דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארצות הברית

ארצות הברית / צפון קרוליינה מסרבת לבטל חוק פוגעני כנגד טרנסג'נדרים

גם אל מול מחאה הולכת וגוברת, מסרב מושל המדינה פט מקרורי לבטל החוק הקובע כי לטרנסג'נדרים אסור להשתמש בתאי שירותים לפי המגדר אליו הם בוחרים להשתייך

מתוך: pixabay
מתוך: pixabay

בחודש מרץ האחרון אישר מושל קרוליינה הצפונית פט מקרורי, חוק על פיו במבני ציבור ובבתי ספר ציבוריים במדינה יחויבו אנשים טרנסג'נדרים להשתמש בחדרי שירותים אך ורק בהתאם למגדר המופיע בתעודת הלידה שלהם ולא בהתאם לזהות המגדרית שלהם. אחרי גל הביקורת שספג בשבועות האחרונים סביב העברת החוק, מקרורי בחר לאמץ אסטרטגיה חביבה על מושלים שמרניים מדרום ארה"ב: הוא יוצא למאבק בממשל הפדרלי.

בניסיון לעצב מחדש את הנרטיב תוך כדי שהוא נאבק על חייו הפוליטיים, תבע מקרורי את ממשל אובמה, בשבוע שעבר, כשהוא מפנה האשמות על התערבות יתר נוספת בענייני המדינות. לדבריו, בית משפט ולא סוכנות פדרלית, הוא הערכאה הרשאית לקבוע מה נדרש מהחוק השנוי במחלוקת. בתוך שעות, הגישה מחלקת המשפטים של ארצות הברית תביעה כנגד המושל בגין החוק המדובר, כאשר התובעת הכללית מתארת את המאבק במונחים ברורים של מאבק על זכויות אדם.

"זה היה מהלך מוצלח במובן של שינוי הדיון הציבורי סביב החוק מכזה העוסק בתגובת הקהילה העסקית אליו לכזה שעוסק יותר בזכויות המדינות מול התערבות פדרלית", אמר דיוויד מקלנאן, מרצה למדעי המדינה במכללת מרדית' בראלי, בירת קרוליינה הצפונית.

לורטה לינץ', התובעת הכללית של ארה"ב. By United States Department of Justice [Public domain], מתוך: Wikimedia
לורטה לינץ', התובעת הכללית של ארה"ב. By United States Department of Justice [Public domain], מתוך: Wikimedia
 המאבק אליו יצא מקרורי, חודשים ספורים לפני שיעמוד במירוץ קשה לבחירה מחודשת, מתרכז סביב הוראה שהוציאה מחלקת המשפטים לפיה איסור על אנשים טרנסג'נדרים להשתמש במתקנים ההולמים את הזהות המגדרית שלהם מהווה עבירה על החוק. עבירה המעמידה בסכנה לפחות 1.4 מיליארד דולר בתקציבי חינוך פדרליים לקרוליינה הצפונית. אין זו הפעם הראשונה בה מקרורי יוצא נגד הממשל הפדרלי: הוא הצטרף לתביעה כנגד ההחלטה של אובמה בנושאי הגירה, נאבק ברגולציה פדרלית על פליטות מזהמות של מפעלים ואף הגיש מסמכים בתביעה בהם צידד בבתי ספר ממדינת וירג'יניה שביקשו לקבוע שימוש בחדרי שירותים בהתאם למגדר הביולוגי.

מאות ארגונים, עסקיים וציבוריים, קראו לצפון קרוליינה לבטל את החוק. כמה עסקים אף  משכו השקעות מצפון קרוליינה או ביטלו פרוייקטים, כולל חברת פאי פאל, אשר הפסיקה את בנייתו של מרכז שיחות במדינה שצפוי היה להוסיף 400 משרות חדשות. מוזיקאים שונים, מברוס ספרינגסטין ועד פרל ג'אם ביטלו הופעות במחאה כנגד החוק.

קצת קשה להאמין אך החקיקה התמוהה הזו הפכה לנושא דיון מרכזי במערכת הבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית למועמדה לנשיאות ארה"ב. הסנטור טד קרוז, המתמודד לשעבר בעל העמדות השמרניות והדתיות, הודיע על תמיכתו ב'חוק השירותים' של צפון-קרוליינה לקראת ההכרעה במדינה שהפכה להיות מדינת מפתח, אינדיאנה.

דונאלד טראמפ, הגיב בהתנגדות לחוק, ועשה זאת כמובן בדרכו, כשהזמין את קייטלין ג'נר, ספורטאי גבר לשעבר, אישה בהווה וכוכבת ריאלטי בעלת קשר משפחתי למשפחת קרדשיאן, להשתמש בכל חדר שירותים שתבחר בכל אחד מ'מגדלי טראמפ'. ג'נר ניצלה הזמנתו של טראמפ, ובסרטון שהפך ויראלי, השתמשה בשירותי הנשים, הודתה לטראמפ וסנטה בקרוז. 

בהקשר זה ניצחונו של טראמפ באינדיאנה וככל הנראה זכייתו במועמדות המפלגה הרפובליקאית, אל מול קרוז, הוא בכל זאת נקודת אור במאבק המתחולל על דמותה של ארה"ב, הרואה עצמה "מנהיגת העולם החופשי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!