דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

6 דברים שמונעים אכילה נבונה - חלק #4: לאכול הכל במידה

אנחנו מספרים לעצמנו הרבה סיפורים המונעים מאיתנו לאכול בצורה בריאה ו"נבונה". לפעמים המוח מתחיל לדבר בשפה משכנעת ואפילו הגיונית, שהפעם (וכמובן רק הפעם) זה מוצדק "לוותר" ולאכול לפי החשק במקום השכל הישר. בסדרה הזאת אחשוף אותם לאור-יום, אחד אחד, כדי לעזור לכם לזהות אותם וגם להתגבר עליהם.

הפעם נדבר על האמונה המוטעית שצריך לאכול את הכל במידה.

שטויות.

"צריך לאכול הכל במידה" זה השקר הגדול ביותר של ימינו. מי שרוצה שנאמין בו יותר מכולם היא תעשית המזון. מי קובע מהי מידה ושל מה? העיניים שלכם? הבטן? המחשבה? הדיאטנית או הרופאה? אוסם?

יש דברים שאין צורך לצרוך אותם בשום מידה, לדוגמה – סיגריות. מה שכן, יש אנשים שמעשנים מעט כך שהצריכה לא מזיקה להם. אין שום חובה לצרוך אלכוהול במידה, גם אם נחמד להרים כוסית פה ושם.

לא חייבים לצרוך מאכלים ושתיה מתועשים שמלאים בסוכרים, קמחים שמן ומלח בשום מידה. הם מזיקים לבריאות. יש מחקרים שאומרים שהם ממכרים אפילו יותר מסיגריות. המידה הנכונה של צריכת כל שתיה מתוקה, כולל מיצים טבעיים, היא אפס. נכון, יש אנשים שבאופן טבעי ואינטואיטיבי מסוגלים להגביל את עצמם כך שזה לא גורם להם נזק. לפי הסטטיסטיקות, מדובר על פחות ממחצית האוכלוסיה.

רוב האנשים, כולל ילדים, אוכלים היום ללא כל מידתיות מאכלים שמזיקים להם. עובדה – רוב האנשים סובלים ממיני מצבים שאפשר למנוע ואפילו לרפא עם תזונה נבונה – מעששת בשיניים ועד לסכרת, השמנה והיום מדברים גם על סרטן ואלצהיימר. אנחנו מתים על המתוק. לכל שיטות התזונה הבריאה יש המלצה אחת משותפת – להפסיק לצרוך מאכלים מתועשים עתירי סוכרים ופחמימות פשוטות.

יש כאלו שמוצאים את עצמם אוכלים מידה, ועוד מידה ועוד מידה. יש כאלו שמנסים שוב ושוב לאכול במידה ולא מצליחים. אם אתם כאלו, ייתכן שהגיע הזמן לנסות מידה חדשה – מידה אפס. מסתבר שלעתים קרובות יותר קל להמנע לחלוטין מאשר לאכול קצת ולעצור.

יש כאלו שצריכים ורוצים להפסיק לגמרי, כי כבר הבינו שאין להם יכולת לשלוט או להגביל, ולא מצליחים לעשות זאת בכוחות עצמם. לאלו יש לי מסר אחד: תבקשו עזרה. הבריאות שלכם שווה את זה.

באהבה,

ציפי

**

אחות מוסמכת, מטפלת בהתמכרות לסוכר, עורכת סדנאות קבוצתיות ותכנית ליווי אישי.

מייסדת "ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!