דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פריימריז בליכוד

פריימריז במפלגת השלטון / עכשיו זה סופי: אדלשטיין ראשון, סער רביעי

הסתיימה ספירת הקלפיות בליכוד | את החמישייה הראשונה משלימים ישראל כ"ץ, גלעד ארדן ומירי רגב | סביבת נתניהו: "רה"מ לא רצה את גדעון סער במקום הראשון - והצליח" | שמונה חברי כנסת מכהנים נדחקו למקום לא ריאלי

ישראל כ"ץ, גדעון סער ויולי אדלשטיין. (יונתן זינדל/נועם רווקין פנטון/פלאש90)
ישראל כ"ץ, גדעון סער ויולי אדלשטיין. (יונתן זינדל/נועם רווקין פנטון/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

עם סיום ספירת הקלפיות, התגבשה הרשימה שתציג מפלגת הליכוד בבחירות לכנסת ה-21. בחמישיה הראשונה נבחרו: יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, גלעד ארדן , גדעון סער, ומירי רגב.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ״ץ הצביע בקלפי בבנייני האומה בירושלים. (יח"ץ)
שר התחבורה והמודיעין ישראל כ״ץ הצביע בקלפי בבנייני האומה בירושלים. (יח"ץ)

עקב השריונים ברשימה, נדחקו חברי הכנסת ומתמודדים אחרים שזכו במקום ה-22 והלאה ברשימה הארצית למקומות לא ריאליים, בהם: שרן השכל, יהודה גליק, איוב קרא, אורן חזן, ענת ברקו, נורית קורן, נאוה בוקר וירון מזוז.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אני מאוד מאוד מרוצה, כי מתפקדי הליכוד בחרו באופן מדויק ודמוקרטי רשימה חזקה, מרשימה, טובה לישראל. הם גם הצביעו בעד ההצעה שלי. אבל הצרה היא שגם אבו מאזן מרוצה, כי בני גנץ אמר היום שהוא יבצע התנתקות שנייה ביהודה ושומרון ואבו מאזן איחל לו הצלחה בבחירות. לכן אנחנו חייבים ללכת יחד, לנצח את הבחירות האלה ולמנוע את זה. זוהי התמצית האמיתית של הבחירות: ממשלת שמאל בראשות בני גנץ או ממשלת ליכוד בראשותי".

מוקדם יותר אמרו בסביבת נתניהו כי הוא "לא רצה את גדעון סער במקום הראשון – והצליח". נתניהו, כך נטען, מרוצה מתוצאות הפריימריז, הממלאות שלושה יעדים שסימן: רשימה איכותית וחזקה לטעמו, דחיקת גדעון סער ואישור השריונים שביקש במקומות 21, 28 ו-36.

למרות דברי נתניהו על סער, רווחת ההסכמה כי המקום הרביעי הוא הישג עבורו, אם כי לא ברור אם ההגעה למיקום כה גבוה ברשימה הוא למרות או בזכות מתקפת נתניהו, שסיפקה לו חשיפה תקשורתית רחבה ומיצבה אותו כבעל עמוד שדרה המעז להתייצב מול המנהיג הבלתי מעורער. סער אמר מוקדם יותר היום: "אני רואה בתוצאה כהישג הפוליטי הגדול ביותר שלי לאין שיעור, אף יותר מהפעמיים בהן נבחרתי בפריימריז במקום הראשון בעבר. מרגע זה כולנו נשלב ידיים ביחד".

גדעון סער מכריז על חזרתו לפוליטיקה במסיבת עיתונאים בעכו, 3 באפריל 2017 (צילום: מאיר ועקנין פלאש90)
גדעון סער מכריז על חזרתו לפוליטיקה במסיבת עיתונאים בעכו, 3 באפריל 2017 (צילום: מאיר ועקנין פלאש90)

ניר ברקת, שהתברג בעשיריה הראשונה, דירוג גבוה יותר מההערכה המוקדמת, אמר היום: "אני נרגש ונדהם מעוצמת והיקף התמיכה והאמון שקבלתי מחבריי היקרים לתנועת הליכוד… אני מתחיל היום שליחות למען כלל אזרחי ישראל, אני מבטיח שאתן את כל כולי למענכם ולמען המדינה היקרה שלנו".

