דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
13.9°תל אביב
  • 8.0°ירושלים
  • 13.9°תל אביב
  • 12.3°חיפה
  • 14.2°אשדוד
  • 11.2°באר שבע
  • 16.0°אילת
  • 14.4°טבריה
  • 7.2°צפת
  • 12.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

החזית הצפונית / הסורים מדווחים על תקיפה נרחבת | אתר החרמון לא ייפתח היום (ב')

בתגובה לשיגור הרקטה שייורטה אמש מעל רמת הגולן תקף הלילה צה"ל מספר יעדים של משמרות המהפיכה האיראניות בסוריה | מקורות סוריים מדווחים על 11 הרוגים בהפצצות | בשל הערכות ביטחוניות, אתר החרמון לא ייפתח למבקרים

טילי נ"מ סורים משוגרים אל מול טילים ישראלים ששוגרו לכיוון מטרות בסוריה (Syrian Central Military Media, via AP)
טילי נ"מ סורים משוגרים אל מול טילים ישראלים ששוגרו לכיוון מטרות בסוריה (Syrian Central Military Media, via AP)

בהצהרה לא שגרתית אישר הבוקר (שני) צה"ל כי תקף מטרות איראניות בסוריה, שעות לאחר שביצע, לפי דיווחים זרים, תקיפה חריגה לאור יום בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק.

מקורות בסוכנות ההגנה הרוסית מדווחים על ארבעה הרוגים לפחות כשלפי דיווחים של ארגוני זכויות אדם בסוריה, המספר עומד על 11. דובר צה"ל אישר בבוקר כי מטרת התקיפה היתה משגרים איראניים על אדמת סוריה שנועדו להגנה אווירית, וזאת לאחר שצה"ל הזהיר את מפני שיגורים כלפי מטוסי חיל האוויר.

ההודעה הגיעה כחצי יממה לאחר שמערכת כיפת ברזל יירטה רקטה בסמוך לחרמון, בתוך השטח האווירי הסורי, שהייתה בדרכה לשטח ישראל. בתגובה לתקיפה הישראלית מסר מפקד חיל האוויר האיראני כי "כוחותינו ערוכים להשמדת ישראל".

יעדי תקיפת צה"ל בסוריה בליל ה-21 בינואר 2019. אילוסטרציה ( דובר צה"ל)
יעדי תקיפת צה"ל בסוריה בליל ה-21 בינואר 2019. אילוסטרציה ( דובר צה"ל)

לפי ההודעה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני, וכן סוללות הגנה אווירית סוריות. "התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בצפון רמת הגולן. הטיל יורט על ידי לוחמי 'כיפת ברזל".

עוד נמסר כי במסגרת התקיפה נתקפו מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה, ובהן: אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני. תקיפת סוללות נ"מ סוריות באה בתגובה לשיגור טילים נגד מטוסי חיל האוויר, חרף אזהרות מצד ישראל כי על צבא סוריה להימנע מפעולה שכזאת.

אתר איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק (דובר צה"ל)
אתר איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק (דובר צה"ל)

"התחלנו בתקיפה של יעדים השייכים לכוחות משמרות המהפיכה האיראניים בשטח סוריה", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "אנו מזהירים את צבא סוריה שלא לנסות לפגוע בכוחות הישראליים או בשטח ישראל", לשון ההודעה.

עד עתה ישראל נמנעה מהודאה בתקיפות שייוחסו לה בשטח סוריה בתקופה האחרונה ונמנעה ממעורבות ישירה במלחמת האזרחים המתקרבת לשנתה התשיעית.

לפי צבא סוריה, ישראל ביצעה שורה של תקיפות באמצעות טילים מונחים בסמוך לשעה אחת לפנות בוקר אך הוסיף כי מרבית הטילים ייורטו על-ידי מערכות ההגנה האוויריות של המדינה.

יירוט "כיפת ברזל" מעל הר החרמון ב-20 בינואר 2019. (צילום: נתנאל אריאל)
יירוט "כיפת ברזל" מעל הר החרמון ב-20 בינואר 2019. (צילום: נתנאל אריאל)

על-פי הנחיית כוחות הביטחון, אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים אך אין הנחיות נוספות לתושבי הגולן והאזור, והשגרה נמשכת. מדובר צה"ל נמסר כי יש להישמע להוראות פיקוד העורף שימסרו באם יידרש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!