 יום של השבתת הממשל, הציע טראמפ לדמוקרטים פשרה אותה הגדיר "כהגיון בריא ששני הצדדים יכולים לקבל" | ובכל זאת, נראה כי בכוונתם לדחות את העסקה

הגבול בין ארצות הברית למקסיקו. מימין העיירה נגולס, מקסיקו. משמאל העיירה נגולס, אריזונה (צילום: Sgt. 1st Class Gordon Hyde  U.S Army)
הגבול בין ארצות הברית למקסיקו. מימין העיירה נגולס, מקסיקו. משמאל העיירה נגולס, אריזונה (צילום: Sgt. 1st Class Gordon Hyde U.S Army)
יונתן קירשנבאום

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע אתמול (שבת) הצעה לדמוקרטים לסיום השבתת הממשל: אישור תקציב של 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה עם מקסיקו, בתמורה להרחבת ההגנה לילדי מהגרים לא חוקיים, וכל למהגרים שהגיעו כתוצאה ממלחמה או מאסון טבע. למרות שטראמפ עצמו העיד שהוא רואה בהצעה פשרה הגיונית, נראה כי הדמוקרטים נוטים שלא לקבל אותה.

כבר 29 ימים שהממשל האמריקני מושבת באופן חלקי בשל אי הסכמה בין המפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית על אישור התקציב. הנושא היחיד שאינו מוסכם הוא התקציב הנדרש להקמת החומה בגבול מקסיקו, העומד על 5.7 מיליארד דולר. מרבית הציבור כאמור מייחס את השביתה להתעקשותו של טראמפ לאשר את התקציב הפדרלי רק בתנאי שיכיל תקצוב לבניית החומה, נושא אליו התייחס שוב ושוב במסע הבחירות שלו. גורמים במפלגה הרפובליקנית מאשימים את טראמפ שהוא מגביר את הכעס המופנה כלפיהם וכלפי הממשל בשל העובדה שהוא "התנדב" כלשונם להודיע כי הוא לא חושש מההשבתה וימשיך בה ככל הדרוש, עד שהדמוקרטים יאשרו את בניית החומה. טראמפ הצהיר כבר שהוא מוכן להשאיר את הממשל מושבת ל"הרבה זמן. חודשים, אפילו שנים".

בנאום טלוויזיוני אמש אמר טראמפ שההצעה שלו היא "הגיון בריא ששני הצדדים צריכים לאמץ". בתמורה לבניית החומה, שאורכה נאמד ב-230 מייל, הציע טראמפ להעניק הגנה זמנית נגד גירוש למהגרים צעירים רבים, ולאחרים שנמלטו מאלימות או מאסונות טבע בארצות מהן היגרו.

ראש הדמוקרטים בסנט צ'אק שומאכר אמר כי הצעתו של טראמפ "דומה יותר ללקיחת בני ערובה". לדבריו ההגנות שטראמפ רוצה להחזיר הן אלו שהוא עצמו הסיר מלכתחילה. גם יו"ר ראש בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי אמרה כי ההצעה אינה טובה, אפילו לא כפתיחה למשא ומתן. התנגדות להצעה מצד הדמוקרטים, המחזיקים בבית הנבחרים – הבית התחתון של הקונגרס האמריקני, משמעותה למעשה כי השבתת הממשל תימשך נכון לעכשיו.

מזה 29 יום שהממשל האמריקאי מושבת בעקבות מחלוקת בנושא תקצוב החומה שהבטיח טראמפ לבנות על גבול מקסיקו. ההשבתה קובעת שיא אמריקאי חדש, ושוברת את השיר הקודם שנקבע בתקופת ממשלתו של הנשיא קלינטון. זו נמשכה 21 יום. ההשבתה גוררת נזק כלכלי למשק האמריקאי בכלל, ולעובדים הפדרליים ולקבלני המשנה, כגון שירותי ההסעדה וההיסעים המופעלים על ידם, בפרט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!