דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / סוף טוב: הסכם קיבוצי ל-500 עובדי מת"ף

כחלק מההסכם יזכו עובדי החברה, מקבוצת הבנק הבינלאומי, לתוספות שכר בשיעור כולל של כ-14%, ויצומצם מספר עובדי הקבלן המועסקים בה | ועד העובדים: "ההסכם הזה הוא אבן דרך היסטורית בחברת מת"ף"

אסיפת עובדי מתף. 22 באוקטובר 2018 (צילום: ועד עובדי מתף)
אסיפת עובדי מתף. 22 באוקטובר 2018 (צילום: ועד עובדי מתף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד עובדי מת"ף (מחשוב ותפעול פיננסי) מקבוצת הבנק הבינלאומי והנהלת החברה, חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם של כ-500 עובדי החברה.

כחלק מההסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספות שכר בשיעור כולל של כ-14%, שישולמו להם במלואן בתוך שנה ושלושה חודשים. בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה ובונוס שיחולק להם פעם בשנה. כמו כן, הצדדים סיכמו על הגדלת ההפרשות הפנסיוניות והשכר הפנסיוני של העובדים, לצד שיפור בדמי ההבראה והגדלת מספר ימי החופשה. עוד סוכם כי הנהלת החברה תקצה כספים לועד עבור פעילויות רווחה לעובדים.

בין הצדדים סוכם כי מספר עובדי הקבלן שאינם מועסקים ישירות על ידי מת"ף יצומצם בהדרגה, שכן בשנים האחרונות גדל היחס בין עובדי החוץ לעובדי מת"ף באופן שצמצם משמעותית את מספרם של עובדי מת"ף ופגע גם בכוחם הארגוני. ההסכם אף קובע כי תינתן עדיפות ברורה לעובדי מת"ף באיוש משרות פנויות וכי תהיה מעורבות של נציגות העובדים בכל הקשור לתהליכי סיום העסקה בחברה.

הישג חשוב נוסף בהסכם הוא קיצור אורך שבוע העבודה בחברה ל-41 שעות. נזכיר כי בעקבות המאבק אותו הוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בתחילת 2018 קוצר שבוע העבודה בישראל ל-42 שעות.

"תהליך המו"מ להסכם הקיבוצי הראשון במת"ף ידע עליות ומורדות, אך בסופו של דבר הצלחנו להגיע להסכמות שיצרו לעובדים ביטחון תעסוקתי וישפרו את מעמדם ותנאי העסקתם" מסר יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, "אני מבקש להודות לכל מי שנטל חלק בהובלת ההסכם ומצפה כי מעתה יפתחו הצדדים בדף חדש לטובת המשך הצלחת החברה, שמירה על זכויות העובדים וטובת הלקוחות".

לדבריו הצטרף ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי, עו"ד מנחם מליק אמר כי "בשעה טובה חתמנו היום על הסכם קיבוצי המסדיר לראשונה, בצורה כוללת וראויה, את תנאי עבודתם ושכרם של עובדי מת"ף ומשפר באופן משמעותי את ביטחונם התעסוקתי והסוציאלי, לצד דאגה לעתידם ולרווחתם".

מת"ף הינה הזרוע האחראית על מערך המחשוב של קבוצת הבינלאומי. עובדיה התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים. מוועד עובדי מת"ף נמסר היום כי "ההסכם הזה הוא אבן דרך היסטורית בחברת מת"ף, המביאה לתום עידן הפיטורים השרירותיים בחברה. העמידה המשותפת של העובדים יחד, הצליחה להביא בסופו של דבר להבטחת עתידם התעסוקתי בחברה תוך שדרוג זכויותיהם ותנאי שכרם".

יו"ר הוועד רן שהרבני הודה לכל מי שליווה את הועד מאז התאגדות העובדים: "אני מודה לכל מי שליווה אותנו מההסתדרות בראשם ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף מנחם מליק על התמיכה, העזרה והעידוד. כמו כן אנו מודים לעו"ד אמיר בשה ממשרד עו"ד בשה סבוראי זבידה, ליועץ הכלכלי גלעד הרוש ויועצי התקשורת אייל מלמה וגיא עציון על הייעוץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!