דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / "בחירות על החיים עצמם": הקמפיין של כולנו יצא לדרך

על רקע הדשדוש המתמשך בסקרים, הציג אתמול שר האוצר רוח קרב מול כאלף תומכים באשקלון | כחלון: "יש לנו בחירות שעוסקות, בעתיד של כל אחד ואחת מכם, בילדים, באיך תיראה החברה שלנו בעוד ארבע שנים"

משה כחלון ואלי כהן בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: נתי יפת)
משה כחלון ואלי כהן בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: נתי יפת)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

מפלגת כולנו השיקה אמש (רביעי) את קמפיין הבחירות שלה באולם אירועים באשקלון, על רקע דשדוש מתסכל בסקרים. הדשדוש הורגש גם באווירה בתחילת הכנס, שהייתה מאופקת ולא הזכירה את החגיגיות שהורגשה בכנס ההשקה של "חוסן לישראל", מפלגתו של בני גנץ. בהמשך התחממה מעט האווירה, בעיקר בזכות נאומו של יו"ר המפלגה, שר האוצר משה כחלון.

נאומו של כחלון נפתח גם הוא בהתייחסות לסקרים הלא מחמיאים, וברמיזות שנעשה לכחלון עוול: "אותם סוקרים שמנבאים לנו 5 מנדטים, שבועיים לפני הבחירות באשקלון אמרו לי שראש העיר תומר גלאם מפסיד, וראו איזה פלא, הוא כאן איתנו ראש העיר אשקלון. תומר פיגר בסקרים ב-22%. הוא אמר לי: 'הסקרים משרתים בעיקר את הפרנסה של הסוקרים'".

משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: נתי יפת)
משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: נתי יפת)

"באחריות גדולה אני אומר לכם, מה שעשו לנו לפני אבע שנים עושים לנו היום. רוצים שאצטרף לגוש כזה או אחר. אני אצטרף, אבל תביאו לי גוש שאכפת לו מהאנשים. גוש חברתי שיודע כמה קשה, שחי ממשכורת מינימום, שיודע מה זה להיות מובטל, זה מה שאני מחפש".

נאומו של כחלון העיר מעט, כאמור, את כאלף הנוכחים באולם, אך לא כלל חידושים ונצמד לקו של המפלגה בקמפיין: "כחלון. היחיד שאיכפת לו". כבר בחלק הראשון של דבריו פנה כחלון לתקוף את "הפריבילגים", המתמודדים מולו על מאגר המצביעים של המרכז. "אנשים צריכים להגיע למקומות מנוסים, עם הבנה. רובכם מכירים אותי ויודעים מאיפה באתי, לא קיצרו לי את הדרך בקדנציה" אמר, "אין קיצורי דרך. עברתי את כל המסלול. מבית של תשע נפשות בגבעת אולגה בשני חדרים ועד לשכת שר האוצר".

"כולם ראו את החיוב על סלולר, ולפרבילגים לא היה אכפת. מחירי הדיור למשתכן, לא ראו את זה? אז יש אינטרסנטים שנאבקים בי אבל חברים, לא יעזור לטייקוני הסלולר ולא יעזור לבעלי ההון" הוסיף כחלון, "אני אומר את לכל הפריביליגים – לא חשוב מה רמת ההשכלה של אבא שלך או של אמא שלך, לא משנה איזה שכר הם קיבלו, באיזו משפחה גדלת; הפריבילגים האלה יכולים אולי להגיע להישגים בקיצורי דרך, אולי, אבל ראינו מה קרה לשרים שהגעו ללא ניסיון. אין לי בעיה שהם ישברו את הראש. יש לי בעיה שהציבור ישבור את הראש".

"חברים, מפלגת כולנו היא מפלגה שמורכבת מאנשים שאיכפת להם. אף אחד מהם לא פריבילג, אף אחד מהם לא קיצר את הדרך, כולם עברו מסלול חיים עד שהגיעו לאן שהגיעו" טען השר, "שואלים אותי – 'איזה כוכב אתה מביא לרשימה?' חברים, כל כוכב שיגיע ללא ניסיון ייכשל. נמצא פה אלי כהן שר הכלכלה, יפעת שאשא ביטון עם כל הניסיון. מה אני צריך כוכב, כדי להסביר לו מה זה כנסת, מה זה הצעת חוק, מה זה שאילתה? מה אני צריך את זה. נמצאת פה טלי פלוסקוב, שעמדה בראש ועדה, מחוקקת חוקים. תבינו את ההבדל. זה כמו עו"ד שרק יצא מהמזוודה או כזה עם 4-5 שנים ניסיון". בהמשך הזכיר גם את יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן, וטען שהעשיה של המפלגה מוכיחה שיש לה נבחרת מנצחת שאין שום צורך להחליף.

משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: נתי יפת)
משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: נתי יפת)

"חשוב לי להזכיר, יש לנו בחירות שעוסקות בכם, בעתיד של כל אחד ואחת מכם, בילדים, באיך תיראה החברה שלנו בעוד ארבע שנים. שוויון הזדמנויות צודק, וכמובן צדק חברתי שנחוץ לנו במיוחד בתקופות האלה" אמר כחלון, "בבחירות הקרובות כולם מנסים לייצר מצב שאנחנו הולכים לבחירות על 3,000, 4,000, 5,000 – אבל הבחירות הבאות הן על 5,300 שקל שכר מינימום. הבחירות הן על האם יאריכו חופשת לידה לאמהות, על קצבאות לכל ילד, על האם ילד יגדיע לגיל 18 בלי כסף, או עם 25-20 אלף שקלים (תוכנית חיסכון לכל ילד, נ.י). הבחירות הן על האם נוכל לחזק את קצבאות הזקנה שנשחקו וקצבאות הנכים".

לדבריו, "הבחירות האלה הן על החיים עצמם, על היומיום שלנו. דיברו פה על על יותר מ-24 אלף ילדים שיצאו מעוני. אתם יודעים מה זה ילד אחד להוציא מעוני? עכשיו תכפילו את זה ביותר מ-24 אלף. בשביל זה היה שווה לעבור את כל המסע הזה, גם שלי וגם של חבריי בסיעה. ולו בשביל להוציא מעוני ילד אחד, זה היה שווה לנו לחטוף את כל מה שחטפנו בדרך, את כל ההמצאות והפייקים", המשיך כחלון בקו התוקפני והמתקרבן מעט.

"יש עלינו לחצים מכל הכיוונים, אבל דבר אחד הם לא מכירים, כח ההתמדה שלי. עם זה לא יכולים להתמודד מולי" אמר, "מגיל 14 יצאתי לעבוד ומעולם לא קיטרתי. עבדתי כל החיים שלי וההתמדה שלי הביאה אותי לתפקיד שר האוצר בישראל. אני מודיע לכל אלה, גם לסוקרים ולכולם, אנחנו ממשיכים בכל הכח".

"כשהתחלנו את מהפכת הסלולר" הזכיר, "אמרו זה לא יחזיק מעמד, זה גימיק, ניסו את זה לפניו, ועשינו את זה בגדול. היום אני מודיע לכל אלה שמנסים בכל מיני דרכים לרפות את ידינו, לנסות לייאש אותנו, התוצאה בדיוק הפוכה. הכנס הזה מוכיח, הנוכחות שלכם מוכיחה, לא רק שלא הצליחו ולא מצליחים לייאש אותנו, אלא נותנים לנו סופר מרץ להמשיך קדימה בכל הכוח".

משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: נתי יפת)
משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: נתי יפת)

על פי טענת גורמים במפלגה ששוחחו עם "דבר ראשון", מצבה העגום בסקרים נובע מכך שמצביעיה, שרבים מהם מהעשירונים החלשים, לא נחשפו לעשייה של כחלון משום שאינם קוראים את העיתונות הכלכלית המסקרת את שר האוצר. טענה נוספת היא שמהלכים כמו העלאת שכר החיילים לא יוחצנו כראוי, באמצעות ההמחשה של משמעותם על החייל הבודד אלא במספרים הגדולים הפחות קליטים.

לזכותו של כחלון ייאמר שלמעט המתקפה היום על מבקריו ועל הסוקרים, הוא נמנע בדרך כלל מהשמצות יריבים, ומנהל קמפיין על הסוגיות עצמן. באי כנס ההשקה קיבלו חוברת ובה פירוט ארוך של פעילויות בהן היה מעורב כחלון בקדנציה האחרונה בשלל תחומים – את חלקן הוא הוביל – בהן חיסכון לכל ילד, הארכת חופשת הלידה ל-15 שבועות, ביטול המכס של מוצרי תינוקות, הוספת סייעת שניה בגנים ועוד כ-50 פעולות ותוכניות שהוציא לפועל.

החלק השני של החוברת עוסק בהבטחות לעתיד, בין השאר הגדלת תקציב הבריאות באחוז תוצר, טיפול בגירעון בתי החולים, הגדלת קצבאות הזקנה, הוספת מרכיבי חינוך חובה בגילאי 3-1, להגברת שוויון הזדמנויות, 100 אלף דירות נוספות במחיר למשתכן, חיזוק הנגב והגליל והגברת תחרות המגזר העסקי להורדת יוקר המחיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!