דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלדד קובלנץ

לפני שממנים / "להשעות מינוי מנכ"ל קבוע לתאגיד עד שתסיים בדיקת המבקר על קובלנץ"

לאחר שנחשפו התייחסויות מבזות לעובדים בתהליך הקליטה לתאגיד אותו ניהל קובלנץ - מבקר המדינה החליט לבחון את התהליך | כעת דורשים ארגון העיתונאים והסתדרות עובדי המדינה לעצור את מינוי המנכ"ל הקבוע עד לסיום הבדיקה

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי 'כאן' (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי 'כאן' (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות עובדי המדינה וארגון העיתונאים פנו אמש (רביעי) במכתב למבקר המדינה יוסף חיים שפירא וליו"ר מועצת התאגיד גיל עמר בדרישה שיעכבו את המכרז המתקיים בימים אלו למינוי מנכ"ל קבוע לתאגיד השידור הציבורי כאן. זאת, על רקע הבדיקה שמבקר המדינה עדיין מקיים בנושא תהליכי הקליטה, המיון ופיטורי העובדים בתאגיד תחת ניהולו של המנכ"ל הזמני קובלנץ המועמד לתפקיד.

באוגוסט 2018 נחשף בהארץ כי בתהליך מיון וקליטת עובדים מרשות השידור לתאגיד, בהתאם לחוק השידור הציבורי, ניהלה הנהלת התאגיד, בראשותו של קובלנץ, רשימות אקסל ובהן התייחסויות מבזות ומקטינות כלפי המועמדים – חלקם עיתונאים מוערכים ובעלי שם אשר צומצמו לביטויים כגון "לא צייתן", "מכוער" או "מיושן". לצד זאת נטען בכתבה כי בהליך המינויים נפלו פגמים נוספים לכאורה, בתחום המינהל התקין, ניהול המכרזים וכן בהיבטים בינאישיים של יחסי מנהלים לעובדים. הבדיקה נערכת, על פי פרסום גלובס, גם על רקע שורה של עזיבות ופיטורין בתאגיד.

"בנסיבות אלה, בהן תלויה חשרת עננים של ממש מעל התנהלותו של אחד המועמדים בהליך האיתור הנ"ל, ראוי ורצוי כי ועדת האיתור והמועצה ישעו את הליכי האיתור והבחירה. אלו יעשו בצורה נקייה יותר, באופן העולה בקנה אחד עם עקרונות יסוד של סבירות ושקיפות שעה שכל המידע הרלוונטי יהא פרוש בפני הגורמים המאתרים והבוחרים" כתבו בפנייתם שאול אידה, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המדינה ועמי ברנד, רכז בארגון העיתונאים.

נזכיר כי רק בתחילת השבוע האחרון, נחתם הסכם קיבוצי ראשון בתאגיד, מול שני הארגונים, במסגרתו הוסכם על קידומי שכר ומתן מענק חתימה חד פעמי, וכן הוסדרו החזרי הנסיעות לעובדים.

עוד הוסכם כי הצדדים ימשיכו לנהל מו״מ באשר להסדרת מכלול תנאי העבודה העתידיים של העובדים על פי המגזרי התעסוקה השונים בתאגיד. במסגרת ההסכמות נקבע כי לא יהיו שיבושים של שידורי הבחירות או האירוויזיון, כל עוד לא תהיה פגיעה בתנאי עבודה של העובדים או בעבודה המאורגנת.

מתאגיד השידור הציבורי כאן נמסר בתגובה: "מועצת התאגיד כאן פועלת ע"פ החוק שקובע לוחות זמנים ברורים לבחירת מנכ"ל קבוע עד ה-15 במאי 2019".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!