דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

והדרת פני זקן / הוציא במרמה עשרות אלפי שקלים מקשישים, בעודו כלוא בגין עושק קשישים

כתב אישום הוגש כנגד האסיר אושרי אבוטבול, שהוציא במרמה 70 אלף שקלים מאזרחים ותיקים בעודו מתחזה לנציג "מי אביבים" | אבוטבול, מרצה כעת עונש על 43 עבירות מרמה ורכוש

אסיר מדבר בטלפון מתוך הכלא (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
אסיר מדבר בטלפון מתוך הכלא (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד אושרי אבוטבול, בן 27 מבת ים, הכולל שלושים אישומים בגין עבירות חוזרות של התחזות לאדם אחר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות וניסיון להונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות. את מעשי ההונאה ביצע בעודו כלוא בגין עבירות דומות.

על פי כתב האישום, בעודו מרצה עונש מאסר בבית סוהר השרון, ולאורך תקופה של שישה חודשים, התקשר אבוטבול מבית הסוהר למאות מספרי טלפון, במטרה לבצע מעשי מרמה כלפי אזרחים, ברובם קשישים, המתגוררים בשכונת רמת אביב בתל אביב.

בשיחות אלה, נהג אבוטבול להציג את עצמו בכזב כנציג תאגיד המים "מי אביבים" ולטעון כי על הקשישים לשלם סכום כסף במזומן עבור תיקון בצנרת. לאחר מכן, דרש מהקשישים להעביר את הכסף המזומן לידי שליח מטעמו, ואף שלח אל הקשישים נהגי מוניות שנטלו מהם את הכסף והעבירו אותו למקורבים שונים של אבוטבול.

בפעמים אחרות התקשר אבוטבול לקשישים והציג את עצמו בכזב כנציג חברה אחרת, תוך שטען בפניהם בכזב טענות שונות, על מנת לקבל מהם במרמה את פרטי כרטיס האשראי שלהם. לאחר שניתנו לו, השתמש בפרטי כרטיסי האשראי לשם ביצוע רכישות בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

במעשי המרמה האלה הצליח אבוטבול לעשוק מהקשישים למעלה מ-30 אלף שקלים במזומן ולמעלה מ-37 אלף שקלים דרך כרטיסי אשראי.

עוד הדגישה הפרקליטות כי מעשי המרמה בוצעו על ידי אבוטבול בנסיבות מחמירות – מספרם הגבוה של המתלוננים, סכומי המרמה, דפוס פעולה שיטתי ומתוחכם, וניצול מצוקתם של המתלוננים, ברובם קשישים.

כך למשל, באחד המקרים המפורטים בכתב האישום, התקשר אבוטבול לתושבת תל אביב בת 85, והציג את עצמו כנציג עיריית תל אביב. אבוטבול טען בפני הקשישה כי קיימת דליפה בצינור המים בביתה וביקש את פרטי כרטיס האשראי שלה, על מנת לתת לה הצעת מחיר בעבור התיקון. הקשישה מסרה את מספר כרטיס האשראי כמבוקש, ואבוטבול השתמש בהם על מנת לרכוש מזגן בעלות של למעלה מ-10,000 שקלים על חשבונה וללא ידיעתה.

במקרה אחר, התקשר אבוטבול לתושבת תל אביב בת 69, והציג את עצמו בכזב כנציג תאגיד מי אביבים. אבוטבול טען בפני הקשישה בכזב כי התאגיד מבצע תיקון בשעון המים שמחוץ לדירתה, ודרש ממנה תשלום בסך 4,000 שקלים עבור ביצוע עבודה זו. אבוטבול אמר לקשישה, כי נהג מונית יגיע אליה על מנת לקבל את הכסף. סמוך לאחר מכן, הגיע לדירתה נהג מונית, שלקח ממנה, בהוראת אבוטבול, 3,000 שקלים במזומן.

כאמור, לאבוטבול שבע הרשעות קודמות בגין עבירות מרובות ובחלקן חוזרות, בהן שוד בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, עבירות רכוש שונות, איומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה, זיוף, שימוש במסמך מזויף והונאה בכרטיס חיוב.

כיום מרצה אבוטבול עונש מאסר בפועל בן 70 חודשים, בגין 43 אישומים שעניינם עבירות מרמה ורכוש רבות. בתיק הקודם, במסווה של מתן שירותי שרברבות, הונה אבוטבול עשרות מתלוננים, רבים מהם קשישים, בכך שהתפרץ לבתיהם, גנב מהם וקיבל מהם כספים במרמה.

בבקשת מעצרו של אבוטבול עד תום ההליכים נגדו, כתבה הפרקליטות כי "עבריינות כלכלית סדרתית ושיטתית, בוודאי מול מספר רב של נפגעי עבירה, קיבלה לא אחת, את הכרתו של בית המשפט העליון, ככזו המגלמת בתוכה מסוכנות לביטחון רכוש הציבור, ועל כן מקימה על עברייניה עילת מעצר".

עוד נכתב בי "עסקינן במשיב שהינו עבריין מרמה סדרתי, אשר במשך תקופה ארוכה הונה מספר רב של מתלוננים, ברובם קשישים, תוך ניצול ציני של מצבם ותוך גזילה של עשרות אלפי שקלים מהם. כמתואר בכתב האישום, פעל המשיב בתחכום ובשיטתיות תוך הפעלת אמצעי מרמה והתחזות שונים".

בקשת המעצר הוגשה על אף היותו של אבוטבול מצוי במאסר, היות והוא זכאי לבקש כבר בקרוב יציאה לחופשות מהמאסר בתיקו הקודם. עוד ביקשה הפרקליטות כי בית המשפט הנכבד יורה על המשך שלילת זכאותו של אבוטבול לביצוע שיחות טלפון מבית הסוהר, בעודו במאסר או בעודו במעצר עד תום הליכים.

עו"ד עמית שלף, המייצג את אבוטבול, מסר בתגובה כי "אכן הבוקר הוגש כתב אישום החובק כ-30 אישומים, עוד ביקשה המדינה להורות על מעצרו של מרשי עד לתום ההליכים ולמנוע ממנו שיחות טלפון כפי שזכאים להם עצורים או אסירים מאחר ונטען בכתב האישום כי העבירות בוצעו מכותלי הכלא. בעת הזו הסכמתי למעצרו של מרשי עד תום ההליכים כי הוא אסיר ממילא, אך יחד עם זאת חשוב לזכור שעדין מדובר באדם, ועל אף טענותיה ובקשתה של המדינה, בית המשפט קיבל את עמדתי והורה כי מרשי יוכל לבצע שיחות טלפון מהכלא, די בכך להצביע על ההמשך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!