דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

החלטה לפני הבחירות? / מנדלבליט: "הכרעה על מועד פרסום ההחלטה בתיקי נתניהו - בימים הקרובים"

עורכי דינו של ראש הממשלה נפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה וביקשו לדחות את פרסום החלטתו בנוגע להגשת כתבי אישום עד לאחר הבחירות | בהודעה מטעם היועמ"ש נמסר: "הטענות נשמעו ברוב קשב, והדברים יישקלו כמקובל"

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט.  צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (שני) כי "בימים הקרובים" יכריע האם החלטתו בנוגע לכתבי האישום כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תפורסם לפני או אחרי הבחירות הקרובות. ההודעה נמסרה לאחר שמנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן נפגשו היום עם סנגוריו של ראש הממשלה, שהציגו בפניהם את טענותיהם בעניין מועד פרסום ההחלטה וביקשו לדחות אותה לאחר הבחירות. בהודעת משרד המשפטים נאמר כי "הטענות נשמעו ברוב קשב, והדברים יישקלו כמקובל. היועץ המשפטי לממשלה יגבש את עמדתו בימים הקרובים והיא תימסר לסנגורים בהקדם."

בנימין נתניהו ושאול אלוביץ׳, המעורבים לכאורה בפרשה – תיק 4000 (צילום: פלאש 90 ; בזק. גרפיקה: אידאה).
בנימין נתניהו ושאול אלוביץ׳, המעורבים לכאורה בפרשה – תיק 4000 (צילום: פלאש 90 ; בזק. גרפיקה: אידאה).

לפגישה היום הגיעו עו"ד נבות תל צור, מי ששיגר את מכתב הבקשה ליועמ"ש, עו"ד עמית חדד, ועו"ד טל שפירא. בנוסף, הגיעו לפגישה השופט בדימוס עודד מודריק שהצטרף לאחרונה כיועץ המשפטי לצוות ההגנה של נתניהו, והשופט בדימוס יוסף אלון, שכיהן כנשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע. הפגישה התקיימה לאחר שלפני כשבוע פנו באי כוחו של נתניהו ליועמ"ש בכתב, וביקשו ממנו לדחות את מועד ההכרעה בשלשות התיקים בהם חשוד כיום נתניהו, עד לאחר מועד הבחירות באפריל.

מפגינים מול משרד הממשלה בזמן שנתניהו נחקר קוראים לו לצאת לנבצרות עקב החשדות לשחיתות 2 במרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מפגינים מול משרד הממשלה בזמן שנתניהו נחקר קוראים לו לצאת לנבצרות עקב החשדות לשחיתות 2 במרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מנדלבליט ענה למכתב זה ביום חמישי האחרון, ואמר כי הליך העבודה על התיקים ימשיך כסדרו. מנדבליט כתב כי "הליך בחינת חומר הראיות בתיקי החקירה בהם נחקר ראש הממשלה הוא הליך מקצועי, המנוהל בהתאם לדרכי העבודה המקובלות ביחס לתיקים אחרים המגיעים להכרעת היועץ המשפטי לממשלה. הליך העבודה על התיקים מתנהל באופן ענייני וסדור, תוך מאמץ לסיים את העבודה בהקדם האפשרי, הכל כפי שתוכנן מראש, טרם ההודעה על הקדמת הבחירות".

באותה פנייה, ביקשו באי כוחו של נתניהו להיפגש עם היועמ"ש, על מנת לנסות לשכנעו לדחות את ההכרעה עד לאחר הבחירות. מנדלבליט הסכים לבקשה זו, והבהיר כי הפגישה תעסוק בכך בלבד, ולא תיגע בחומרי החקירה הקיימים נגד נתניהו.

הפגישה, שהתקיימה לפני שהיועמ"ש הגיע להכרעה בתיקים בהם חשוד נתניהו, עוררה ביקורת במערכת הפוליטית.

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ אמרה על פגישת היועמ"ש עם פרקליטי רה"מ כי "מדובר בנוהל מוזר ביותר שאינו קיים בספר החוקים, עוד פגיעה קלה בכנף של השוויון בפני החוק, ויש לקוות שעל אף ניסיונות העיכוב הבוטים יפרסם היועמ"ש את החלטתו, תהא אשר תהא, בהקדם. אם נתניהו אוהב את המדינה באמת, יחוס עליה ועל אזרחי ישראל, יפנה את מקומו, יתפנה לנקות את שמו כאדם פרטי, ויאפשר למדינה ולמוסדותיה להחלים מהמתקפה האלימה והברוטלית שלו על מערכת המשפט ומוסדות שלטון החוק".

נתניהו יוצא מתוך הצוללת אח"י רהב (צילום: קובי גדעון / לע"מ).
נתניהו יוצא מתוך הצוללת אח"י רהב (צילום: קובי גדעון / לע"מ).

התנועה לאיכות השלטון שלחה היום מכתב ליועמ"ש, בבקשה להיפגש עמו, כפי שהסכים להיפגש באופן חריג עם עורכי דינו של רה"מ נתניהו. "מטרת הפגישה היא להציג בפניך את עמדת התנועה בעניין עריכת השימוע והגשת כתבי האישום נגד רה"מ במהלך תקופת בחירות, ולהסביר את החשיבות הציבורית שהתנועה רואה בהמשך בירור ענייניו של רה"מ בתקופה זו". מהתנועה נמסר כי "בעקבות הפרסומים בנושא קיום פגישה בין היועמ"ש לבין עורכי דינו של רה"מ, פנה ד"ר עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה, ליועמ"ש וביקש להיפגש עמו לדון בנושא. כפי שהיועמ"ש הסכים להיפגש באופן חריג עם עורכי דינו של נתניהו, כך גם התנועה סבורה שפגישה עם נציגיה עשויה לסייע ליועמ"ש לגבש עמדתו בצורה רחבה ומעמיקה יותר, תוך שיקוף האינטרס הציבורי בנושא עריכת השימוע והגשת כתבי האישום במהלך תקופת הבחירות כנגד ראש הממשלה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!