דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות דרכים

כבישים קטלניים / סמל לין לבקוב, לוחמת צה"ל, נהרגה בתאונת דרכים בבקעת הירדן

לבקוב, בת 19 מתל אביב ולוחמת בגדוד "לביאי הבקעה" הובאה למנוחות בקרית שאול | מוקדם יותר אירעה תאונה מרובת נפגעים בסמוך לבית שמש | אתמול נדרסה למוות בתל-אביב נעמי (ליב) פולקמן, אמו של ח"כ רועי פולקמן ממפלגת 'כולנו'

סמל לין לבקוב ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
סמל לין לבקוב ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סמל לין לבקוב, לוחמת בגדוד "לביאי הבקעה", בת 19 מתל-אביב יפו, מתה מפצעיה לאחר שנפצעה באורח אנוש הבוקר (רביעי) כתוצאה מפגיעת רכב בכביש 90, סמוך לצומת בית הערבה, כך הותר לפרסום. הודעה נמסרה למשפחתה של הלוחמת. בשעה 06:08 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על הולכת רגל שנפגעה מרכב. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה שבסופן נקבע מותה.

עוד הבוקר, עשרה בני אדם נפצעו בתאונת דרכים בין מיניבוס למשאית בכביש 38 סמוך לאשתאול לכיוון מסילת ציון. בשעה 05:50 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על התאונה הקשה וחובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו במקום טיפול רפואי לפצועים: ארבעה מהם, גברים כבני 30, פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם במצב קשה, 1 במצב בינוני והשאר במצב קל. למקום הוזנקו שני מסוקים צבאיים. 

זירת התאונה בכביש 38. צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת התאונה בכביש 38. צילום: דוברות איחוד הצלה

פאראמדיק מד"א ישראל וינגרטן: "כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בתאונה קשה, ראינו רכב שהסיע פועלים מעוך ובתוכו נלכדו נוסעים, חלקם הצליחו להיחלץ לבד מהרכב וחלקם נלכדו. תוך כדי חילוצם מהרכב על ידי הכבאים הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים. כל הפצועים היו בהכרה וסבלו מפגיעה רב מערכתית. ארבעה מהפצועים העברנו למסוק צבאי שנחת בסמוך ואת שאר הפצועים פינינו באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ כשארבעה מהפצועים בהם נהג המיניבוס הוגדרו קשה, 1 בינוני וחמישה במצב קל."

אתמול בשעות אחר הצהריים נהרגה בתאונת דרכים נעמי (ליב) פולקמן, אמו בת ה-78 אמו של ח"כ מסיעת 'כולנו' רועי פולקמן. פולקמן יצאה ממטה המפלגה, בו היא מתנדבת וסמוך לשעה 16:25, בצומת הרחובות נחלת יצחק ויגאל אלון, שנמצא כ-80 מטר מהמטה, נפגעה ממערבל בטון במעבר החצייה. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותה לאחר שספגה פגיעה רב-מערכתית.

זירת התאונה בתל אביב. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת התאונה בתל אביב. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ממפלגת כולנו נמסר כי "נעמי נדרסה למוות בידי רכב פוגע בעת שיצאה ממטה המפלגה שבתל אביב. חברי כולנו מביעים את תנחומם הכנים והעמוקים לרועי, בנה היחיד, ולכל משפחתו. פרטים על מועד הלוויה ומיקום השבעה יתפרסמו בהמשך".

החובשים יששכר וייס ונתי ימין, שהגיעו למקום סיפרו: "על הכביש בפינת הרחובות בסמוך לגלגלי המשאית שכבה אישה כבת 78 מחוסרת הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. ביצענו בה בדיקות רפואיות ראשוניות אבל היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ובסיוע רופאה שהזדמנה למקום נקבע מותה". בוחני תאונות הדרכים של מחוז תל אביב הגיעו לזירה ופתחו בחקירת נסיבות התאונה.

ח"כ רועי פולקמן, ספד לאמו נעמי ואמר "אמא העניקה לי בילדותי את הזכות להכיר את ארץ ישראל בזכות עבודתה. היא הייתה סבתא נפלאה לשלושת ילדיי, ואמא למופת. הייתי ילד לא קל והיא השקיעה את כל מה שיכולה הייתה לתת לי כדי שאהיה הבנאדם שאני היום, ועל זה אני חייב לה לנצח. אמא צלצלה אליי בשעה 16:14 דקות, רגע לפני שעזבה את מטה המפלגה, ואמרתי לה שלא תחכה לי כי אני מגיע באיחור לפגישה שהייתה לי – כואב לי שלא הספקתי להיפרד מאמא היום בפעם האחרונה".

התיעוד האחרון של נעמי פולקמן ז"ל- תמונה שצולמה היום אחר הצהריים, עם שר האוצר, משה כחלון.
התיעוד האחרון של נעמי פולקמן ז"ל- תמונה שצולמה היום אחר הצהריים, עם שר האוצר, משה כחלון.

מראש הממשלה נמסר בשמו ובשם רעייתו: "אנו שולחים תנחומים מעומק הלב לח"כ רועי פולקמן ולמשפחתו, על מותה הטראגי של אמו נעמי ז"ל. יחד עם רבים בעם אנו מבקשים לחזק אותם ביגונם ובשעתם הקשה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!