דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

"דמי הפרוטקשן" / הכסף הקטארי לחמאס: במערכת הפוליטית הביקורת מגיעה משני הצדדים

גורמי הביטחון המליצו להעביר את הכסף לעזה אך למרות שהכסף עצמו לא עבר במערכת הפוליטית מיהרו לגנות | ליברמן: "בחמאס איימו ונתניהו התקפל" | גבאי: "אפילו הטרוריסטים לא מוכנים לקבל את מזוודות הכסף"

חלוקת משכורות בעזה. 7 בנובמבר 2018. (Photo by Majdi Fathi/NurPhoto via Getty Images IL)
חלוקת משכורות בעזה. 7 בנובמבר 2018. (Photo by Majdi Fathi/NurPhoto via Getty Images IL)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

תגובות חריפות במערכת הפוליטית לסאגת העברת הפעימה השלישית של 15 מיליון דולר מקטאר לחמאס בעזה, כסף המיועד בעיקרו לתשלום משכורות. לפני יומיים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ימנע את העברת הכסף, בעקבות הסלמה ביטחונית ברצועה וירי לעבר מ"פ צנחנים, אך אמש החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לאפשר את העברת הכסף, ונמסר כי ההחלטה נובעת מקבלת עמדת מערכת הביטחון.

חלוקת משכורות בעזה. 7 בנובמבר 2018. (Photo by Majdi Fathi/NurPhoto via Getty Images IL)
חלוקת משכורות בעזה. 7 בנובמבר 2018. (Photo by Majdi Fathi/NurPhoto via Getty Images IL)

העברת הכסף, שתוכננה למחר, באיחור של כשבועיים, לא תתבצע בשלב זה, משום שתנועת חמאס הודיעה לשליח קטאר לאזור, מוחמד אל-עמאדי, כי אינה מעוניינת לקבלו בתנאים שקבעה ישראל, ובין השאר מיתון ההפגנות השבועיות בסמוך לגדר הגבול בין הרצועה לישראל.

בתגובה צייץ יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי: "נתניהו משחד את חמאס ב-15 מיליון דולר, אבל אפילו הטרוריסטים לא מוכנים לקבל את מזוודות הכסף. נתניהו משפיל את הכבוד הלאומי. ביזיון. אפשר לשנות את המציאות הזו בשילוב אמצעים בטחוניים ובריתות מדיניות עם מדינות ערב המתונות. וזה מה שנעשה. אנחנו מתחייבים".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב היום בפייסבוק: "שלשום שמענו את ההודעה 'הדרמטית' של רה"מ בנימין נתניהו על עצירת ההעברה של הכסף הקטארי לפעילי חמאס בעזה. סוף סוף היה נדמה שגם ראש הממשלה מבין שצריך להפסיק לשלם את דמי הפרוטקשן לטרוריסטים ולממן את הטרור כנגד עצמנו. אלא מה? יממה עברה וההחלטה חלפה עם הרוח. זו היתה 'הכרזה לרגע'. בחמאס איימו ונתניהו התקפל. התברר שמבחינתו ניסיון לרצוח קצין צה"ל ומהומות בגבול הרצועה אינם מצדיקים את ביטול תשלומי דמי החסות. מנהיגי החמאס מרגישים חסינים ובטוחים וממשלת ישראל מפחדת. בלבול יוצרות מוחלט!".

ח"כ שלי יחימוביץ' התייחסה להיתלות הקבינט בהמלצת מערכת הביטחון: "איזה קרדיט פחדני לצה"ל, במקום לקבל אחריות. מופרך שבממשלת הימין, לגרועים שבאויבנו מוזרמים כספים בעידוד הקבינט, ואת הרשות הפלסטינית, שעמה יש שת"פ בטחוני מונע פיגועים ומציל חיים – זורקים לפח. דברים שקורים כשלממשלה יש אפס מעשה מדיני והיא מסתתרת מאחורי גבו של צהל שנשאר לבד לכבות שריפות".

יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני מסרה כי ״נתניהו סיבך אותנו בפרוטקשן מסוכן, ועכשיו החמאס מחזיק אותנו בצוואר. כניעה לחמאס וקיפאון מדיני הוא כישלון ביטחוני חמור. רה״מ [הוא] הראשון שמשלם לחמאס והאחרון לזהות את הסכנה. זה מביך ומסוכן, לתושבי העוטף ולישראל כולה. כשאויבנו מסתכלים ולומדים, התנועה תוביל מדיניות ביטחונית אחרת – נגד החמאס״.

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו שלח היום מכתב לנתניהו בו קרא לעצור את העברת הכסף לחמאס. "בחודשים האחרונים", כתב פורר, "אנו עדים להתרפסויות בלתי פוסקות מול דרישות החמאס, וכניעה של ממשלת ישראל לדרישות חסרות תקדים, המהוות חלק ממנגנון של סחיטה איומים, שבעקבותיו מדינת ישראל אף משלמת 'פרוטקשיין' (דמי חסות) לארגון טרור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!