דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות עובדי המדינה

העובדים והמדינה / כחלון: "למה את שכר הבכירים המשק יכול לשאת אבל 5,300 ש"ח הוא לא יכול?"

שר האוצר, שמדשדש בסקרים, אמר את הדברים בוועידת הסתדרות עובדי המדינה | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה על ההחלטה למנות יועצים משפטיים כמשרות אמון: "הממשלה הוזילה את המשמעות של נאמנות למדינה. משרת אמון משמעותה אי אמון במדינה"

שר האוצר משה כחלון נואם בוועידת הסתדרות עובדי המדינה (צילום: דבר ראשון)
שר האוצר משה כחלון נואם בוועידת הסתדרות עובדי המדינה (צילום: דבר ראשון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"אמרו שהמשק לא יוכל לשאת את העלאת שכר המינימום. למה את שכר הבכירים המשק יכול לשאת אבל 5,300 שקלים הוא לא יכול? יש פה אטימות חברתית וכלכלית", כך אמר שר האוצר משה כחלון בוועידת הסתדרות עובדי המדינה שהתכנסה אתמול (שלישי) בתל אביב.

בוועידה נבחר מחדש בהצבעה גלויה יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, זאת לאחר שלא התמודד מולו איש. יעקובי מכהן בתפקיד כבר 13 שנים ברצף מאז שהחליף את עופר עיני, שמונה באותה עת ליו"ר ההסתדרות הכללית. בהסתדרות עובדי המדינה מאוגדים למעלה מ-100 אלף עובדים, המועסקים במשרדי הממשלה, בחברות ממשלתיות וברשויות סטטוטוריות נוספות.

יעקובי התייחס בנאומו למאבק בתופעת עובדי הקבלן בשירות המדינה ואמר: "תפסיקו את צורת ההעסקה המוזרה הזאת. הסכם קיבוצי תמיד יותר טוב מהעסקה אישית". יעקובי התייחס גם להחלטת הממשלה להעביר תפקידים בכירים, בהם יועצים משפטיים, למינוי על ידי השרים במשרות אמון, וזאת פעמים רבות על חשבון עובדי המשרדים, ואמר "לצערי הרב הממשלה היוצאת החליטה להוזיל את המשמעות של נאמנים למדינה. הממשלה חוקקה חוקים שמאפשרת לקלוט משרות אמון. משרת אמון משמעותה אי אמון במדינה".

"הגיעו אלי מהאוצר ואמרו שיש להם תכנית מהפכנית – אין ארנונה במדינת ישראל. איך אין ארנונה? נעלה את המע"מ בשני אחוז ונבטל את הארנונה" אמר כחלון בנאומו, "אז אני שואל אם לי יש וילה בכרמל, ואני משלם 25 אלף שקלים בשנה ארנונה, ואני צורך ב-10,000 שקלים, אז שני אחוז זה 200 שקלים. אז אותו נכה או קשה יום צורך גם, נגיד, 10,000 שקלים, יוצא שהעני והחלש משלם על ההוא עם הוילה. על פניו נראה מהפכני אבל אם אתה רגע בודק את מגלה שזה הפוך. זה העניין, ולכן שיתוף הפעולה עם ההסתדרות הוא חשוב. מדובר פה בחבורה של אנשים שאיכפת להם שנתעסק עם שוויון. ראינו את האיכפתיות של אריאל (יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, ט.כ) במאבקים שלו בהסכם השכר הדיפרנציאלי ועוד".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן , יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי ושר האוצר משה כחלון בוועידת הסתדרות עובדי המדינה (צילום: דבר ראשון)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן , יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי ושר האוצר משה כחלון בוועידת הסתדרות עובדי המדינה (צילום: דבר ראשון)

לדבריו, "הרבה פעמים תוקפים אותי על שיתוף הפעולה עם ההסתדרות. לקבל ארוחת צהריים זה קומבינה? לקלוט עובדי קבלן זאת קומבינה? עיתונאי שתוקף את זה לא הרגיש את זה בבית את ההשפלה שחתכו יום חופש, העיתונאי הזה לא ראה את אבא שלו מתווכח עם הבוס ומבקש מה שמגיע לו והבוס היה אומר לו 'בסדר, אבל מחר אל תבוא'. הלוואי וכולם ירוויחו 30 אלף שקלים בחודש, אבל עד אז, לפחות בואו נגן על אלו שלא".

"היום מדד הג'יני הכי נמוך בשנים האחרונות איך זה קרה? מה חשבתם מוציא מעוני? פעולות ותקציבים, לא לריב עם ההסתדרות. שיתוף הפעולה בין האוצר להסתדרות, כל עוד אני שר האוצר, ימשך בכל תנאי ומצב. רק דבר אחד – אני צריך להיות שם", הוא הוסיף – והצביע על שאיפתו לקבל את תיק האוצר גם בממשלה הבאה.

"הסתדרות עובדי המדינה היא חלק מהבסיס האיתן של ההסתדרות ומנוע מוביל של המשק הישראלי" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובירך את יעקובי. ניסנקורן התייחס לגמלאים הרבים שהגיעו לאירוע, ואמר "הגמלאים פה עושים רעש כמו צעירים ההסתדרות בוודאי שלא תיתן יד להורדת הגמלה. חייבים להמשיך במלאכת צמצום הפערים ויעד מרכזי בזה זה הגמלאים אנחנו נהיה שם בשביל הגמלאים, הסתדרות עובדי המדינה וההסתדרות הכללית".

אריאל יעקובי, יו״ר הסץדרות עובדי המדינה הנבחר נואם בוועידת הסתדרות עובדי המדינה (צילום: דבר ראשון)
אריאל יעקובי, יו״ר הסץדרות עובדי המדינה הנבחר נואם בוועידת הסתדרות עובדי המדינה (צילום: דבר ראשון)

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) אמר בכנס "הרבה פעמים מזכירי איגודים חושבים שלהשיג עוד אחוז בשכר זה הדבר הכי חשוב, אבל להשיג ארוחה לכל עובד זה הרבה יותר חשוב וזה מה שאתם השגתם." פרץ הסביר "נניח במקום הארוחה היה מביא עוד אחוז בשכר מה היה קורה? מי שיש לו משכורת 30 אלף היה מקבל 5 ארוחות ומי שמקבל 5,000 שח היה מקבל חצי ארוחה מה שיפה פה זה מאבק על תנאים סוציאליים והם שוויוניים לכל העובדים בכל דרגות השכר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!