דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

מעוררת השראה / שחקנית הכדורגל האוסטרלית שברה 3 חוליות - וחזרה לשחק

היילי ראסו שמשחקת גם בקבוצת הכדורגל של וושינגטון נפצעה במהלך משחק ושברה שלוש חוליות בעמוד השדרה | בתחילה חשבו שלא תוכל ללכת יותר - לה יש תכניות אחרות והן כוללות את המונדיאל הקרוב בצרפת

שחקנית הכדורגל האוסטרלית היילי ראסו (צילום: Getty Images).
שחקנית הכדורגל האוסטרלית היילי ראסו (צילום: Getty Images).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר 146 ימים חזרה שחקנית ההתקפה של נבחרת אוסטרליה היילי ראסו למגרשי הכדורגל. במסע שיקום בלתי נתפס, הצליחה ראסו בת ה-24, שחקנית קבוצת "בריזביין רואר" מהליגה האוסטרלית לחזור לשחק כדורגל לאחר שהתאוששה משברה בשלוש חוליות בעמוד השדרה שלה. למרות שבהתחלה האמינה שלא תוכל ללכת שוב, חזרה שחקנית ההתקפה האהובה לסגל נבחרת אוסטרליה כשהמונדיאל בצרפת לנגד עיניה.

בדקה ה-46 התרחש הרגע שכולם חיכו לו. ראסו עלתה למגרש לקול מחיאות הכפיים הסוערות ביציעים. החזרה המיוחלת התקיימה במהלך משחק הצמרת במגרש הביתי מול קבוצת סידני. ראסו חזרה מהר מהמצופה מפציעה כמעט קטלנית שספגה במהלך משחק בליגה האמריקאית במדי פורטלנד טורנס.

לפני החזרה למגרשים פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי הפציעה דחפה אותה לגבולות הבלתי אפשריים שלה, "כל המסע הזה היה קרב נפשי ופיזי קיצוני. לא חשבתי שאצליח, אבל אני כל כך שמחה להתחיל את הפרק הבא שלי. נחשו מי חוזר…". עוד מוקדם לדעת איך תראה המשך העונה שלה והאם הטראומה הפיזית והנפשית כבר מאחוריה או שייקח לה עוד זמן לחזור לכושר המשחק וליכולות המצוינת שהיו לה לפני הפציעה.

ראסו היא שחקנית הכנף של 'פורטלנד טורנס' האמריקאית. במהלך השנה היא מושאלת כל עונה חזרה לקבוצת האם שלה 'בריזבין רואר' מהליגה האוסטרלית. כמו רוב השחקניות האוסטרליות, ראסו מתפרנסת מהשתתפות בעונה הקצרה של הליגה האמריקאית, שאורכה חצי שנה ומיד אחר-כך מצטרפת לעונה האוסטרלית, שנערכת בחצי השנה השני.

ב-28 באוגוסט ראסו נפצעה באורח קשה, לאחר פגיעה רצינית בגבה במהלך המשחק בליגה האמריקאית. בדקה ה-60 זינקה לכדור גובה ונתקלה עם גבה ברגל המושטת של שוערת "וושינגטון ספיריט", אוברי בלדסו, שתפסה את הכדור. שתי השחקניות הגיעו במהירות לכדור, וההתנגשות ברגלה של בלדסו שברה שלוש חוליות בעמוד השדרה של ראסו.

ראסו נפלה על כר הדשא והחלה להתפתל מכאבים. כמה מחברות קבוצתה עמדו מעליה, מתבוננות בדאגה, כאשר הצוות הרפואי ניסה לאבחן את הפציעה. המשחק נעצר וחרדה קשה נפלה גם על הקהל. כל העיניים ננעלו על ראסו והיה ברור שהיא נמצאת במצוקה. "לא יכולתי לעשות שום דבר באותו הרגע. חוויתי כל כך הרבה כאב. לא יכולתי להזיז את הגוף שלי", סיפרה בראיון לרשת ABC. "אני רק זוכרת שאמרתי 'תעזרו לי. תעזרו לי', באותו הרגע הבנתי שמשהו נורא קרה".

"המאמן שלי עלה על המגרש ושאל אותי אם אני יכולה להרגיש את הרגליים שלי ואם אני יכולה להזיז את הבהונות. רק חשבתי, אתה יודע, נפגעתי מאחור ואני יודעת שהפציעות האלה יכולות להיות רציניות. היו לי כל כך הרבה חלומות לשחק בגביע העולם בשנה הבאה באולימפיאדה ועכשיו אני לא אוכל לשחק יותר".

בבית החולים התבשרה שהיא שברה את גבה. המחשבות הראשונות בראשה לא כללו את הכדור והמשחק האהוב עליה או את רגעי התהילה מול אצטדיונים מלאים במונדיאל בצרפת, אלא במחשבה ההגיונית שמטילה בכלל ספק ביכולתה לחזור לעמוד על הרגליים וללכת שוב. על חזרה למגרש היא אפילו לא חלמה.

בימים שלאחר מכן, רסו קיבלה את הבשורות שחששה כבר שלא תשמע. "הרופא נכנס ואמר לי: 'את תתאוששי מזה, זה יהיה קשה, אבל תשחקי שוב'. באותו רגע הרגשתי הקלה אדירה, כי היו לי כל הדברים האלה בראש שחשבתי שאני אצטרך לעבור", סיפרה בראיון לדיילי טלגרף האוסטרלי על הרגעים הקשים שעברה בתחילת השיקום.

"למשך יותר מחודש סבלתי מכאבים כל כך קשים שזה היה מתיש. הייתי צריכה ללמוד ללכת מחדש, בכל יום להמשיך את השיקום. כמות הכאב שהרגשתי, סימנה לי שזה הולך להיות תהליך איטי. הייתה לי הרבה תמיכה, אבל זה עדיין מאבק אישי מאוד, וזה הקטע שרוב האנשים לא מבינים. זה לא רק שהעצמות נשברו ואת צריכה לרפא אותן, זאת גם נפש שנשברה. אפילו עכשיו, כשחזרתי לאימונים עם בריזביין, עשיתי עבודה עם מגע וזה היה ממש קשה".

החזרה והשיקום המהירים של ראסו מראים על הנחישות והחוזק הנפשי ממנו עשויים כוכבים. אם היא תצליח בחודשים הקרובים לשחזר את היכולת המצוינת שלה מלפני הפציעה, היא תוכל להשלים קאמבק בלתי נתפס בכדורגל העולמי, מגב שבור לשותפה מלאה בהופעה על הבמה הגדולה ביותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!