דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסף יסעור

ספורט פראלימפי / אסף יסעור איבד שתי ידיים ונלחם כל הדרך לאליפות העולם בפרא-טקוואנדו

כשהיה בן 13 התחשמל בתאונה מחרידה ואיבד את שתי ידיו | שלוש שנים מאוחר יותר ייצג את ישראל באליפות המתקיימת בטורקיה | יסעור העפיל עד לשמינית הגמר, שם נוצח על ידי המדורג שני בתחרות

אסף יסעור (צילום: ההתאחדות לספורט נכים)
אסף יסעור (צילום: ההתאחדות לספורט נכים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אסף יסעור בן ה-16 מרמת הגולן שאיבד את שתי ידיו לאחר שהתחשמל בצורה קשה בעת משחק עם חבריו במגרש מקומי, עלה היום (רביעי) לשלב שמינית הגמר באליפות העולם בפרא-טקוואנדו הנערכת בטורקיה, בו הפסיד למדורג שני בטורניר, הספרדי וידל אלברז, אחרי קרב צמוד. יסעור, לו זאת תחרות ראשונה, מקווה להשיג באליפות את הקריטריון הפראלימפי ולייצג את ישראל בטוקיו 2020.

הספורט הפראלימפי מעניק הזדמנות נדירה לספורטאים נפלאים לייצג את ישראל ברחבי העולם. לעיתים קרובות ענפי הספורט הפראלימפים משמשים כחלק מתהליך שיקום חשוב שעוברים כשאחד האיברים בגופם נקטע או לא יכול לתפקד כראוי עוד. הספורט משמש ככלי להעצמה במטרה לנסות ולהחזיר את הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות העצמית הגבוהה, אצל גברים ונשים, לאחר שחוו טראומה גופנית קשה.

לפני שלוש שנים וחצי שיחק אסף יסעור עם חבריו במגרש ביישוב אלוני הבשן ברמת הגולן בו הוא מתגורר. כאשר ניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל, התחשמל קשות ונפל. בעקבות התאונה הקשה הרופאים נאלצו לקטוע את שתי ידיו, חמישה ימים בלבד לפני בר המצווה שלו.

חלק מהתהליך השיקום המשמעותי שעבר יסעור בן ה-16 היה התמקצעות בספורט הפראלימפי טאקוונדו, ענף ספורט שיצטרף למשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020. השבוע יצא יסעור לאנטליה לייצג את ישראל באליפות העולם בפרא-טקוואנדו. יסעור, המשתתף בתחרויות במשקל עד 61 ק"ג, מתאמן אצל יחיעם שרעבי במועדון 'עוצמה – אמנויות לחימה' ואצל מארק ברינסקי, מאמן נבחרת ישראל.

באליפות העולם משתתפים 400 ספורטאים מ-69 מדינות. יסעור מתחרה בקלאס K43, דרגת הנכות השלישית מבין ארבע הדרגות הקיימות בספורט זה, הנקבעות על-פי המסוגלות להגן על הגוף עם הידיים. הטקוואנדו הפראלימפי דומה לטקוואנדו האולימפי למעט אי-שימוש בבעיטות ראש וקבלת ניקוד על אגרופים.

יסעור התחיל את האליפות הבוקר מול הטורקי סמאט שזאר. שניהם לא מדורגים, אך לטורקי יש כבר ניסיון והוא מתחרה במגרש הביתי שלו. לטורקיה יש את הנבחרת הגדולה ביותר עם מועמדים בכל משקל ובכל קלאס. האליפות בנויה בשיטת הנוקאאוט, ללא בית ניחומים. בקרב הראשון שלו בתחרות ניצח יסעור בצורה משכנעת את יריבו בתוצאה 41:3. בשמינית הגמר של חיכתה לו משוכה גבוהה הרבה יותר, הספרדי וידל אלברז המדורג שני בתחרות, שניצח את יסעור אחרי קרב צמוד בתוצאה 18:22.

יסעור עוד צעיר וגם אם לא יגיע לשלבים המאוחרים של אליפות העולם, העתיד הספורטיבי שלו עוד לפניו. ניתן לזלזל ולהגיד שזאת רק קלישאה, אבל הניצחון הראשון של יסעור הוא הבחירה לחלום בגדול ולהאמין בעצמו. ההישגים של יסעור, שאיבד בתאונה טרגית את שתי ידיו, הם ביטוי של כוח רצון בלתי מתפשר שמאפיין את כל הספורטאים הפראלימפיים, ספורטאים שלא מוכנים לתת לשום מגבלה לעצור אותם בדרך להגשמת היכולות שלהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!