דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יהודה גליק

פרופיל / מיהו יהודה גליק, חבר הכנסת החדש מטעם הליכוד?

נושא דגל המאבק לעליית יהודים להר הבית, שנעצר פעמים רבות, מציג עמדות מפתיעות בכל הנוגע לערכי צה"ל ומבקר בחריפות את פעילי הימין הקיצוני.

צילום ארכיון: פלאש 90 / יוסי זמיר
צילום ארכיון: פלאש 90 / יוסי זמיר
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

את מקומו בכנסת של הח"כ הפורש משה (בוגי) יעלון יתפוס בימים הקרובים המועמד מספר 33 ברשימת הליכוד לכנסת הנוכחית – יהודה גליק. גליק, העומד בראש "הקרן למורשת הר הבית" המעודדת יהודים לעלות להר הבית וכיו"ר מיזם הליב"ה (לחופש יהודי בהר הבית) מאמין כי יש לאפשר ליהודים חופש דת בהר הבית. בעקבות אמונתו זו היה מעורב מספר פעמים בהתקלויות שונות עם מערכת אכיפת החוק. היו ימים בהם כניסה לחיים הציבוריים והפוליטיים של אדם כמו גליק היתה יוצרת הדים וביקורת חריפה בקרב הציבור, אך תהליכי ההקצנה שעבר הליכוד בשנים האחרונות, בנוסף לטלטלות שארעו בזירה הפוליטית בשבוע שעבר הותירו אותו בצד ההתרחשויות.

גליק נולד בארה"ב ובעקבות עבודתו של אביו ד"ר שמעון גליק כמנהל המחלקה הפנימית בבית החולים סורוקה גדל בבאר שבע. כיום הוא מתגורר ביישוב עתניאל יחד עם אישתו ושמונת ילדיהם.

את הקריירה שלו החל גליק במשרד הקליטה ושימש בן השאר כדובר שר הקליטה לשעבר יולי אדלשטיין. הוא עזב את המשרד לאחר 10 שנים בעקבות תכנית ההתנתקות. ב-29.10.2014 בשעה שיצא ממרכז בגין בירושלים, נורה גליק על ידי אלמוני רכוב על אופנוע. גליק נפצע קשה מאוד, אך מאז החלים והשתקם.

כאמור, משנת 2008 היו לגליק מספר היתקלויות עם המשטרה בעקבות עליותיו להר הבית. בשנה זו הוא נעצר בחשד שניסה להכניס למתחם הר הבית ספר תנ"ך. בינואר 2009 הורחק גליק מהר הבית ובעקבות כך עתר לבג"צ, חתם על הסכם כללי התנהגות ובעקבות חתימה זו בוטלה הרחקתו. ביוני באותה שנה תעד עצמו גליק נושא תפילה לשחרורם של יונתן פולארד וגלעד שליט בהר הבית. לאחר מכן הפיץ את ההקלטה ועקב כך הורחק מהמקום בשנית. גליק עתר פעם נוספת לבג"ץ, שהכריע כי על המשטרה להבהיר לגליק מה מותר ומה אסור לבצע בשטח ההר.

בחודש דצמבר באותה שנה צילם גליק עמדת שוטרים ליד מתחם הר הבית ובעקבות כך נעצר. לאחר מספר דיונים הורה בית המשפט לשחררו וזאת על אף התנגדות המשטרה. בשנת 2010 נעצר גליק שוב כשהיה בדרכו לקיים קורבן פסח במתחם הר הבית והורחק בשלישית מהמקום לפרק זמן של חצי שנה. בפברואר 2011, בעקבות כתבה בערוץ 10 בה נראה גליק מתפלל בהר הבית, הוא הורחק משטח ההר לשנתיים. ההרחקה הסתיימה כעבור שנה לאחר עתירה נוספת של גליק שביקש לעלות להר הבית לבר המצווה של בנו.

