דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קואופ

משבר בקו-אופ / נאמני קואופ: "מו"מ עם העובדים - פרמטר מרכזי באישור המכירה"

בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים נחשף כי שתיים מתוך חמשת המבקשות לקנות את הרשת טרם נפגשו עם העובדים | נציג העובדים בדיון: "אלה שיושבים על הגדר צריכים לדעת שאף אחד לא מחכה להם"

סניף קואופ (צילום: מתוך פייסבוק)
סניף קואופ (צילום: מתוך פייסבוק)
יונתן קירשנבאום

נאמני קואופ הבהירו היום (שני) שמשא ומתן עם העובדים הוא חלק מהותי מהתנאים לבחינת ההצעות לרכישת הרשת. בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים אמרו הנאמנים כי לצד גובה ההצעות, "יש שני פרמטרים נוספים- הממונה על ההגבלים והגעה להסכם כזה או אחר עם העובדים. שניהם חשובים מאד". לדבריהם שלוש ההצעות המסתמנות כאפשריות, אינן בהכרח אלה הגבוהות ביותר.

נאמני חברת קואופ עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב הגישו בשבוע שעבר את ההצעות לרכישת הרשת לבית המשפט המחוזי בירושלים, שהורה לפני מספר חודשים על הקפאת הליכים. מספר רשתות הגישו את מועמדותן, כשרשת רמי לוי הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר שעומדת על 163 מיליון ש"ח. אחריה הגישה רשת זול ובגדול הצעה של 153 מיליון ש"ח והצעתה של מחסני השוק עומדת על 139 מיליון ש"ח. ההצעה הנמוכה ביותר הוגשה על ידי רשת ויקטורי ועמדה על 118 מיליון. הצעת חברת פרשמרקט עמדה עמדה על 133 מיליון שקלים.

"פנינו לכל החמישה, העברנו להם טיוטה של הסכם קיבוצי, נעתרו למשא ומתן רק שלוש קבוצות. אחת היא זול ובגדול. הייתה פגישה אחת ומאז לא קרה כלום. רמי לוי הייתה פגישה אחת ואתמול היה המשך, עם מחסני השוק הייתה פגישה אחת ואולי יהיה המשך" אמר עו"ד הורנשטיין שמייצג את הוועד בדיונים. "החשש של העובדים לגבי שתי הקבוצות האחרות היא שהם בעצם יושבים על הגדר, ומחכים לראות אם תהיה מכירה… ברגע האחרון הם יפעילו לחץ. לכן אבקש מכבודו שיתייחס בהחלטה גם לנושא זה. אלה שיושבים על הגדר צריכים לדעת שאף אחד לא מחכה להם" הוא הוסיף.

לוחות הזמנים למכירת החברה על ידי הנאמנים עוד לא גובשה, ובית המשפט הודיע שההחלטה על לוחות הזמנים יקבעו ככל הנראה בדיון הבא, שיערך ביום רביעי בשבוע הבא.

אלף עובדי רשת קואופ דורשים שהרשת תימכר כמקשה אחת. במילים אחרות, עובדי הרשת מעוניינים שהסניפים יעברו כולם, יחד עם העובדים לבעלים חדש אחד, אתו ייחתם הסכם קיבוצי שיחול על כלל עובדי הרשת הממוזגת. נציגי ועד העובדים נפגשו בחודש האחרון עם נציגי מספר רשתות שהביעו עניין ברכישה, ובמספר פגישות עלתה התנגדות מצד הרוכשים להשוות את תנאי עובדיהם הנוכחיים עם אלו של עובדי רשת קואופ. לחלופין, מציע יו"ר ועד עובדי הרשת אורי צרפי, כי הבעלים החדשים יפעיל את שתי הרשתות כמותגים נפרדים, עם הסכמי עבודה נפרדים, אבל דוחה את האפשרות להקים רשת ממוזגת אחת עם שני הסכמי עבודה.

עובדי החברה הודיעו כבר כי אין להם עדיפות בנוגע לזהות הרוכש, כל עוד לא יתקיימו פיטורים וישמרו אותם התנאים תחת הבעלות החדשה. העובדים דורשים להפעיל את סניפי הרשת תחת מותג נפרד, והודיעו שלא יאפשרו מכירה שלא תעמוד בדרישות אלו. עם זאת, נכון להיום רק שלוש מתוך חמש מרשתות שהגישו הצעה מקיימות מו"מ עם נציגי הועד.

על אף הצהרתם של הממונים שישאפו למכור את הרשת למי שיציע את ההצעה הגבוהה ביותר, גם הצעתו של רמי לוי וגם זו של רשת זול ובגדול עשויות להיתקל בהתנגדות מצד הממונה על ההגבלים העסקיים. רמי לוי מחזיק ב-15 סניפים בירושלים בלבד, העיר שבה מרוכזים חלק גדול מהסניפים של קואופ.

בדו"ח שהוגש לבית המשפט נכתב כי "הנאמנים סבורים כי בכפוף להשלמה מהירה של הליכי בדיקת הממונה והליכי המו"מ עם נציגות העובדים, ניתן יהיה להשלים במהירות ובהקדם את הליכי מכירת הרשת. בשל הפער הכספי המשמעותי בין ההצעות השונות, לא ניתן להתעלם ולבטל כ'לאחר יד' את סוגיית התמורה. זאת, מאחר שפער זה יבוא לידי ביטוי באופן משמעותי על סיכויי נושי החברה וחברי האגודה (שתי הקבוצות ה"מוחלשות") להיפרע ממלוא חובם, כאשר הם אלה שצפויים להיפגע מפער זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!