דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

חבטות מילוליות / ח"כ אמסלם על אלשיך: "גמרת את התפקיד – לך הביתה, שתוק"

דבריו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, לפיהם הוא "מתקשה לראות אפשרות שרה"מ לא יואשם בשוחד", עוררו תגובות חריפות מצד בכירים בליכוד | ח"כ שמולי בתגובה לדברי אמסלם: "רה"מ בדרכו החוצה מבלפור החליט לשרוף את המועדון ולחסל את שלטון החוק"

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם ורוני אלשיך, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי. (צילום: חן גלילי ויונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר הקואליציה דוד אמסלם ורוני אלשיך, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי. (צילום: חן גלילי ויונתן זינדל/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

דברי מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) אמש, על כך שהוא "מתקשה לראות אפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יואשם בשוחד", עוררו עליו מתקפות חריפות מצד בכירים בליכוד. המתקפות עצמן עוררו גם הן ביקורת נוקבת של חברי כנסת ממפלגות אופוזיציה.

בראיון לאריה גולן בכאן ב' אמר הבוקר יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) כי אלשיך "מפתיע אותי כל פעם מחדש, היהירות שלו. חוצפה ועזות מצח. הוא הרס את משטרת ישראל. הוא באופן גס רומס את כל מי שחושב לסגור תיק לראש הממשלה. גמרת את התפקיד – לך הביתה, שתוק".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם. (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם. (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

עוד אמר אמסלם כי "מי שמשגע את כל המערכת שלוש שנים זה השמאל והתקשורת. החקירה התחילה על רכילויות. יש פה מצוד, שהתחיל אצל מני יצחקי. הוא ישב על מנדלבליט, וזאת הייתה הטעות הראשונה שלו – הוא לא הבין שמדובר במצוד".

שר התיירות יריב לוין התייחס אף הוא לדברים, ובראיון לגלי צה"ל אמר כי "אלשיך הפך את תפקידו לאג'נדה אישית נגד ראש הממשלה. הוא אומר את דבריו רק כדי ללחוץ על היועמ"ש לקראת החלטתו. אלשיך עושה מעשים שלא ייעשו וחסרי תקדים. זה רק מעיד איך הוא עבד כשהיה בתפקיד".

גם ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הצטרף גם לביקורת. "יש אנשים שלא יודעים להיות בפנסיה" אמר, "שמענו אותו כשהיה מפכ"ל, ועכשיו הוא חוזר על אותם דברים כשהוא לא מפכ"ל, והגיע הזמן שייתן לרשויות וליועץ המשפטי לממשלה לטפל בעניינים בלי הערות ובלי לחץ מסביב".

ח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת. ארכיון (צילום: פלאש 90)
ח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת. ארכיון (צילום: פלאש 90)

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה הבוקר בראיון באולפן ynet: "מדהים לראות מפכ"ל, שמכיר את חומר הראיות, לא מתבייש לבוא ולהגיד שכולנו מכירים את חומר הראיות. זה לא נכון, אולי כדאי שנדע ונכיר את חומר הראיות ושיפסיקו להדליף מהמשטרה והפרקליטות חצאי דברים כדי ללחוץ על היועמ"ש להגיש כתב אישום. איזה מן מפכ"ל יום אחרי שסיים את שירותו, יום אחרי שרואה את הראיות שלא כולנו רואים, אומר את מה שהוא אומר? הוא לא מתבייש? איך הוא מרשה לעצמו לדבר כך? אם לא הייתה תקופת צינון – הוא היה מצטרף למפלגת הגנרלים".

"כמו אחרוני המאפיונרים"

מנגד,אמרה יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג כי "מה שקורה פה זה דבר פשוט מדהים. יש ראש ממשלה שחשוד בשוחד ומי שעומד למשפט זה מערכת אכיפת החוק. זה היועץ המשפטי, וזה המפכ"ל, והשופטים, והפרקליטים. מה קורה פה? מי שחשוד זה נתניהו, הוא חשוד בשוחד שזאת עבירה חמורה… חייזר שינחת פה יכול להתרשם שהבחירות הן על העתיד של נתניהו ולא על העתיד של אזרחי ישראל. זה עולם הפוך".

תמר זנדברג. ארכיון (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
תמר זנדברג. ארכיון (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) מסרה בתגובה לדברי אמסלם כי "היהירות, עזות המצח והחנופה לביבי, כבר לא מפתיעים אותי. הוא וחבריו פשוט איבדו את יכולת האבחנה בין אמת לשקר, ורק מעניין אם זאת תוצאה של פרנויה קשה או הצגה מתוכננת".

מרכז האופוזיציה, ח"כ איציק שמולי (העבודה) מסר כי "ראש הממשלה בדרך לכתבי אישום על שוחד, ומי שעומד למשפט שדה ולינץ׳ ציבורי אלו גורמי אכיפת החוק. רה"מ בדרכו החוצה מבלפור החליט לשרוף את המועדון ולחסל את שלטון החוק בהתקפה פרועה ומסוכנת"

"כמו אחרוני המאפיונרים הליכוד בראשותו הפך לבסיס ההתקפות המסוכנות על המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה" אמר, "עליהם להסיר לאלתר את ידיהם ולחדול מאיומיהם האלימים ולאפשר לגורמים המוסמכים לבצע את עבודתם".

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה), התייחסה גם היא לדברי אמסלם. "הליכוד הפך ממפלגת הנהגה לאומית לחבורת מאפיונרים שמאיימת על שוטרים" טענה, "נתניהו חושב שהוא טוני סופרנו ששולח את הבריונים שלו למשימות הפחדה. אך אזרחי ישראל רוצים מדינת חוק ולא מאפיה מאורגנת – והחוק והצדק ינצחו גם את נתניהו".

חברת הכנסת סתיו שפיר (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
חברת הכנסת סתיו שפיר (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

ח״כ מיקי לוי (יש עתיד), ניצב בדימוס ומפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, אמר בעקבות דברי אמסלם כי "כעומק החקירות, גובה ההתקפות. נתניהו ושליחיו איבדו את כל הברקסים ותוקפים בפול גז את כל גורמי אכיפת החוק כמו אחרוני העבריינים. ההתקפות הגסות כנגד המפכל לשעבר, הן בושה וחרפה ונסיון לאיים על היועמ"ש ולאותת לו שלא לקבל החלטה בפרשות השחיתות של נתניהו. הציבור לא מטומטם. הוא מבין שכשמישהו חשוד הוא מאשים את כולם חוץ מאת עצמו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!