דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חיפה אטומה / השביתה בעיריית חיפה תימשך "עד להודעה חדשה"

זאת, לטענת ועד העובדים, לאור התנהלות העירייה | מהשביתה הוחרגו עובדי החינוך המיוחד ועובדי בית חולים בני ציון | ראש העיריה עינת קליש-רותם: "תושבי העיר מבקשים ממני לא להישבר"

משאית זבל בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון  פלאש90)
משאית זבל בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שביתת עובדי עיריית חיפה נכנסת ליומה השני. בהודעה ששלח הבוקר (חמישי) לעובדים, כתב יו"ר הוועד דוד וקנין כי "לאור התנהלות הנהלת העירייה אנו נאלצים להמשיך את השבתת העירייה עד להודעה חדשה. תמיכתכם הכרחית לשמירה על מקום עבודתנו. כוחנו ועוצמתנו באחדותנו". מהשביתה הוחרגו עובדי החינוך המיוחד ועובדי בית חולים בני ציון שיעבדו כרגיל. ראש העיר עינת קליש-רותם כתבה אתמול בדף הטוויטר שלה כי "תושבי העיר וגם עובדי עירייה שחוששים להיחשף, תומכים ומבקשים ממני לא להישבר".

כזכור, השביתה הוכרזה לאחר שקליש-רותם תקפה בבוטות את ועד העובדים ברשתות החברתיות מוקדם יותר השבוע, ועל רקע סכסוך העבודה שהוכרז בעירייה לפני שבועות מספר. "חשוב לנו להבהיר שכל מה שאנחנו מבקשים זה לשמור על הקיים ללא פגיעה בציבור העובדים ובתנאי העסקתם" כתב הוועד בהודעה שנשלחה לעובדים ביום שלישי השבוע, "אנו מדברים על קביעויות, מילוי חוסר בעובדים (סייעות, מלוות, עובדי תברואה ותפקידים שלא מאוישים),  צעדים חד צדדים ועוד".

על פי פרסום המקומון כלבו, ערך השבוע הוועד אסיפות עובדים לאורך היום במחלקות העירייה השונות. "אנחנו לא אטומים ולא חושבים שהכל פיקס בעירייה" מצטט כלבו את יו"ר הוועד דוד וקנין, בהקלטה מאחת השיחות. "יש דברים שצריך לתקן, אבל בהידברות ובהסכמות. אנחנו תמיד נמצא את הפתרונות, אבל לא כשצד אחד מכופף את השני". עוד בהקלטה טוען וקנין כי פנה לראש העיר ולראש לשכתה רות בונה בדרישה לקדם מתן קביעות לעובדים ותיקים בעירייה.

"היום יש בן אדם אחד – איש הברזל רות בונה – והכל עובר דרכה. היא כמו מסננת" ממשיך הציטוט. "היא מתעסקת בקביעויות ובמכרזים, היא מתעסקת בהכל. אז היא אומרת לי 'מה לעשות, אני איטית, אני לבד'. אז אני אשם? קחי עוד אנשים שיעזרו לך. אם הייתי בוחר עשרה אנשים, מה היא היתה אומרת? 'את זה ועד העובדים בחר כי יש אנשים שהוא חפץ ביקרם'. אנחנו לא פראיירים, אנחנו יודעים מה הן הפינות שהיא רוצה להכניס אותנו אליהן. אמרתי לה 'לא לא. יש 59 מכרזים, תוציאי את כולם. אני לא רוצה לבחור".

סוגיות נוספות שנגע בהן וקנין בשיחותיו עם העובדים היא סוגיית עומסי העבודה באגף התברואה. על פי החלטת בג"צ, חויבה עיריית חיפה לפנות אשפה ממפעלים שבשטחה, ולצד זאת החל בה פרויקט 'פחים כתומים' המעמיס אף הוא עבודה נוספת על עובדי האגף. לדבריו, דרש ועד העובדים תוספת תקנים לביצוע מטלות אלו.

"יש תחושה שמישהו בא מהמגזר הפרטי, לא מכיר את המערכת וזורק סיסמאות שהוא יוזיל את הארנונה. לא ראינו שהיא הולכת להוזיל את הארנונה. היא הרי לא תשלח סייעות הביתה, אז מאיפה היא תצמצם? היא תצמצם בשירות שהיא נותנת לתושבים" הוסיף וקנין. "זה בסדר לפרסם פרסומים וזה בסדר גם ללכת על הראש שלי. היא יורדת לרמות אישיות נמוכות, ואני אומר לכם – אני לא אעשה את העבודה שלה. היא צריכה להסתכל במראה. קליש רותם קמה בבוקר ב-1 בנובמבר, הסתכלה במראה ואמרה 'ראי ראי שעל הקיר, האם אני, עינת קליש רותם, ראש העיר?'. כנראה שהיה לה קשה עם זה. היא לא האמינה שהיא תיבחר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!