דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מפלגת העבודה

בחירות 2019 / נפרדנו כך: האלוף במיל' עמירם לוין הסיר את תמיכתו באבי גבאי

במכתב ששיגר לתומכיו, הודיע לוין כי: "אינני יכול יותר לתמוך ולעמוד מאחרי אבי גבאי, ובמפלגה תחת הנהגתו. אני עושה זאת בלב כבד, אבל במצפון נקי" | במפלגת העבודה רמזו שלוין דרש שריון, ומשסורב, החליט לפרוש

אבי גבאי מקבל חיזוק מהמתמודד הפורש מהמירוץ למפלגת העבודה, עמירם לוין (צילום: דוברות אבי גבאי)
אבי גבאי מקבל חיזוק מהמתמודד הפורש מהמירוץ למפלגת העבודה, עמירם לוין (צילום: דוברות אבי גבאי)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

ברית של שנה וחצי בין אלוף פיקוד צפון לשעבר עמירם לוין ליו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הסתיימה היום (שני), כשלוין הודיע שאינו יכול עוד לתמוך בעבודה בראשות גבאי, שלדבריו מוכר לציבור "מסרים חלולים של פוליטיקאים המקוששים קולות". בתגובה מסרה מפלגת העבודה: "אנו מעריכים את פעילותו של עמירם לוין למען בטחון המדינה לאורך השנים. במקום להתמודד מול הבוחרים, עמירם דרש שיריון במפלגה וסורב". ניסיון לקבל את תגובת לוין לטענה על השיריון לא נענתה עד כה.

לוין, כזכור, התמודד על ראשות מפלגת העבודה באמצע 2017, אך פרש לאור מיעוט התמיכה בו והעביר את תמיכתו לגבאי. לאחר בחירת גבאי לוין המשיך להגן עליו גם לנוכח ביקורת ציבורית, ובראיון לרזי ברקאי ורינה מצליח לפני כשנה קרא לא להספיד את גבאי מוקדם מדי. במכתב שמיען היום לתומכיו הוא כבר נשמע אחרת. הנה עיקרי המכתב:

"מאז יולי 2017 פעלתי ככל יכולתי לחזק את המפלגה ולהביא חזון ותקווה שישרתו טוב יותר את הבוחרים. לא למכור להם 'עוד מאותו דבר' ומסרים חלולים של פוליטיקאים המקוששים קולות. השתדלתי להביא מסרים אמיתיים עם חזון ששם את החברה והבוחרים בישראל במרכז. חברתי לאבי גבאי כי חשבתי שהרקורד שלו הכשיר אותו למשימה וליעד. עשיתי זאת כשהייתי בתנופה וללא כל דרישות.

"הלכתי אתו לאורך כל התקופה וניסיתי לעשות מה שטוב לבוחרים ולתומכיי, להביא בוחרים נוספים לשמאל, להציע חזון לחברה טובה יותר ובריאה יותר. חברה שיוויונית באמת שאינה שולטת על עם אחר, חברה ומדינה שיהיה קל יותר ובטוח יותר לכולנו לחיות בה. אבל בכל שלב, במקום לסייע בבניית חזון חדש, ולמשוך עוד ועוד בוחרים אבי העדיף הססנות ושיתוק.

"במקום להקשיב וללמוד את צורכי הבוחרים ולהתחבר אליהם דרך חזון ומסר חדש, העדיף את הטריקים הקלים והישנים של פוליטיקאים, המחפשים סלבס שלא מביאים שום בשורה. עד עכשיו שום מפלגה לא מתרכזת בבוחר. הפוליטיקאים המתיימרים להנהיג עסוקים בעצמם ובמסרים עמומים וריקים. לצערי, גבאי לא התעלה ופעל באותה גישה. כל ניסיונותי לשנות זאת כשלו.

עמירם לוין (צילום ארכיון: תומר נויברג \ פלאש90)
עמירם לוין (צילום ארכיון: תומר נויברג \ פלאש90)

"עכשיו כשמתקרבים לבחירות, אינני יכול להמשיך להיות שותף למנהיג ומפלגה שלא משרתים את החברה, ומתרכזים כמו כל היתר, רק בעצמם ובבחירתם. אי אפשר להיות שותף למנהיג שבולם את מי שרוצה לסייע לו. אני חייב לכם, אלו שתמכו בי, ולבוחר הישראלי יותר מאשר רק העיסוק האובססיבי כיצד להיבחר.

"מהסיבות הללו אינני יכול יותר לתמוך ולעמוד מאחרי אבי גבאי, ובמפלגה תחת הנהגתו. אני עושה זאת בלב כבד, אבל במצפון נקי. תצביעו למי שתצביעו, וכולי תקווה שאכן תימצא המפלגה והאיש שאכן מחזקים את דרכנו ויעבדו בשבילנו.

"אני מקווה ועדיין מאמין שהחברה המגוונת והמופלאה שלנו תצמיח מתוכה מנהיג ראוי, ומפלגה שתעבוד בשבילנו כפי שמגיע לנו, לכולנו. מפלגת העבודה ומנהיגה לא שם כרגע, אבל יש עדיין זמן ואני מקווה שיתעשתו. אשר לי, זה פחות חשוב, אבל אני ממשיך לבחון דרכים להשגת המטרה אליה יצאנו ביחד, להחליף השלטון כדי שיהיה כאן טוב יותר ובטוח יותר לנו, לילדינו ולנכדינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!