דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פריימריז בליכוד

פריימריז במפלגת השלטון / תוצאות ביניים: אדלשטיין וישראל כץ נאבקים על הבכורה, סער הגיע שלישי

ארדן ורגב במקומות הרביעי והחמישי לאחר ספירת כמחצית מהקולות | ברקע הבחירות: היריבות בין סער ששב לאחר "פסק זמן" לראש הממשלה ושאלת "היורש": מי יתייצב בעמדת זינוק להנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו?

  • שרת התרבות מירי רגב מצביעה בראש העין. (יח"ץ)
    שרת התרבות מירי רגב מצביעה בראש העין. (יח"ץ)
  • ח״כ אמיר אוחנה, יו״ר ועדת חוק הלאום, מצביע בעיר הולדתו באר-שבע. (ללא קרדיט)
    ח״כ אמיר אוחנה, יו״ר ועדת חוק הלאום, מצביע בעיר הולדתו באר-שבע. (ללא קרדיט)
  • פריימריז בליכוד (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
    פריימריז בליכוד (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

ספירת הקולות בקלפיות הליכוד נמשכה גם במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי. על פי תוצאות הביניים יולי אדלשטיין וישראל כץ נאבקים על המקום הראשון. במקום השני גדעון סער. השר גלעד ארדן והשרה מירי רגב במקומות הרביעי והחמישי. עוד על פי תוצאות הביניים נראה שלעשירייה הראשונה התברגו שני מועמדים חדשים בליכוד: השר יואב גלנט, שפרש מכולנו, וראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת. יצויין שגלנט נתמך בידי נתניהו אך ברקת ככל הנראה לא קיבל את תמיכתו. חברי הכנסת שככל הנראה לא הצליחו לקבל מקום ריאלי ברשימת הליכוד בכנסת הם השר איוב קרא, שלא זכה לתמיכת נתניהו למרבה ההפתעה, ועמו – ככל הנראה – אורן חזן, נאוה בוקר, ענת ברקו ויהודה גליק.

רבבות מתפקדי ליכוד בחרו אתמול (שלישי) את מועמדי מפלגתם לכנסת ה-21 ב-113 נקודות הצבעה ברחבי הארץ. אמש ב-22:00 ננעלו הקלפיות וספירת 69,874 הקולות שהיוו כ-58 אחוזים מבעלי זכות הבחירה החלה.

הפריימריז התקיימו בצלו של עימות שהחריף בימים האחרונים בין נתניהו לבין שר הפנים והחינוך לשעבר, גדעון סער, שנגד בחירתו במיקום גבוה פעל ראש הממשלה. נתניהו נימק את עמדתו בקנוניה לכאורה של סער ונשיא המדינה ראובן ריבלין להמליץ על סער כמרכיב הממשלה הבאה על רקע מצבו המשפטי, וסער כינה זאת "פייק ניוז". המהלך של נתניהו זיכה את סער בזמן אוויר יקר ערב הפריימריז – הוא התראיין אתמול ברוב כלי התקשורת המרכזיים – וההערכות הן שמעמדו רק התחזק ושייבחר בחמישייה הראשונה, אולי אף במקום הראשון.

גדעון סער מכריז על חזרתו לפוליטיקה במסיבת עיתונאים בעכו, 3 באפריל 2017 (צילום: מאיר ועקנין פלאש90)
גדעון סער מכריז על חזרתו לפוליטיקה במסיבת עיתונאים בעכו, 3 באפריל 2017 (צילום: מאיר ועקנין פלאש90)

בראיון שנתן לטלי מורנו בחדשות 13 שלשום, אמר סער במה שנראה כהנאה מוסתרת: "ההתערבות הברוטלית של ראש הממשלה שעות לפני פתיחת הקלפיות, גם דרך הפרחת עלילות כזב, וגם דרך לחץ על השטח, היא דבר לא ראוי בעיני, לא מכבד את יו״ר התנועה ובעיקר לא הגון ולא מכבד כלפיי… זאת רדיפה חד צדדית שנמשכת כבר קרוב לשנתיים, שכוללת ניסיון להלך אימים על פעילים שמגיעים אלי לכנסים. לא היה כדבר הזה בתולדות הליכוד".

שלשום דחה בית המשפט העליון ערעור שהגישו ״הליכודניקים החדשים״, בעניין אלף מתפקדים שהקבוצה פקדה לליכוד אך לא נקלטו בפועל. כתוצאה מכך המתפקדים הללו לא יוכלו להצביע היום. מספר המתפקדים בעלי זכות הבחירה מקרב הליכודניקים החדשים מוערך בכ-8,000, והמתמודד היחיד מתוך שישה שביקשו להתמודד מטעם ההתארגנות הוא ניר הירשמן. חמשת האחרים נפסלו על-ידי מוסדות הליכוד.

לאחר ספירה של כמחצית מהקולות נראה שנותרו כמה "קרבות" שטרם הוכרעו, בין היתר במחוז דן, שם התמודד דוד שרן, מקורבו של נתניהו (וחשוד בפרשת הצוללות), לבין המועמדת מיכל שיר. במחוז השפלה מוביל לעת עתה פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה.

147 מתמודדים על כ-30 מקומות בכנסת

ההצבעה העיקרית התקיימה בשני טפסים, ארצי ומחוזי. בטופס הארצי מופיעים 69 מועמדים המתמודדים על 21 מקומות ריאליים, מקומות 2 עד 18, מקום 20, מקומות 23-24 ומקום 27. כל מצביע מחויב לסמן לא יותר ולא פחות מ-12 מועמדים (אחרת הטופס כולו נפסל), כאשר אין חשיבות למיקום, אלא רק למספר הפעמים שכל מועמד מסומן בטופסי ההצבעה.

הטופס השני מציג 78 מועמדים המתמודדים בעשרה מחוזות – דן, ירושלים, תל אביב, נגב, חיפה, יש"ע, גליל ועמקים, מועצות אזוריות, שפלה ומישור החוף. המצביעים מחויבים לסמן לא יותר ולא פחות מ-5 מועמדים מכל המחוזות, שיתמודדו על המקומות המשוריינים למחוזות. המקומות הריאליים הם 19 (שפלה), 21 (גליל), 22 (דן), 26 (נגב) ו-29 (ת"א). מחוז מישור החוף משוריין במקום ה-33 שעשוי לא להיכנס לכנסת.

לצד השריונים למחוזות, משוריינים מקומות לנשים חדשות במקומות 25, 31 ו-35, המקום ה-28 משוריין לעולה, המקום ה-30 ללא יהודים והמקום ה-32 לצעירים.

מכיוון שההצבעה ידנית, על טפסים מנייר, התוצאות הראשונות של הפריימריז צפויות לזרום החל מהיום בבוקר, ולא מן הנמנע שהתוצאות הסופיות ייוודעו רק בערב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!