דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמת האזרחים בסוריה

מלחמת האזרחים בסוריה / פיגוע שני בתוך כמה ימים של דאע"ש נגד כוחות אמריקאיים בסוריה

בפיגוע בעיר הצפונית אל-שדאדי פוצץ עצמו מחבל מתאבד בעמדה של כוחות כורדיים שעה שחיילים אמריקאים שהו במקום | עפ"י דיווחים בסוריה נהרגו 8 מקומיים ושני אמריקנים, צבא ארה"ב הכחיש את הפרסום

כוחות כורדיים ואמריקנים במנג'יב, ארכיון (צילום: Arab 24 network, via AP).
כוחות כורדיים ואמריקנים במנג'יב, ארכיון (צילום: Arab 24 network, via AP).
אוריאל לוי

מחבל מתאבד התפוצץ סמוך לעמדה של כוחות כורדיים בעיר אל-שדאדי שבצפון סוריה אמש (שני) בשעה שסיור של צבא ארה"ב ביקר בעמדה. בפיגוע, עליו מיהר דאע"ש לקחת אחריות, נהרגו שמונה אזרחים מקומיים, ולפי פרסומים בתקשורת הסורית נהרגו גם שני חיילים אמריקנים. עם זאת, צבא ארצות הברית אמר כי לא היו נפגעים בפיגוע, שאירע ימים ספורים בלבד אחרי פיגוע ההתאבדות במנביג' בו נהרגו הרגו 19 בני אדם, בהם ארבעה אמריקנים.

המתקפה כוונה נגד שיירה של כוחות כורדיים ואמריקניים, הנלחמים יחד נגד דאע"ש ברוג'בה, האוטונומיה הרב לאומית בצפון סוריה המונהגת על-ידי הכורדים. תושבים סיפרו לרשתות התקשורת המקומיות כי מחבל מתאבד התפוצץ בסמוך לעמדה של הכוחות בקצה העיר שדאדי, שבמחוז אל-חסכה, בנתיב המשמש את כוחות הקואליציה הבינלאומית בהנהגת ארה"ב.

כוחות צבא ארה"ב סוריה. (AP Photo via APTV)
כוחות צבא ארה"ב סוריה. (AP Photo via APTV)

זוהי המתקפה השנייה בתוך שבוע נגד הכוחות האמריקניים בצפון סוריה והיא צפויה להגביר את הביקורת על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהחליט במפתיע בחודש שעבר להחזיר את 2,000 החיילים המוצבים במדינה בטענה שדאע"ש הובס, זאת בניגוד לעמדת בכירים בממשל ובצבא האמריקאי, בהם שר ההגנה ג'יימס מאטיס שהתפטר מתפקידו במחאה.

אלו המצדדים בהחלטה לסגת רואים דווקא במתקפה במנביג' בדיוק את הרגע הנכון להשיב את הכוחות. הם טוענים כי למרות הנוכחות האמריקנית, מחבל מתאבד של הארגון עדיין הצליח לחדור לעיר. לדבריהם, כוחות אחרים יכולים לקיים את הסיורים ואין צורך לסכן חיים של חיילים אמריקניים עם "מגפיים על הקרקע".

לוחמות כורדיות במחתרת הכורדית (צילום: Kurdishstruggle / flickr).
לוחמות כורדיות במחתרת הכורדית (צילום: Kurdishstruggle / flickr).

תושבים באזור דיווחו על עליה במספר התקיפות נגד עמדות 'הכוחות הסוריים הדמוקרטיים' בהנהגת הכורדים בחודשים האחרונים. המיליציה הכורדית YPG היא בעלת הברית של ארצות הברית במאבק נגד דאע"ש, אך נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, רואה בה ארגון טרור ומאיים לצאת למבצע נוסף נגדה אחרי נסיגת ארצות הברית. טראמפ הזהיר אותו לאחרונה מפני פגיעה בכורדים, אך גם הסכים עמו על יצירת אזור חיץ בגבול.

טורקיה, המתכוננת למבצע מזה חודשים, הבטיחה לצאת אליו "עם או בלי נסיגה אמריקאית" אולם בימים האחרונים גורמים שונים בטורקיה רמזו כי יתכן וטורקיה תוותר על הפלישה לאוטונומיה הכורדית בצפון סוריה. אתמול אמרה דוברת משרד הביטחון הטורקי, נאדיד סבנם אקטופ, כי "רצועת ביטחון לא מחייבת נוכחות טורקית, כל עוד הטרוריסטים אינם בתוך הרצועה" בהתכוונה למיליציה הכורדית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!