דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

לקראת תביעה / מתגייסים לתמוך במשפחתו של יהודה ביאגדה בשעתם הקשה

פעילים פתחו קמפיין מימון המונים שיאפשר למשפחת ביאדגה ייצוג משפטי בהגשת תלונה כנגד משטרת ישראל ויסייע להם בהתמודדות עם הטרגדיה שעברו | למעלה מ-26,000 שקלים גויסו תוך שעות ספורות על ידי מעל 200 תורמים

משפחתו של יהודה ביאגדה ז"ל במסיעת עיתונאים. 27 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)
משפחתו של יהודה ביאגדה ז"ל במסיעת עיתונאים. 27 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

קמפיין מימון המונים חדש נפתח על מנת לגייס כסף עבור ייצוג משפטי לבני משפחתו של יהודה בידאגה, הצעיר שנורה למוות בידי שוטר בבת ים לפני כשבועיים.

הלווייתו של יהודה ביאגדה בחולון ז"ל (צילום: יהודה חיים / פלאש 90).
הלווייתו של יהודה ביאגדה בחולון ז"ל (צילום: יהודה חיים / פלאש 90).

הקמפיין הוקם על ידי הפעיל החברתי קובי גטהון טפרה, אליו חבר ארגון "הברית הישראלית", הפועל להגברת יוזמות חברתיות. מאז פתיחתו של קמפיין המימון אתמול, גויסו אליו למעלה מ-26,000 שקלים, שנתרמו על ידי כמאתיים אזרחים ואזרחיות.

באתר גיוס הכספים נכתב כי "צדק צריך להיעשות. לזכרו של יהודה ביאדגה, שנורה למוות על ידי שוטר סיור בעיר בת ים. למען כל הצעירים שחוו גזענות, או אפליה, או אלימות מידי הממסד. למשפחת ביאגדה, שחוותה את השבוע הגרוע בחייהם. למען כל צעירי הקהילה האתיופית – ולמען עתידם. תרמו עכשיו לגיוס עורכי דין לתביעה של משפחת ביאדגה נגד משטרת ישראל, ולתמיכה במשפחה בזמן הקשה שלהם".

קמפיין המימון אמנם לא נפתח בידי משפחת ביאדגה, אך באתר מצוין כי הקמפיין זכה לאישור המשפחה. בקמפיין ציינו את הרקע הסוציו-אקונומי ממנו הגיע ביאדגה, וכתבו כי "בשישי האחרון נתקלנו שוב באירוע טרגי שבסופו נהרג אזרח, שהיה לוחם ונתן את מיטב שנותיו עבור המדינה, אך המדינה כהרגלה הזניחה אותו. יהודה שנפגע במהלך שירותו והפך הלום קרב לא זכה לקבל טיפול ראוי. הוא גם משתייך למשפחה קשת יום, ואולי זה מסביר את המצב. משפחתו שהתקשרה למשטרה בכדי לקבל סיוע לא העלתה בדעתה שכך יסתיים האירוע".

עו"ד של משפחתו של יהודה ביאגדה ז"ל במסיבת עיתונאים. 27 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)
עו"ד של משפחתו של יהודה ביאגדה ז"ל במסיבת עיתונאים. 27 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)

עוד נכתב כי "אירוע זה מתווסף לאירועים נוספים בהם נוצר מפגש בין צעירי הקהילה וכוחות משטרה ושוב האירוע מסתיים באופן טרגי. מספיק להסתכל על אירועי העבר בכדי להבין שזו לא טעות, אלא מגמה. פעם אחר פעם מוצאים את עצמם צעירי העדה סובלים מנחת זרועה של המשטרה, ואם לא די בכך, היא מגובה באמצעות שלוחות המדינה. החל ממח"ש, שאמורה לחקור את האירועים, וכלה ביועץ המשפטי שדואג לסגור עבורם את התיקים הללו. כל אדם שעיניו בראשו מבין שחקירה למציאת האמת לא תהיה כאן ככל הנראה, אלא שוב ניסיונות טיוח והשתקה. לכן אנחנו פונים לכל מי שהאמת חשובה לו, לעזור לנו לממן סיוע משפטי בכדי לדרוש צדק אמיתי עבור יהודה שמותו לא היה הכרח".

כזכור, האירוע בו נורה למוות יהודה ביאדגה בן ה-24 התרחש לפני כשבועיים בבת ים. האירוע קרה לאחר שביאדגה, צעיר מתמודד נפש, יצא עם סכין מביתו, ומשפחתו הזעיקה את המשטרה על מנת שתסייע לה להשתלט על הצעיר. עם הגעת שוטר לזירה, הוא ירה בביאדגה, ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים.

מחר (רביעי), מתוכננת להתקיים הפגנה של יוצאי אתיופיה ושל פעילים חברתיים נוספים, כנגד אלימות משטרתית. ההפגנה צפויה להתקיים בשעות הצהריים מול קניון עזריאלי בתל אביב, ומאורגנת בידי פעילים צעירים יוצאי העדה, תחת הכותרת "מפגינים נגד אלימות משטרתית". מארגני ההפגנה הזמינו את כלל אזרחי ישראל להצטרף להפגנתם, ופרסמו כי דרישותיהם הן כינוס חירום של הממשלה; יישום החלטות דו"ח פלמור למיגור גזענות בחברה הישראלית; חקירת אירועי אלימות משטרתית לא בידי מח"ש; והעמדת האחראים למותו של ביאדגה לדין.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!