דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

"עניין ציבורי" / האם יוסר צו איסור הפרסום בפרשת נוה ומינוי השופטים?

השופט קפאח: "הותרת איסור פרסום כפי שהוא מוסיפה על העלטה והמבוכה, וגורמת נזק לכל הנוגעים בדבר" | בית משפט השלום ידון בנושא ביממה הקרובה אך נראה שמרבית הגורמים המעורבים מסכימים כי יש לבטל את צו איסור הפרסום

הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב  (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: ראובן קסטרו)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן הבוקר (רביעי) בערר שהוגש כנגד צו איסור הפרסום המתקיים בפרשת נוה. את הערר הגישו "גלובס" ו"הארץ", זמן קצר לאחר התפוצצות הפרשה. בדיון הוחלט כי צו איסור הפרסום יצומצם וכי בית משפט השלום יידון ביממה הקרובה בבקשה להתיר את פרסום שמות המעורבות הנוספות בפרשה.

הוועדה למינוי שופטים 2018 (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90).
הוועדה למינוי שופטים 2018 (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90).

השופט ציון קפאח שדן בערר, החליט לצמצם את צו איסור הפרסום, כך שיהיה ניתן לפרסם פרטים על הפרשה, למעט פרסום שמות המעורבות ותמונותיהן, והפנייה לחומרי חקירה גולמיים. קאפח לא התיר את שמותיהן של השופטת ועורכת הדין המעורבות לפרסום, אלא הורה לקיים דיון בעניין זה בבית משפט השלום ביממה הקרובה.

בתחילת הדיון, טען עו"ד יורם מושקט המייצג את גלובס כי על מנת להגביר את אמון הציבור במערכת המשפט בפרשיה זו, יש צורך לחשוף את שמות השופטים המעורבים בה. "מערכת המשפט חווה תקופה שאני, שקרוב לחמישים שנה עורך דין, מעולם לא חוויתי. חוסר האמון הוא כמעט טוטאלי. כדי להביא לכך שהציבור יחזור להאמין במערכת המשפט, יש צורך לגלות את השמות". מושקט ציין כי כיום ברשתות החברתיות רצים שמות של שופטות ועורכות דין רבות ככאלה הכביכול מעורבות בפרשה, רבות מהן אינן מעורבות בפרשה. עוד ציין את המתמחה החשודה במעורבות בפרשה.

בדיון, הסכימה המשטרה לצמצום צו איסור הפרסום, כך שלא יחול על פרטי החקירה הנוגעים לשופטת, לעורכת הדין, ולמתמחה. באשר לפרסום שמותיהן של השלושה – המשטרה השאירה את ההכרעה על כך לשיקול בית המשפט. גם נציג המשטרה בדיון אמר כי "אני מסכים שיש חשיבות ראשונה במעלה, ואני מסכים שאי חשיפת השם למעשה מכתימה את כל מי שהוא בסדר".

עו"ד טלי ליבליך שייצגה את "הארץ" בדיון אמרה "לא זכורה לי פרשה כזאת. יש חשודות, חשודה שופטת שנשלחה למעצר בית – זה דרמטי. בוטלו לה הדיונים".

בהחלטתו, אמר השופט קפאח כי "אין מחלוקת על כך שהפרשה מעלה עניין ציבורי מהמעלה הראשונה, ואין להפריז בחשיבות הדברים. הותרת איסור פרסום כפי שהוא מוסיפה על העלטה והמבוכה, וגורמת נזק לכל הנוגעים בדבר".

אמש הגישה היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 (יאח"ה) הודעה לבית המשפט, בה הודיעה כי היא מסכימה לצמצום צו איסור הפרסום על הפרשה, כך שלא יחול על פרטי החקירה הנוגעים לשופטת, עורכת הדין והמתמחה המעורבות בה לכאורה. עוד הודיעה המשטרה כי היא מסירה את התנגדותה לפרסום שמותיהן של השופטת ועורכת הדין ומשאירה את ההחלטה בעניין לשיקולו הבלעדי של השופט ציון קאפח.

כיום, קיימים בפרשה שני צוי איסור פרסום. הראשון נוגע לכלל המידע שהושג ממכשירו הנייד של אפי נוה, אותו מידע שהוביל לפתיחת החקירה כנגדו. השני, מתייחס לפרשה כולה.

העיתונאית הדס שטייף. (מרים אלסטר/פלאש90)
העיתונאית הדס שטייף. (מרים אלסטר/פלאש90)

כזכור, בבסיס פרשת נוה מצויים חשדות למינוי שופטות ושופטים בתמורה לשוחד. הפרשה התפוצצה לפני כשבוע, אז נחשף כי אפי נוה, בתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין, מינה לכאורה שופטת שלום ופעל למינוי שופט שלום למחוזי, בתמורה לשוחד מיני.

בעקבות גילוי הפרשה, התפטר נוה מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין. נוה נחקר בפרשה מספר פעמים בשבוע האחרון, במשרדי להב 433. עוד נחקרו השופטת ועורכת הדין החשודות בפרשה, ומספר מחברי הוועדה למינוי שופטים התבקשו לתת עדות פתוחה במשטרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!