דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביחי מנדלבליט

חקירות נתניהו / נחקר חשוד בהשחתת קבר אביו של מנדלבליט, מבין המפגינים מול ביתו

שעה שעלה לקברה של אימו, גילה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי קברו של אביו הושחת ונפתחה חקירה משטרתית | האם מעצרו לחקירה של אחד המפגינים נגד היועמ"ש בנוגע לחקירות נתניהו תסיים את הפרשה העגומה?

אביחי מנדלבליט ומצבת קברו של אביו שהושחתה (צילום: חברת החדשות / פלאש 90).
אביחי מנדלבליט ומצבת קברו של אביו שהושחתה (צילום: חברת החדשות / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה עצרה וחקרה היום (ראשון) את אחד מפעילי המחאה נגד מנדלבליט, בחשד לגרימת נזק במזיד לקברו של אביו של מנדלבליט. החשוד שוחרר לביתו בתום החקירה בלהב 433 מבלי שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו. במקביל למעצר נערך חיפוש בביתו.

כזכור, השחתת קבר אביו של היועמ"ש שבבית העלמין ירקון בפתח-תקווה, אקט שזעזע רבים במערכת הפוליטית, התגלתה בסוף דצמבר האחרון. מנדבליט עלה לקבר אמו ביום השנה למותה, וגילה כי אלמונים השחיתו את מצבת קברו של אביו. ממשרד המשפטים נמסר ימים ספורים לאחר מכן כי "היועץ המשפטי לממשלה דיווח למשטרת ישראל לפני כעשרה ימים על חבלה מכוונת שנתגלתה במצבה של אביו. יובהר כי המצבה נותרה שלמה, אך יש עליה סימני השחתה שנוצרו ככל הנראה תוך שימוש בכלי כלשהו במטרה לגרום נזק לכיתוב שעל המצבה. ליועץ המשפטי לממשלה לא ידוע מה הרקע לאירוע".

היועץ המשפטי, עו"ד אביחי מנדלבליט, ארכיון (צילום: ליאב פלד)
היועץ המשפטי, עו"ד אביחי מנדלבליט, ארכיון (צילום: ליאב פלד)

מאז פרסום האירוע ועד עתה לא היה ברור מי עלול להיות מעורב באקט אלים ויוצא דופן מסוג זה, והתעוררו חשדות כלפיי שני קצוות המפה הפוליטית. מצד אחד, פעילי ימין קיצוני המתנגדים להגשת כתב אישום על-ידי מנדלבליט כנגד ראש הממשלה נתניהו, או מנגד – פעילי שמאל שהפגינו שבועות ארוכים נגד היועמ"ש, בדרישה שיגיש כתב אישום נגד נתניהו.

זמן קצר לאחר השחתת הקבר, נגלתה כתובת גרפיטי על חומה סמוכה לכביש החוף, בה נכתב "מנדלבליט משת"פ".

ראש הממשלה נתניהו מיהר להתייחס לחקירה בדף הטוויטר שלו, וכתב כי "כבר שלוש שנים שהשמאל מפגין כל שבוע מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. פעילי שמאל מטרידים את היועץ בבית הכנסת ובמכולת. עכשיו גם נחקר חשד כי הם חיללו את קבר אביו. לחץ בריוני מטורף כדי להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר. אפשר רק לקוות שהיועץ לא ייכנע ללחץ האדיר הזה".

הפגנה מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה (צילום: דוד טברסקי)
הפגנה מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה (צילום: דוד טברסקי)

דבריו של נתניהו מתכתבים עם סרטון שהעלה ברשתות החברתיות רק לפני שבוע, ובו הטענה כי "השמאל והתקשורת" רודפים אחר מנדלבליט על מנת שיגיש כתב אישום נגדו. "3 שנים השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש שיגיש כתב אישום בכל מחיר. האם הם יצליחו?", כך שואל, כמו הפוסט של נתניהו, גם הסרטון, בו מוצגות הפגנות שונות שהתקיימו מול מנדלבליט בחודשים האחרונים, בדרישה להגיע להחלטה בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה, ובתיק בו הייתה חשודה ולבסוף הואשמה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!