דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורעף / שחקן הרכש הקובני של מכבי ת"א כדורעף ריצה עונש מאסר בגין אונס

רכש ראוי? | בשבוע שעבר חתם בשורות הקבוצה אוסמאני אוריארטה, שריצה עד לפני זמן קצר מאסר של שנתיים וחצי באשמת ארגון אונס קבוצתי | השחקן שותף אמש בניצחון הקבוצה בחצי גמר גביע המדינה

אוסמאני אוריארטה (צילום:  Piotr Hawalej/Getty Images for FIVB).
אוסמאני אוריארטה (צילום: Piotr Hawalej/Getty Images for FIVB).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בקבוצת הכדורעף מכבי ת"א החליטו להחתים לפני שבוע שחקן רכש חדש. אולם, באופן מפתיע, חתם בקבוצה שחקן נבחרת קובה לשעבר, אוסמאני אוריארטה בן ה-24 שישב עד לפני זמן קצר במשך כמעט שנתיים וחצי בכלא הפיני, באשמת יוזמה וארגון אונס קבוצתי אכזרי של אישה מקומית. במכבי ת"א בחרו להתעלם מעברו הפלילי של אוריארטה ומעדיפים לראות עבריין מין מורשע שזה עתה יצא מהכלא, מככב במדי סגנית האלופה ויתאמן לצד נערים ונערות צעירות המשחקים במדי המועדון. 

אמש (ד') אוריארטה עזר לצהובים משחקו הראשון להעפיל לגמר הגביע עם ניצחון חד משכנע 0:3 על הפועל המעפיל/ מנשה/ עמק-חפר. בגמר שייערך ב-12 בפברואר תפגוש מכבי תל אביב את המנצחת בין הפועל מטה אשר/עכו ומכבי הוד השרון.

דפוס חוזר

בימים האחרונים מתקיים דיון מוסרי בעקבות החלטה של קבוצת בית"ר ירושלים להחתים את החלוץ הרומני מיחאי וודוץ, למרות שהוא חשוד בפרשת הימורים על משחקים של קבוצתו לשעבר וויטורול קונסטנצה בליגה הרומנית וחשוד באלימות כלפי בת זוגתו.

וודוץ' כמובן יהפוך לשחקן השני שמגיע לקבוצה מהבירה, בעקבות מעורבות פלילית של השחקן במולדתו. לפני שנתיים בבית"ר החתימו את שחקן הגנה הצרפתי אנטואן קונטה בעקבות משפט שמתנהל נגדו בצרפת במקרה אלימות במהלכו פגע בבת זוגתו ופצע קשות עם אלת בייסבול עובר אורח בן 19 שניסה להגן עליה. בשני המקרים בית"ר ניצלו את ההזדמנות לקבל שחקן איכותי סורר בעלות נמוכה וקפצו על המציאה בגאווה.

כמובן שבית"ר ירושלים לא המציאו את הטריק הזה ויש עוד דוגמאות בספורט הישראלי והעולמי להבאת שחקנים זרים למדינה חדשה בהתעלמות מחשדות או תיקים פלילים שקיימים כלפי השחקנים שנוסעים על עצמם "טאבו" רציני ואינם מסוגלים עוד לשחק ברמות הגבוהות או במולדתם.  

מכבי ת"א כדורעף החליטו לעלות במדרגה את סגנון ההחתמות הבזויות בספורט הישראלי, כאשר בחרו להחתים לפני שבוע את הזר הקובני החדש אוסמאני אוריארטה בן ה-23. אוריאטה הוא עבריין מין מורשע שיישב בכלא מעל שנתיים בעקבות העובדה שיזם וביצע אונס קבוצתי אכזרי בצעירה פינית בשנת 2016.

שחקני מכבי תל אביב בכדורעף (צילום: ויקימדיה).
שחקני מכבי תל אביב בכדורעף (צילום: ויקימדיה).

בחודש ספטמבר אוריארטה נשפט לחמש שנות מאסר בכלא ושוחרר בסוף שנת 2018. למרות שלא שיחק מעל שנתיים באופן מקצועני, אוריארטה הוא שחקן ברמות הגבוהות ביותר וההבעה הלא מוסרית של עבריין מין מורשע שרק יצא מהכלא לליגה הישראלית, כמובן באופן אבסורדי ובלתי נתפס נחשבת להברקה ומה שקרוי בספורט העולמי "גניבה".

אוריארטה היה שחקן קובני צעיר וכשרוני שהצטיין במדי נבחרת הנוער של קובה והיה שותף לזכייה במקום השלישי באליפות העולם עד גיל 19 בשנת 2011. אוריארטה המשיך להצטיין והפך לשחקן נבחרת הבוגרת במדיה השתתף באליפות העולם שהתקיימה בשנת 2014 בפולין ובליגה העולמית בשנת 2016.

ב-2 ליולי 2016, במהלך טורניר של הליגה העולמית בפינלנד, נעצרו 5 שחקני הנבחרת לאחר שאנסו באכזריות בחורה צעירה מקומית. לפי כתב האישום שני שחקני הנבחרת פגשו את הבחורה במהלך בילוי במועדון לילה שנמצא בקומת המרתף של בית המלון בו הנבחרת השתכנה. אוריארטה שכנע את הבחורה לעלות איתו לחדרו בבית המלון ולקיים שם יחסי מין. לאחר שהגיעו לחדרו, הוא שלח הודעה לחבריו בלי ידיעת הבחורה. כאשר חבריו לנבחרת הגיעו הם אנסו אותה באכזריות מתמשכת ולא נתנו לה לעזוב את חדר המלון. לאחר שסיימו הבחורה עזבה את החדר ומידית התלוננה בקבלת המלון שהזמינו את המשטרה ועצרו את שחקני הנבחרת.  

השחקנים שהיו בהכנות אחרונות לאולימפיאדת ריו כמובן לא השתתפו באירוע השיא של הספורט העולמי. בעקבות המקרה החמור שני מאמני הנבחרת התפטרו, קפטן הנבחרת רולאנדו ספדה היה מבין חמשת החברים שנכלאו בכלא הפיני והנבחרת הקובנית שהייתה מעצמה אדירה עד מקרה האונס, התפרקה מנטלית וסיימה את האולימפיאדה בריו עם חמישה הפסדים. באליפות העולם האחרונה נבחרת קובה המשיכה את הנסיקה למטה כאשר במהלכה סיימה במקום ה-18 בלבד.   

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!