דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילי

פרשת אפי נוה / נוה הגיש תלונה נגד הדס שטייף: "הפריצה לטלפון וההדלפות - עבירות הדורשות חקירה"

בתלונה טוען נוה כי לקיחת הטלפון שלו ע"י כתבת גל"צ הדס שטייף, פריצתו וקריאת המסרונים שהחשידו אותו בשוחד הן עבירות פליליות שעל המשטרה לחקור, וכי הראיות שהושגו באמצעותם לא יהיו קבילות בבית המשפט | "חקירה הנשענת על חומר שהושג בעבירה מתמרצת התנהגות עבריינית", נכתב בתלונה

העיתונאית הדס שטייף. (מרים אלסטר/פלאש90)
העיתונאית הדס שטייף. (מרים אלסטר/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר לשכת עורכי הדין המתפטר אפי נוה הגיש היום (ראשון) תלונה כנגד כתבת גלי צה"ל הדס שטייף, בדרישה לחקור את פריצת מכשיר הטלפון הנייד שלו על ידה, שהובילה לתחילת החקירה כנגדו. נוה נעצר בשבוע שעבר ונחקר בחשד למינוי שופטים שלא כדין, על סמך ראיות שהושגו מפריצת מכשיר הטלפון שלו על ידי שטייף.

בתלונה מעלה פרקליטו של נוה, עו"ד בועז בן צור, שתי טענות מרכזיות – האחת היא כי שטייף ביצעה עבירה פלילית כשנטלה לידה את מכשירו של נווה, פרצה אותו וקראה את התכתובות המצויות בו ועל המשטרה לחקור זאת. הטענה השנייה היא שהראיות שהושגו כתוצאה מהשימוש בו אינן קבילות לחקירתו של נוה עצמו.

"נטילת המכשיר; הפריצה אליו; קבלתו והחזקתו; העיון בו; והדלפת החומרים המצויים בו – כל אלה מהווים עבירות פליליות ברורות המחייבות חקירת משטרה", כתב בן צור. הוא ציין כי מאז תחילת החקירה נראו הדלפות שונות לתקשורת של תכתובות ממכשיר הנייד של נוה – בניגוד לצו איסור הפרסום בפרשה שאסר על פרסום כלל החומרים משם. באשר לשימוש המשטרה בחומרים אלה, נכתב בתלונה כי "כל 'הראיות' אשר צמחו כתוצאה מהתנהלות בלתי חוקית זו – לא תהיינה קבילות בבית משפט, אם וכאשר יגיעו דברים לכלל הליך משפטי".

בתלונה דורש נוה כי המשטרה תחקור את גניבת מכשיר הטלפון הנייד שלו, העברתו לשטייף, פריצתו והדלפת ההתכתבויות האישיות שנמצאו בו. התלונה לא הוגשה רק כנגד שטייף, אלא כנגד כל מי שהיה מעורב בתהליך זה. היא נשלחה ישירות לסנ"צ אסף וולפיש, ראש מפלג ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 ואחד מחוקריו של נוה.

הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: ראובן קסטרו)

בתלונה נכתב כי השימוש בתוצרי מכשיר הפלאפון של נוה איננו חוקי, ולכן גם אינו קביל לצורכי חקירתו והעמדתו לדין של נוה. עוד נכתב כי בן צור התריע על כך בפני חוקריו של נוה. בתלונה נכתב כי "חקירה הנשענת על חומר שהושג בעבירה מתמרצת התנהגות עבריינית, ומעניקה 'פרס' לפושע אשר משיקוליו האישיים השליליים בחר לבצע עבירה פלילית ולגנוב מידע פרטי. היא שקולה, לכל דבר ועניין, למתן היתר והכשר לפריצה לבתיהם של אנשים ונטילה של חפצים מתוכם – ומסירתם אחר כבוד לידי משטרת ישראל, אשר תשתמש בשלל לצרכיה".

עוד טען בן צור כי התנהלות זו של שטייף תחילה ושל המשטרה כעת בעת החקירה, פוגעת בזכותו של נוה להליך הוגן, ופגיעה זו מחייבת פתיחה בחקירה.

על פי פרסום ב'הארץ', שטייף זכתה מהפרקליטות לחסינות מהעמדה לדין באשמת פגיעה בפרטיותו של נוה, בתמורה למסירת הטלפון הנייד שלו למשטרה. המכשיר, שבו השתמש נוה בעבר, הגיע לידיה של שטייף מאחד ממקורותיה, ובאמצעות פריצתו השיגה חומרים המחשידים את נוה בקידום שופטים ושופטות בתמורה לשוחד מיני. חומרים אלו הם הבסיס לחקירת המשטרה כנגדו.

החל מיום חמישי נחקר נוה על ידי חוקרי יאח"ה בלהב 433, בחשד כי מינה שופטת שלום, וניסה למנות שופט מחוזי, בתמורה לשוחד מיני. ביום חמישי האחרון, התפטר נוה מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!