דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביחי מנדלבליט

נחצו קווים אדומים / עורך דינו של הנחקר בחשד להשחתת קבר אביו של מנדלבליט מתריע מפני פגיעה בפרטיות

אורן סימון, אחד משני הפעילים בהפגנות מול ביתו של היועמ"ש, שוחרר ללא תנאים מגבילים אך מחשבו והטלפון שלו עדיין מוחזקים בידי המשטרה | עורך דינו: "אם היה צל צלו של חשד לאחר החקירה הוא לא היה משתחרר"

מצבת קברו של ברוך מנדלבליט שהושחתה. (צילום: באדיבות חברת החדשות).
מצבת קברו של ברוך מנדלבליט שהושחתה. (צילום: באדיבות חברת החדשות).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אורן סימון, אחד משני הפעילים שנחקרו אתמול (שבת) בחשד להשחתת קבר אביו של היועמ"ש, שוחרר מחקירתו ללא תנאים מגבילים. למרות זאת, מחשבו האישי ומכשיר הטלפון הנייד שלו עדיין מוחזקים בידי המשטרה, ועורך דינו מתריע מפני "פגיעה קשה בפרטיות".

אורן סימון הוא פעיל חברתי בולט בהפגנות "מוצ"ש אצל היועמ"ש", המתקיימות בשנה האחרונה מול ביתו של מנדלבליט בפתח-תקווה, בדרישה ממנו להגיע להכרעה בתיקי נתניהו ולפרסמה לציבור. אתמול נחקר סימון במשך שעות אחדות במשרדי להב 433, בחשד למעורבותו בהשחתת קבר אביו של מנדלבליט, מעשה בזוי שהתגלה בדצמבר האחרון.

אביחי מנדלבליט ומצבת קברו של אביו שהושחתה (צילום: חברת החדשות / פלאש 90).
אביחי מנדלבליט ומצבת קברו של אביו שהושחתה (צילום: חברת החדשות / פלאש 90).

בסיום החקירה, שוחרר סימון לביתו, ללא תנאים מגבילים. עם זאת, מכשיר הטלפון הנייד שלו ומחשבו האישי, מוחזקים עדיין בשעה זו בידי המשטרה. לדברי עו"ד כרמל בתו המייצג את סימון, "אמש הגיעו לביתו עם צו חיפוש של בית משפט שלום בראשון לציון, שהתיר למשטרה לתפוס את המחשב של סימון ולפרוץ אליו, וגם את הטלפון הנייד שלו, ולהעתיק ממנו את כל תוכנו. המכשיר שלו עדיין מוחזק. בעיניי, כסנגור, זה לא דבר קל ערך, שעל סמך חשד שהסתבר בדיעבד שהוא חשד בעלמא, מקבלים אישור להיכנס לטלפון ולמחשב של אדם. זאת פגיעה קשה בפרטיות".

אתמול, הועלו השערות לפיהן מעצרו של סימון היה קשור לתליית שלטים אותה ביצע בימים האחרונים. סימון תלה שלטים עליהם נכתב "מנדלבליט – זכות הציבור לדעת" במקומות שונים ברחבי הארץ. עם זאת, לדברי עו"ד בתו, מעצרו וחקירתו לא היו קשורים לפעילות פוליטית זו. "לא היה קשר לתליית השלטים. החשד כלפי סימון אתמול התמקד בעניין הקבר. אחר כך התחילו לשאול אותו כל מני שאלות כלליות לגבי פעילי מחאה, אם הוא חושב שמישהו מסוגל היה לעשות משהו כזה, מישהו שהוא מכיר, וכדומה".

בסיום החקירה – החשד נגד סימון הוסר?

"אני די בטוח שמבינים שהוא לא קשור, הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים. אני מניח שאם היה צל צלו של חשד לאחר החקירה הוא לא היה משתחרר, בטח בלי תנאים מגבילים כפי שהוא שוחרר".

והוא מכחיש את החשדות נגדו?

"הוא הכחיש את המעשה, הוא שיתף פעולה, הוא ענה על כל השאלות. גם לא הוטחה בפניו שום ראיה שקושרת אותו לאירוע, שום דבר".

תהיה נוספת שעלתה אתמול היא עובדת חקירתו של סימון ביחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, ולא בתחנת משטרה רגילה. לדברי עו"ד בתו, "בכל זאת מדובר על התנכלות לקבר אביו של היועמ"ש. מצמידים לחקירת העניין את מיטב המשאבים. אלה בדרך כלל עבירות שנחקרות בתחנות משטרה. בגלל הקשר ליועמ"ש עצמו, החקירה עברה ליחידה המפכ"לית של המשטרה".

משרדי יחידת להב 433 (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90).
משרדי יחידת להב 433 (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90).

כזכור, השחתת קבר אביו של היועמ"ש בבית העלמין ירקון בפתח-תקווה, אקט שזעזע רבים במערכת הפוליטית, התגלתה בסוף דצמבר האחרון. מנדבליט עלה לקבר אמו ביום השנה למותה, וגילה כי אלמונים השחיתו את מצבת קברו של אביו. ממשרד המשפטים נמסר ימים ספורים לאחר מכן כי "היועץ המשפטי לממשלה דיווח למשטרת ישראל לפני כעשרה ימים על חבלה מכוונת שנתגלתה במצבה של אביו. יובהר כי המצבה נותרה שלמה, אך יש עליה סימני השחתה שנוצרו ככל הנראה תוך שימוש בכלי כלשהו במטרה לגרום נזק לכיתוב שעל המצבה. ליועץ המשפטי לממשלה לא ידוע מה הרקע לאירוע".

באשר לשאלת דבר ראשון מדוע מוחזקים עדיין מחשבו ומכשיר הטלפון הנייד של סימון בידי המשטרה בסיום החקירה, והאם החשד כנגד שני הפעילים הוסר, נמסר ממשטרת ישראל כי "משטרת ישראל פועלת על פי חוק וממשיכה לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת. מעבר לאמור אין בכוונתנו להתייחס לחקירות מתנהלות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!