דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

לא פנויים לניצול / נהגי גט טקסי שובתים במחאה על הגדלת העמלות

בעקבות ייקור של 200-300 ש"ח לחודש בעמלות שמשלמים נהגי המוניות שעובדים דרך האפליקציה, יזם ארגון נהגי המוניות שביתה היום עד שעות הצהריים. "מקווים שביום א' בערב הנהלת החברה תגיע להסכמה לחשב מסלול מחדש"

צילום ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: נתי שוחט/פלאש 90
צילום ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: נתי שוחט/פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נהגי המוניות העובדים עם אפליקציית גט טקסי צפויים להשבית את שירותיי האפליקציה היום (ראשון) בין השעות 7:00 ל-14:00, במחאה על העלאת תעריפי ההתקשרות מולם על ידי חברת Gett. לדברי נהגים בחברה מדובר בייקור של כ-200-300 ש"ח לחודש. ב-Gett טוענים כי השינוי דווקא יפעל לטובת הנהגים וכי מדובר במחירי השימוש הזולים בארץ.

בדף הפייסבוק של ארגון נהגי המוניות נכתב  "לקוחות יקרים – מתנצלים מראש – אנחנו לא לימון ולא תפוז – אנחנו עסקים עצמאיים קטנים שנסחטים ללא הפסקה מצאת החמה עד צאת הנשמה בכדי לשרת אתכם יום יום בכל שעה בעומס תנועה ובכל מזג אוויר. כל תחנות המוניות יתגברו מוניות ליום ראשון למתן מענה מהיר. חפשו בגוגל את שם התחנה באזורכם. מקווים שביום א' בערב הנהלת החברה תגיע להסכמה לחשב מסלול מחדש".

נהגי המוניות מוחים על שינויים שעורכת החברה המפעילה את האפליקציה Get Taxi בהסדרים עם נהגיה. עד היום נהגה החברה להתקשר עם הנהגים בשני מסלולים אפשריים – תשלום 4 ש"ח ומע"מ לכל נסיעה, או 600 ש"ח לחודש עבור 100 נסיעות ועוד שקל לכל נסיעה נוספת. כמו כן חוייבו בדמי תוכנה בגובה 60-265 ש"ח בהתאם למיקומם הגיאוגרפי. הסכומים הסתכמו על פי רוב בכ-600-700 ש"ח לחודש לדברי נהגים בחברה. בתחילת מאי הודיעה Gett על כוונתה לשנות את המחירון החל מתחילת חודש יוני. במחירון ההתקשרות החדש יבוטלו דמי התוכנה ויוצעו לנהגים ארבע צורות התקשרות חדשות, כל אחת מהן בעלות חודשית קבועה, ובעלות נוספת – המבוססת על אחוז מסוים ממחיר כל נסיעה. המסלולים ינועו בין 49 ש"ח לחודש ו-15% מכל נסיעה ל-999 ש"ח בחודש בלא תשלום אחוזי על נסיעות.

חברת Rider המתחרה בחברת Gett הזמינה את נהגי המוניות להצטרף לשורותיה, בעמלה של 300 ש"ח, וציינה כי התחייבה בפני יו"ר איגוד נהגי המוניות בישראל שלא להעלות את התעריף בעשר השנים הקרובות.

תגובת Gett: בפועל עובדים היום 1,700 נהגים, על אף השביתה לכאורה.
המסלולים החדשים מאפשרים לנהגים לבחור את אופן התשלום ביחס לכמות הנסיעות שהם עושים דרך האפליקציה. מדובר במסלולים משתלמים יותר עבור הנהגים, ו-84% מהנהגים כבר נרשמו דרכם.
Gett משתלמת יותר מכל תחנה אחרת ביחס שבין העלות לכמות הנסיעות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!