דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

הלו, דברו עם העובדים / עובדי בזק חוששים לעתידם נוכח מכירת השליטה בחברה

שלמה כפיר, יו"ר ועד עובדי בזק, שיגר מכתב לבעלי 'אינטרנט זהב', ודרש הידברות עם העובדים | "בשונה מבעלי שליטה שבאים והולכים", כתב כפיר, "העובדים רואים בבזק את ביתם ואת מקור פרנסתם, ולפיכך מכירת השליטה בבזק מלווה בחששות רבים"

בניין בזק בתל אביב (צילום: דבר)
בניין בזק בתל אביב (צילום: דבר)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי בזק תובע הידברות נוכח מכירת השליטה בבזק. "מכירת השליטה בבזק ללא הפגת חששות העובדים תותיר את הרוכשים בידיים ריקות", מסר אתמול (שני) שלמה כפיר, יו"ר ועד ארגון עובדי בזק. הודעה זו מערימה קושי נוסף על 'אינטרנט זהב', נוסף על הקשיים הקודמים: שווי השוק הירוד של מניות השליטה בבזק והצורך בהיתר שליטה ממשלתי לרוכש ישראלי, שחייב לקחת חלק בעסקה, גם אם המימון מגיע מחו"ל.

כפיר שלח שלשום מכתב למאיר תורג'מן מנכ"ל 'אינטרנט זהב', ובו תביעה להידברות עם העובדים בטרם מכירת השליטה בבזק, לאור הצעת הרכש של קרן סרצ'לייט הזרה. היום אמורה להתקיים אסיפת הנושים של 'אינטרנט זהב' השולטת בעקיפין בבזק, בכדי לתאם עמדות לגבי הקושי הצפוי ביכולתה של החברה לפרוע את כל חובותיה.

שאול אלוביץ' (צילום: יח"צ)
שאול אלוביץ' (צילום: יח"צ)

במכתב הקצר מציין כפיר: "בשונה מבעלי שליטה שבאים והולכים, העובדים רואים בבזק את ביתם ואת מקור פרנסתם, ולפיכך מכירת השליטה בבזק מלווה בחששות רבים. העובדים מחוייבים להגן על האיתנות הפיננסית של בזק בטווח הארוך, על הביטחון התעסוקתי של העובדים ועל זכויות עובדי בזק והגמלאים". במכתב מופיע איום מרומז כי אם תתרחש העברת שליטה בבזק ללא "הפגת החששות", הרי שהעובדים ינקטו בצעדים ארגוניים ו"תותיר את הרוכש בידיים ריקות".

החליבה

ברקע הדברים, ה"חליבה" של בזק ע"י הבעלים הקודמים שאול אלוביץ', שכשלה מכל הבחינות; לא הספיקה בכדי לאפשר לאלוביץ' להחזיר את כל חובותיו; העמיסה מצבת חובות גדולה בזק והחברות נוספות המחזיקות בשליטה בה, לרבות אינטרנט זהב ופגעה בעובדי בזק פגיעה שגם הוועד החזק של החברה לא מנע לחלוטין. הוועד הסכים לתכנית פרישה מוקדמת למאות מעובדי החברה, שייתכן והצורך בה היה נמנע, אם ניהולה היה שונה, והכסף הרב שעבר בקופתה לא היה מועבר כולו כדיבידנדים לבעלי המניות.

הוועד עובדים לא הצליח למנוע פעולות אלו מאלוביץ', אלא רק לאחר שהסתבך, והדירקטוריון העביר החלטה להוריד את חלוקת הרווחים מ-100% ל-70% בלבד, לשביעות רצון העובדים. עם זאת, בשנתיים הקרובות כמעט ולא צפויים רווחים לחלוקה, בשל צירוף של כמה נסיבות – הפחתת שווי של YES בספרי בזק, התגברות התחרות בחלק ממגזרי הפעילות של החברה, עלויות הסכמי הפרישה המוקדמת וירידה עקבית במספר קווי הטלפון הנייחים. במקביל, נמשכת הגישה הקשוחה של משרד התקשורת כלפי בזק, אשר מאלץ את בזק להשכיר את ההתשתיות שלה לכל חברה מתחרה, בתנאים שנקבעים על ידו, ולא במו"מ בין החברות.

על הנייר, שווי המניות של אינטרנט זהב בחברת "בי קומייוניקיישנס" (ביקומ), נמוך מערך החובות שהיא אמורה להחזיר. היום אמורה להתקיים אסיפת נושי החברה בעלי סדרות אג"ח ג' וד', כאשר בקופת החברה יש די כסף רק על מנת לשלם את אחת הסדרות ולא את שתיהן. גם מימוש ההצעה של הקרן הזרה סרצ'לייט לרכישת המניות, עומד בפני מספר קשיים שאין להם עדיין כל פתרון מוסכם: הערך הכספי של ההצעה נחתך בחצי בחודשים האחרונים ומחייב את בעלי האג"ח להסכים ל"תספורת" וויתור על כספים. להצעה אין שותף ישראלי, אשר רק הוא יכול לזכות באישור ממשלתי להחזיק ברגעין השליטה בבזק – אישור הקיים כיום בידי הבנקים, שמנהלים מטעמם מחזיקים בחברת השליטה "יורוקום תקשורת" הנמצאת בהליך של פירוק. למניות "ביקומ" אין כל הצעת רכש נוספת, וכעת, עובדי בזק מבהירים שללא הידברות עימם, העסקה עלולה להיתקל בקשיים נוספים. משמעות עמדת העובדים היא שהרוכשים הבאים של בזק יתקשו לנקוט בתרגילים של הרוכשים הקודמים – קרן אייפקס, ושאול אלוביץ', אשר "חלבו" מהחברה מיליארדים, והעמיסו עליה חובות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!