דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשת 13

איחוד הערוצים / דירקטוריון רשת 13 אישר את ההסכם עם העובדים, 80 יפוטרו

ועדי העובדים והנהלת הערוץ הסכימו עוד על כניסה למו"מ על הסכם קיבוצי | מחזיק תיק עובדי התקשורת בהסתדרות, רום דביר: "באמצעות שיתוף פעולה בין הצדדים הצלחנו לצמצם את הפגיעה בעובדים למינימום"

אסיפת עובדי רשת מול משרדי החברה (צילום: דוברות ההסתדרות).
אסיפת עובדי רשת מול משרדי החברה (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דירקטוריון ערוץ רשת 13 אישר אמש (רביעי) את ההסכם שנחתם בין הנהלת הערוץ ונציגי ועדי העובדים בערוץ עשר וברשת, המסדיר את השלכות מיזוג הערוצים על תנאי העסקתם. הצדדים הסכימו גם להיכנס למשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי קבוע לעובדי הערוץ הממוזג.

על פי ההסכם, בשל הליכי המיזוג יבוצעו פיטורי צמצום של כ-80 עובדים. עובדים שיהיו מעוניינים להציע עצמם ולפרוש מרצון יוכלו לעשות זאת, ובכפוף לאישור ההנהלה להיכלל ברשימת העובדים שהעסקתם תסתיים, תוך קבלת תנאים מיטיבים.

התנאים המיטיבים כוללים מענק עזיבה בגובה של עד ארבע משכורות, בהתאם לוותק; חודש נוסף של שימוש ברכב צמוד שקיבל העובד מטעם החברה; סיוע וליווי אישיים במימון החברה במציאת עבודה חלופית במשק. עובדים במצב סוציאלי מיוחד יוכלו להגיש בקשה לתנאים משופרים אף יותר, בה ידונו במשותף נציגות העובדים והנהלת הערוץ.

על פי ההסכם בין הצדדים, בתקופה הקרובה לא ייערכו שינויים בתנאי השכר וההעסקה של העובדים בערוץ הממוזג, למעט עובדים ברמות השכר הגבוהות. לרשות נציגות העובדים יעמדו בעתיד האמצעים המקובלים שיאפשרו לעמוד על שמירת זכויות העובדים. עוד סוכם בין הצדדים כי ככל שיפתחו או יתפנו תקנים חדשים בערוץ בחצי השנה הקרובה, תינתן עדיפות באיושן לעובדים המפוטרים שיגישו מועמדתם.

"אני מברך את הצדדים על ההגעה להבנות ולהסכם שישמור ככל הניתן על זכויות העובדים במקביל לחשיבות קידום הצלחתו של הערוץ הממוזג" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "הסתדרות תמשיך לפעול להסדרה קבועה בהסכם קיבוצי של תנאי עובדי הערוץ החדש". מהנהלת רשת נמסר כי "אנו מברכים את העובדים ואת ההסתדרות על ההסכם שהושג ובעיקר רוצים להודות לבעלי המניות של הערוץ הממוזג 'רשת 13' על התמיכה וההבנה והקצאת המשאבים הדרושים לפרישות כה מכובדות של עובדים. זה לא מובן מאליו".

המשא ומתן על הסכם המיזוג החל לאחר שהעובדים משני הערוצים התאגדו בהסתדרות בחודשים האחרונים, לאור רצונם להבטיח את זכויותיהם כתוצאה מההליך. מטרת הצדדים הייתה לפעול תוך שיתוף פעולה להבטחת והצלחת המיזוג, תוך צמצום מספר העובדים שהעסקתם תסתיים למינימום מחד, ומקסום זכויותיהם וזכויות העובדים שהעסקתם תימשך בערוץ החדש מאידך.

"באופן טבעי המיזוג של שני הערוצים היה חייב לגרור עמו צעדים התייעלות כואבים, אך אני מברך על כך שבאמצעות שיתוף פעולה בין הצדדים והנחישות של העובדים, הצלחנו לשמור על כבודם וצמצום הפגיעה בהם למינימום האפשרי" ציין מחזיק תיק עובדי התקשורת והאמנים בהסתדרות, רום דביר, שליווה את המגעים, "כעת אנו עומדים עם הפנים קדימה על מנת לחתום בהקדם האפשרי על הסכם קיבוצי כולל".

מוועד הפעולה של הערוצים הממוזגים נמסר כי "על אף המחיר הכבד אנו גאים על ההסכם שנחתם זמן קצר מאוד מהרגע שבו החלטנו להתארגן בהסתדרות. הבחירה של העובדים בתוך הערוצים ובין הערוצים השונים בערבות ההדדית הוכיחה את עצמה על פני עמידה לבד של כל עובד ועובד".

המשא ומתן לווה מצד ההסתדרות גם על ידי עו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ואלי גרשנקרוין מאגף הכלכלה, כמו גם גם על ידי מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר וענגי אוזן מהאגף.. במעמד חתימת ההסכם השתתפה גם סמנכ"ל משאבי אנוש ברשת לימור שאקו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!