דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

דורשים העסקה ישירה / עובד מחשוב ב'הדסה': "ממשיכים במחאה, מקווים שהדסה תתעשת"

12 שנים עבד רענן כהן ב'הדסה' כעובד מחשוב, עד שהועבר להיות עובד קבלן | מאבק שלו ושל חבריו בהרעת התנאים הוביל למכתבי פיטורים | לאחר שביתת הזדהות של עובדי המינהל והמשק בהדסה, המשיכו העובדים במחאה

עובדי המחשוב של ביה"ח הדסה הפגינו בהר הצופים בדרישה להיקלט להעסקה ישירה (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי המחשוב של ביה"ח הדסה הפגינו בהר הצופים בדרישה להיקלט להעסקה ישירה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאבק עובדי המחשוב ב'הדסה' נמשך: עובדי 'נס טכנולוגיות' המועסקים כעובדי מחשוב בבית החולים הדסה ערכו גם הבוקר (שני) פעולות מחאה והפגינו ברחבי בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. העובדים, המפנים את מחאתם למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, קראו לו לקחת אחריות על המשבר בין הצדדים ונשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "רוטשטיין תתעורר", "הפרנסה שלנו היא לא הפקר" ו"זהירות, מיקור חוץ לפניכם".

עובדי המחשוב של ביה"ח הדסה הפגינו בהר הצופים בדרישה להיקלט להעסקה ישירה (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי המחשוב של ביה"ח הדסה הפגינו בהר הצופים בדרישה להיקלט להעסקה ישירה (צילום: דוברות ההסתדרות)

אתמול (ראשון) קיימו עובדי המינהל והמשק בהדסה עיצומי הזדהות עם עובדי המחשוב, על רקע המשבר החריף במרכז הרפואי וחוסר נכונותה של הנהלת בית החולים לקלוט אותם להעסקה ישירה ולפעול לשיפור תנאי העסקתם הפוגעניים. העובדים הנאבקים הועסקו בעבר כעובדי 'הדסה', והועברו להיות עובדי קבלן. לאחר שהחלו להיאבק כנגד הפגיעה כנגד תנאי העסקתם, הם החלו לקבל מכתבי פיטורים.

"אנחנו ממשיכים במחאה. אנחנו מקווים שהדסה תתעשת, ותבין שהיא עושה טעות" אמר לדבר ראשון רענן כהן, חבר ועד עובדי נס בהדסה. "המאבק שלנו מתחיל להגיע לידיעת הציבור. אנחנו שמחים מאוד ומודים לעובדי הדסה שנרתמו למאבק, הם יודעים שגם אנחנו היינו עובדי בית החולים. הייתי 12 שנה עובד הדסה".

"גם במידה והדסה תנצח, זה יהיה דומה לניצחון על מחלקת האונקולוגיה לילדים (מתייחס להתפטרות קולקטיבית של רופאי המחלקה ב-2017 במחאה על היעדר תנאים נאותים למטופלים, ומעברם באופן חלקי ל'שערי צדק' – נ.כ.) ניצחון על הנייר, אבל בפועל הפסד מאוד גדול", מזהיר כהן. הוא הוסיף כי "יש כרגע 2500 קריאות, זמן המתנה ארוך מאוד בתור, אנשים מתייאשים מהמענה הממוחשב ולא רואים פתרון בעתיד הקרוב". לדבריו, המצב נובע מהמחסור באנשי המחשוב הוותיקים שהועברו לפני כשנה להעסקה קבלנית, ושובתים מזה למעלה מחודשיים. "הדסה מאבדת את הידע והניסיון של העובדים הוותיקים שלה, עובדים מסורים שבאו להדסה גם בשלג וגם כשלא קיבלו משכורות והיתה הקפאת הליכים. ובסך הכל רוצים לעבוד. זה הכל עניין של אגו ועקשנות שבסופו של דבר פוגע בבית החולים".

לקראת השביתה אתמול (ראשון) הכחישה הנהלת בית החולים הדסה כל קשר לסכסוך העבודה ולעובדים בכלל: "מדובר בסכסוך עבודה בין עובדי חברת נס לבין הנהלת החברה עצמה, על זכותם להתאגד ולשפר את תנאי העבודה שלהם. הסכסוך אינו קשור כלל להדסה, לה יש חוזה מול חברת נס להפעלת שירותי מחשוב בהדסה. לאור הפגיעה בתפעול מחשבי הדסה בחודש האחרון, הודיעה הדסה לחברת נס על ביטול ההסכם עמה ובמקביל פועלת להתקשרות עם ספקים אחרים".

לפי הדסה, "דרישת ההסתדרות לקלוט את עובדי המחשב בהדסה נדחתה על הסף. כידוע לכל, הדסה פועלת תחת הסכם ההבראה ואינה יכולה להוסיף ולו תקן אחד נוסף למצבת העובדים שלה. עובדה זו הובהרה להסתדרות על ידי הדסה, החשב המלווה וממשרד האוצר. אין להסתדרות כל מנדט להרוס שנית את בית החולים הדסה, לגרום נזק למטופלים ולפגוע אנושות בכל עובדי הדסה המסורים. הדסה פונה להסתדרות בדרישה להפסיק את האיומים והעיצומים כי גם בהם יש כדי לפגוע במטופלים".

בהסתדרות שללו מכל וכל את טענות הנהלת הדסה לפיהן היא אינה מהווה צד לסכסוך בין עובדי המחשוב שלה לחברת 'נס טכנולוגיות' המספקת לה שירותי מחשוב במיקור חוץ. "נזכיר כי במקביל לסכסוך עבודה שהוכרז ב'נס', נציגות עובדי הדסה הכריזה סכסוך עבודה גם בבית החולים עצמו, ובית הדין האזורי לעבודה בירושלים אף דחה את בקשתה של הדסה לצו מניעה כנגד עיצומי העובדים", נאמר בהודעת ההסתדרות, "ההסתדרות הצליחה להוכיח בפני בית הדין כי הדסה מוציאה כספי ציבור רבים יותר על עובדי קבלן מאשר העסקתם בצורה ישירה, וכל רצונה הוא לשבור את התארגנות העובדים. אנו מצרים על כך שהנהלת הדסה פוגעת בעובדיה על גב מטופליה, וקוראים שוב לאנשיה לשבת לשולחן המו"מ לשם פתרון המשבר העמוק בין הצדדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!