דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מאבק בהדסה / ההסתדרות: "הדסה מנסה 'לטהר' את מחלקת המחשוב ממובילי מאבק העובדים"

בפנייה דחופה לבית הדין טענה ההסתדרות כי יש בידיה ראיות לניסיון של ביה"ח לשכנע את עובדי נס טכנולוגיות לפרק את הוועד דרך תוספות שכר ותנאים משופרים | ההסתדרות תובעת פיצוי בגובה מיליון שקלים

שיבושים בקבלת הקהל בהדסה בעקבות מחאת עובדי המחשוב; העובדים מפגינים במסדרונות ביה"ח  (צילום: דוברות ההסתדרות)
שיבושים בקבלת הקהל בהדסה בעקבות מחאת עובדי המחשוב; העובדים מפגינים במסדרונות ביה"ח (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תובעת מבית החולים הדסה מיליון שקלים בשל מהלך, שלטענתה, נועד "'לטהר' את מחלקת המחשוב שלה ממובילי מאבק העובדים". עוד ביקשה ההסתדרות מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים לעצור באופן מידי את פיטורי עובדי מחלקת המחשוב בבית החולים ושכירתם מחדש באמצעות חברות קבלניות חלופיות, אך ללא העובדים הלוקחים חלק במאבק לקליטת להעסקה ישירה.

כזכור, בין ההסתדרות לבין בית החולים הדסה וחברת נס טכנולוגיות ניטש סכסוך ממושך על תנאי העסקתם של עובדי נס המועסקים כעובדי קבלן על ידי בית החולים. במסגרת המאבק ננקטו צעדים ארגוניים ושביתות בטענה לפגיעה בזכויות העובדים והפרות חוזרות של הדין על ידי נס והדסה. במסגרת זו, הודיעה הדסה לאחרונה על סיום ההתקשרות עם נס באתר.

הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (באדיבות התאגדות עובדי נס)
הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (באדיבות התאגדות עובדי נס)

לדברי ההסתדרות, פונה הנהלת הדסה באמצעות אנשי כוח האדם של חברת נס לעובדי מחלקת המחשוב ומציעה להם להיקלט מחדש כעובדים באמצעות מספר חברות קבלניות שונות – על פי ההסתדרות, במטרה להקשות עליהם להמשיך ולפעול במשותף לשיפור תנאיהם. עוד הציגו בהסתדרות תמלילי שיחות שנערכו בין נציגי חברת נס, לכאורה בשם בית החולים הדסה, עם עובדי מחלקת המחשוב המנסים לפתות את העובדים להסכים להצעות לפירוק הוועד באמצעות תוספות שכר ותנאי העסקה משופרים – זאת בניגוד לטענות הדסה כי היא המהלך נדרש בשל קשייה התקציביים.

עוד טוענת ההסתדרות כי מנהל מחלקת התמיכה פנה לשני עובדי קבלן שתחתיו והבהיר להם כי בידיו שתי רשימות עובדים, שהוכנו לכאורה על ידי הנהלת בית החולים: האחת של עובדים להם יש להציע "חבל הצלה אחרון" – ולאפשר להם להיקלט באמצעות חברת קבלן חדשה ולהמשיך לעבוד בבית החולים, על אף שהשתתפו בחלק מצעדי המחאה של העובדים. השנייה היא של עובדים שאין מקום לתת להם חבל הצלה שכזה, מאחר והדסה איננה מעוניינת שיקלטו בהתאם למידע שזוקק מצילומים ומידיעות על השתתפותם בצעדי המחאה. עוד טוענים בהסתדרות כי המנהל אישר לעובדים באותה השיחה כי מטרת הפיצול למספר חברות קבלניות היא שבירת התארגנות העובדים. התנהגות אסורה זו עומדת גם בסתירה לטענות הדסה בחודשים האחרונים כי הנהלת בית החולים כלל אינה צד בסכסוך, המתנהל לכאורה בין העובדים לחברת הקבלן המעסיקה אותם נס טכנולוגיות.

עובדי המחשוב של ביה"ח הדסה הפגינו בהר הצופים בדרישה להיקלט להעסקה ישירה (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי המחשוב של ביה"ח הדסה הפגינו בהר הצופים בדרישה להיקלט להעסקה ישירה (צילום: דוברות ההסתדרות)

ההסתדרות, המיוצגת על ידי עורכי הדין אלעד מורג ועדי גולן מהלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי, הגישה בקשה לבית הדין בה היא דורשת לעצור מידית את המהלך, ולקיים דיון ומשא ומתן על אופן המשך העסקת כלל העובדים באתר הדסה. כמו כן דרשה ההסתדרות לחייב את הדסה בפיצויים בגובה מיליון שקל על מהלכיה האסורים הכוללים את הפגיעה בהתאגדות עובדיה.

בית הדין הורה להדסה ולנס טכנולוגיות להגיב עוד היום (שלישי). כמו כן, נקבע דיון בבקשה ליום שלישי בשבוע הבא, 29 בינואר, שינוהל יחד עם דיון שנקבע מבעוד מועד בהליכים המשפטיים שנפתחו בעקבות השביתה בהדסה.

בהדסה טענו בתגובה כי ההסתדרות היא זו שגררה את עובדי נס והדסה לעיצומים שפגעו הן בהם והן בחולים. "זכותם של עובדי נס להתאגד ולדרוש עליה בשכרם היא ברורה, אך ברור שהדסה אינה צד וגם כמובן לא תסכים לשלם יותר בגין השירות. להדסה אין יותר חוזה מול חברת נס, והיא מקבלת כיום שירותי מחשוב מחברות אחרות, כך שמבחינת הדסה כל המשבר שיזמה ההסתדרות הוא מאחורינו".

עוד הוסיפו כי "הנהלת הדסה מצטערת על פגיעה בחולים ועל הפגיעה בצוות המסור שלה, שנפגע בשכרו כתוצאה מגרירתו לקונפליקט המיותר. הנהלת הדסה פונה לציבור להגיע לבית החולים כרגיל, ולקבל את הטיפול הרפואי הניתן לכולם עם ידיים מחבקות ולב חם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!