מלבד גלנט וברקת, מורכבת הרשימה מעוד כמה דמויות חדשות. במקום ה-19 ממוקם פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, שזכה ברוב מכריע במחוז השפלה. במקום ה-22 יוצב אופיר כץ, לשעבר עוזרו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שניצח את הבחירות במחוז הגליל. במקום ה-23 מוצבת אתי עטיה, נציגת מחוז דן.

במקום ה-25 מוצבת קרן ברק, על משבצת המשוריינת לאישה חדשה ברשימה. למקום ה-27 הגיע ד"ר שלמה קרעי, נציג מחוז הנגב, וגם במקומות 31-35 מוצבים מועמדים חדשים. מיכל שיר ממחוז תל אביב, מולא פטין במשבצת למועמד לא יהודי, קטי שטרית במשבצת לאישה חדשה, מאי גולן במשבצת הצעירים, ועוזי דיין במחוז מישור החוף.

״כמי שגדלה ופועלת מגיל 14 בתנועת הליכוד, אני נרגשת מהאמון שנתנו בי חברי הליכוד ומודה על התמיכה, על הבחירה ועל והאמון בי" אמרה שיר, "כמי שנבחרה לייצג תנועה מפוארת ורבת זכויות, אני חשה את כובד האחריות על כתפי ומתחייבת לפעול בכנסת ישראל בחריצות, ומתוך שליחות ואמונה. עכשיו נתלכד כולנו ונפעל כתף אל כתף לקראת נצחון הליכוד והמחנה הלאומי בבחירות הקרבות".

מיכל שיר, מועמדת מחוז תל אביב של הליכוד (צילום: יח"צ)
מיכל שיר, מועמדת מחוז תל אביב של הליכוד (צילום: יח"צ)

יו"ר מפלגת גשר, ח"כ אורלי לוי, ביקרה את הנוכחות הדלילה של נשים ברשימה והתחייבה לנהוג אחרת: "כמה עצוב לראות שבמפלגת השלטון יש מקום רק ל-3 נשים בשתי העשיריות הראשונות. אי אפשר לדבר על שוויון בלי לעשות שוויון, אז אנחנו עושות ועושים. 50% מהמקומות ברשימה של גשר יהיו מיועדים לנשים וכך גם במוסדות המפלגה השונים. הגיע הזמן, 2019".

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) כתב בפייסבוק: "חבריי בליכוד, ברכות לסיום הפריימריז. ועכשיו מה? הסכם אזורי או עוד משלוח דולרים לחמאס? מאבק בעוני או ססמאות ריקות על הורדת יוקר המחיה? איחוי הקרע בעם או שמירה על הכסא של ראש הממשלה? 'חגיגת הדמוקרטיה' בליכוד יצרה מפלגה עם שני ראשים: ראש אחד אומר כן לנתניהו והראש השני אומר לא לציבור. בעוד שישה ימים מפלגת העבודה תציג רשימה איכותית של אנשים מנוסים ומחוייבים לביטחון ולשלום, לצדק חברתי ולדמוקרטיה".

כך תיראה רשימת הליכוד לכנסת ה-21:

  1. בנימין נתניהו (יו"ר)
  2. יולי אדלשטיין
  3. ישראל כץ
  4. גלעד ארדן
  5. גדעון סער
  6. מירי רגב
  7. יואב גלנט
  8. יריב לוין
  9. ניר ברקת
  10. גילה גמליאל
  11. אבי דיכטר
  12. זאב אלקין
  13. אופיר אקוניס
  14. צחי הנגבי
  15. חיים כץ
  16. ציפי חוטובלי
  17. יובל שטייניץ
  18. דודי אמסלם
  19. עידן פנחס (מחוז שפלה)
  20. אמיר אוחנה
  21. שיריון יו"ר
  22. אופיר כץ (מחוז גליל)
  23. אתי עטיה (מחוז דן)
  24. יואב קיש
  25. דוד ביטן
  26. קרן ברק (אשה חדשה)
  27. שלמה קרעי (מחוז נגב)
  28. שיריון יו"ר
  29. מיקי זוהר
  30. אברהם נגוסה (עולה חדש)
  31. מיכל שיר (מחוז ת"א)
  32. מולא פטין (לא יהודי)
  33. קטי שטרית (אשה חדשה)
  34. מאי גולן (צעירים)
  35. עוזי דיין (מחוז מישור החוף)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!