דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / גבאי 2017: פרץ הוא "פוליטיקאי של פעם"; גבאי 2019: "המדינה צריכה את עמיר"

חצי שנה אחרי העימות הסוער בין השניים, ככל הנראה בניסיון להתחזק ב"בייס", יו"ר מפלגת העבודה מרעיף שבחים על עמיר פרץ

עמיר פרץ ואבי גבאי. צילום: רענן כהן
עמיר פרץ ואבי גבאי. צילום: רענן כהן
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

חצי שנה לאחר העימות הסוער בין אבי גבאי לעמיר פרץ על רקע הבחירות לוועידת מפלגת העבודה, הציגו השניים היום חזית אחידה. גבאי, אולי בניסיון להתחבר לבייס של המפלגה, לא חסך בדברי שבח. "באתי לכאן היום כדי לקרוא לכולם להצביע לעמיר בפריימריז הקרובים", אמר באירוע פריימריז של פרץ. "המדינה צריכה את הניסיון והיכולות של עמיר, המפלגה צריכה את עמיר, והציבור מתגעגע למנהיגים עם אידיאולוגיה מוצקה, ערכים ויכולת ביצוע".

גבאי ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והנגיד את התנהלותו לזאת של ראש הממשלה הראשון. "כשאני חושב על זה אני מבין שעלינו לחזור לערכי היסוד של דוד בן גוריון. הערכים שעל בסיסם הוקמה המדינה… בן גוריון לימד אותנו שביטחון העם בא לפני הכל, שעלינו לחפש דרכים להסתדר עם שכנינו ושאפשר לבנות כלכלה צומחת אבל צודקת…הוא גם לימד אותנו שאפשר וחשוב לחיות בנגב.

"עמיר פרץ משקף את כל הערכים האלה – מי שהיה שר בטחון, התעקש ובזכותו הוקמה כיפת ברזל ששומרת עלינו; מי שמאמין בשלום עם שכנינו ומוכן לפשרות שנדרשות לכך; ומי שחלק ניכר מעשייתו הציבורית עסקה באדם העובד, בסולידריות ובחמלה. והוא אפילו גר בנגב. עמיר גם מחוייב לשינוי. מחוייב לתפישה שלא יושבים בממשלה שאין לה דרך. עמיר, כמוני, ידע לקום ולעזוב את הכסא הנוח בממשלה. עמיר ידע לומר שאי אפשר להזדעזע מהדרך של מר נתניהו, מחוסר העכבות ואחר כך להכשיר ממשלה בראשותו".

ביוני האחרון התפרסמה בחדשות 10 הקלטה מישיבת הנהלת מפלגת העבודה, במהלכה תקף פרץ את גבאי על כוונתו לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה. "אתה דוחף את כולם לעסקנות. עוד לא היתה מעולם מפלגה עם עסקנות כל כך גדולה כמו בתקופה שלך". בתגובה לדברי פרץ על כך שגבאי ביקש את עזרתו אמר גבאי באותה ישיבה: "לא ביקשתי ממך לתמוך בשום דבר עמיר. סלח לי. אני לא צריך ממך תמיכה בשום דבר".

בעקבות הפרסום התפרסמו דברים חריפים מסביבתו של גבאי על פרץ. "חבל שיש עדיין מי שלא מסוגל להכיר בהפסדיו – ולא בפעם הראשונה… אנו מציעים למי שמתקשה להיפרד מקבלני קולות, ממפקדי ארגזים, ממניפולציות ומסכינאות כרונית להפנים את המציאות החדשה". שנה קודם לעימות הזה, במסגרת הבחירות על ראשות המפלגה, כינה גבאי את פרץ "פוליטיקאי של פעם" ו"מנהיג של סיסמאות".

פרץ, מצדו, טען במסגרת העימות על הבחירות לוועידה כי גבאי משנה את אופיה של מפלגת העבודה, וקרא לקיים בדיקת פוליגרף, לטענתו כדי להפריך את טענות מקורבי גבאי כי הוא אחראי להדלפת ההקלטה מהישיבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!