גם באוקטובר 2013 נעצר גליק בהר הבית כי התפלל והורחק ממנו לחצי שנה. בעקבות הרחקה זו פתח בשביתת רעב שנמשכה 12 ימים ונפסקה לאחר שמפקד מחוז ירושלים הורה על ביטול ההרחקה. כמה חודשים לאחר מכן הורחק גליק שוב מהר הבית ופתח בשביתת רעב נוספת שנמשכה 53 ימים. בנוסף הגיש עתירה נוספת לבג"צ אך הגיע לפשרה עם המשטרה והרחקתו בוטלה עוד לפני הדיון הראשון בבית המשפט.

ב-4.9.14 נעצר גליק לאחר שאישה התלוננה כי היכה אותה במתחם הר הבית. לאחר שנתיים של דיונים בנושא התברר כי האישה שיקרה.

העלייה להר הבית הינה חלק מרכזי ובלתי נפרד מפעילותו הציבורית של גליק כיום. מעניין יהיה לראות כיצד יתמודד עם הוראת ראש הממשלה נתניהו מאוקטובר שאוסרת על חברי כנסת לעלות להר.

כניסתו של גליק לכנסת היא המשך לתהליך שמתרחש בליכוד החל משנת 2003 כשתנועת "מנהיגות יהודית" הקימה סיעה פנימית בתוך המפלגה. במשך השנים עוסקים חברי הסיעה בגיוס מתפקדים לליכוד, מתוך נקודת הנחה כי עדיף לפעול ולקדם את האידיאולוגיה שלהם בתוך מפלגה גדולה מאשר במפלגת נישה קטנה.

בבחירות לפריימריז של הליכוד בשנת 2009 התמודדו חמישה מועמדים מטעם מנהיגות יהודית. בנוסף, הציגה התנועה רשימת מועמדים מומלצים וביניהם רובי ריבלין, גדעון סער ומשה כחלון וזאת על בסיס התנגדותם לתוכנית ההתנתקות ותמיכה בעמדות הקרובות לעמדות התנועה.

בבחירות הכלליות שנערכו בינואר 2013 נבחר פייגלין לכנסת והיה חבר בוועדת החוץ והביטחון, בוועדת הפנים והגנת הסביבה, בוועדת הכנסת, בוועדת הכלכלה, בוועדת החינוך, התרבות והספורט, בוועדה מיוחדת לפניות הציבור, בוועדת המשנה למאבק בתאונות דרכים, בוועדה לענייני ביקורת המדינה ובוועדת המדע והטכנולוגיה.

בתקופה האחרונה מתבטא גליק ברשתות החברתיות למען אחדות. בנוסף, גינה את החייל אלאור עזריה והביע תמיכה ביעלון בעקבות התבטאויותיו לאחר הפרשה. "מבחילים ומגעילים רוקדי השמחה לאיד על הדם כנגד צה"ל בעקבות התנהלות החייל. מבחילים לא פחות, אלו שמרוממים את מעשהו ואולי להפוך אותו לגיבור", כתב והוסיף: "זה שהמחבל בא לחברון על דעת לא לצאת משם בחיים לא מצדיק את ההתנהגות המזעזעת של החייל והחייל לא שינה את העובדה שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם".

בנוסף, התבטא גליק נגד פעילי ימין וכתב: "גופשטיין, בן ארי, מרזל – תסבירו לי בבקשה: לא מצליח להבין מה הכיף הגדול לשרוף דגל של מישהו אחר. מה יוצא לכם מזה? דפקתם את אגד? תענוג מפוקפק".

עוד כתב לאחר ההודעה על הצטרפות ישראל ביתנו לממשלה ועל מינויו של אביגדור ליברמן לשר הבטחון: "אשמח שישראל ביתנו יצטרפו לממשלה אבל ליברמן במקום יעלון בביטחון, לא ראוי", והוסיף: "מציע לחבריי בליכוד לא לזלזל בדברים שיעלון אמר. אמנם לא הכל שחור והם נאמרים ברגע של כאב אך הם מבטאים משהו שראוי לנו להקשיב לו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!