דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גשר יהודית

גשר על מים סוערים / עבודות ההקמה של גשר יהודית עוררו כצפוי סערה במערכת הפוליטית

סגן השר ליצמן, התרעם על ביצוע עבודות בשבת והתחייב כי נציגי החרדים בכנסת הבאה לא יאפשרו זאת | מולו ח"כ ליברמן אמר שבממשלה שתקום אחרי הבחירות, מפלגתו תתעקש כי עבודות כאלה יתבצעו במידת הצורך

עבודות הבנייה של גשר יהודית ביום שבת לפנות בוקר (צילום: אדם שולדמן / פלאש 90).
עבודות הבנייה של גשר יהודית ביום שבת לפנות בוקר (צילום: אדם שולדמן / פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

במהלך סוף השבוע נחסמו כמתוכנן נתיבי איילון לכיוון צפון ממחלף לה גווארדיה ועד מחלף השלום לטובת עבודות תשתית להנפת גשר יהודית שצפוי לחבר לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים בין מרכז העיר למזרחה. החסימה שיצאה לפועל היא הראשונה מבין חסימות בסופי שבוע לצורך עבודות שיתקיימו עד לחודש אפריל, בכפוף לתנאי מזג האוויר. העבודות אושרו לאחר עתירה של עיריית ת"א לבג"ץ במטרה לאפשר את העבודות בשבת, זאת לאחר התנגדות שעלתה מצד המפלגות החרדיות בקואליציה.

סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), התייחס עם צאת השבת לעצם קיום העבודות על גשר יהודית במהלך סוף השבוע ואמר כי "ביצוע עבודות בגשר יהודית בעיצומו של שבת קודש מהווה פגיעה קשה במסורת ישראל, תוך זלזול ברגשות מאות אלפי שומרי מצוות, ומנוגד לסטטוס קוו בישראל". ליצמן הוסיף כי הוא מוחה על קיום העבודות בתוקף, לטענתו "בשם רוב מוחלט של אזרחי ישראל הרואים בשמירת השבת ערך עליון לאורך הדורות", ואמר כי המצב בו קדושת השבת כיום המנוחה הלאומי "נדרסת בפרהסיה בידי בג"ץ ועיריית ת"א ללא צורך אמיתי – לא יימשך".

ליצמן ייחס את העבודות בשבת לצורך של פוליטיקאים אותם הגדיר "חסרי אחריות", לגרוף קולות לקראת הבחירות הקרבות וטען כי הנציגות החרדית בכנסת הבאה תפעל לעגן בחוק ובהסכמים קואליציוניים את הצורך במניעת חילולי שבת בידי גופים ממשלתיים, בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים.

ליצמן התייחס ככל הנראה, בין היתר, לדבריו של שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), שבהתייחסו לפרשייה כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כולנו אוהבים את השבת, אבל קדושת החיים היא מעל הכל. ולכן ישראל ביתנו תתנגד לכל שינוי חוקתי שלא יאפשר עבודות חיוניות בשבת". ליברמן הדגיש כי רק נוכחות של מפלגת "ישראל ביתנו" בממשלת הימין הבאה תוכל לעצור את יוזמות החקיקה המסוכנות של המפלגות החרדיות.

גם חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) התייחס לדברים ואמר כי "הדרישה של גפני וליצמן למנוע עבודות תשתית בשבת בחקיקה, מזכירה לכולנו למה צריך להחליף את הממשלה הזו שנשענת על מפלגות סקטוריאליות שמצליחות בכח הסחיטה, לכפות את רצונן על פני רצון הרוב. השבת לא צריכה חקיקה ולא כפיה שרק יוצרים קיטוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!