דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיפה

העיר האטומה / בשל שביתת עובדי הניקיון: לא יתקיימו לימודים בבתי הספר היסודיים בחיפה

הסתדרות המורים משביתה את הלימודים בעיר בשל המצב התברואתי שמסכן תלמידים ומורים | המו"מ בין הצדדים לא הניב תוצאות ובוועד מאשימים כי ראש העיר הפכה את המאבק לאישי | לטענת ראש העיר, סלע המחלוקת הוא התעקשותה שלא יועסקו קרובי משפחה

עינת קליש רותם רמות ספיר. תמונת ארכיון (צילום: ארז רביב)
עינת קליש רותם רמות ספיר. תמונת ארכיון (צילום: ארז רביב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השביתה בחיפה נכנסת ליומה השלישי ומתרחבת בפועל גם לגני הילדים ובתי הספר היסודיים, זאת בשל סירוב ארגוני המורים לקיים לימודים בתנאי התברואה שנוצרו בבתי הספר. נסיונות גישור בין הצדדים לא צלחו אך טרם התקיימה פגישה בין ראש העיר עצמה לבין נציגי הוועד שטוענים כי ראש העיר הפכה את המאבק לאישי ודורשת את פיטורי יו"ר הוועד. "ראש העיר מסרבת להכיר בוועד עובדים וביחסי עבודה קיבוציים, והעירייה עומדת על ביצוע שינויים ארגוניים שיש בהם כדי לפגוע בזכויות העובדים באופן חד צדדי", נכתב בהודעה לעובדים שיצאה אמש (חמישי) מטעם יו"ר הוועד.

בפוסט תגובה של ראש העיר השיבה לטענות כי היא מונעת גיוס של עובדים נדרשים וכי אישרה "לגייס כמה שצריך. בתנאי אחד. בלי קרובי משפחה". קליש-רותם טענה עוד כי "נסיונות הגישור שנערכו אתמול והיום עלו על שרטון מסיבה אחת: הוועד דורש שכל פעולה ארגונית של הנהלת העירייה תהייה בהסכמתם".

‏עיצומים – יומן אירועים.היום החמישי – אין גני ילדים. פחי הזבל עולים על גדותיהם. משאיות זבל במפגן נוכחות מול בניין…

Posted by ‎עינת קליש רותם – ראש העיר חיפה‎ on Thursday, February 7, 2019

בעקבות שביתת עובדי חיפה, הודיעו ראשי ארגוני המורים כי ישקלו גם הם להשבית את הלימודים בעיר. אתמול הודיע ועד עובדי עיריית חיפה כי השביתה אינה מוגבלת בזמן, זאת על רקע סירוב העירייה להיכנס למו"מ בנוגע לסוגיות שבמחלוקת: צעדים חד-צדדיים, סוגיות של תקינה ועומסי עבודה, אי-מתן קביעויות לעובדים ועוד.

במכתב ששלחה אתמול מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, לראש העיר עינת קליש-רותם ולד"ר סער הראל, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, נכתב כי "בשל השביתה נוצר מצב בלתי נסבל במוסדות החינוך, כאשר הפסולת נערמת והמצב ההגייני התדרדר לכדי סכנה לבריאותם של התלמידים. השהות במוסד לא רק מסכנת את התלמידים היא גם לא מאפשרת לעובדי ההוראה לנהל את שגרת יום הלימודים. אם השביתה תימשך גם מחר, עובדי ההוראה יגיעו אך לא נאפשר כניסתם של תלמידים".

לדבריה הצטרף יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בהודעה ששלח למורי החינוך העל-תיכוני בעיר, אך הסתייג והוסיף: "איננו מעוניינים להשבית את מערכת החינוך שביתה מיותרת, אם אין צורך בכך".

זבל נערם ברחובות חיפה (ללא קרדיט)
זבל נערם ברחובות חיפה (ללא קרדיט)

"בשל שביתת עובדי התברואה בעיריית חיפה עלול להיווצר מצב תברואתי בביה"ס אשר לא מאפשר קיום לימודים", חידד ארז. "פנינו למנכ"ל משרד הבריאות על מנת שישלח מפקח תברואה מטעמו, כדי שיחליט האם ניתן לקיים לימודים במצב זה, המהווה סכנה בריאותית לתלמידים ולמורים. דרישתנו היא לטפל באופן דחוף ביותר, ובהתאם לתוצאות הבדיקה נחליט על המשך הצעדים. לאור תוצאות הבדיקה נפסיק את הלימודים בביה"ס שבהם לא ניתן לקיימם".

כזכור, לאחר ששביתת האזהרה של עובדי העירייה אמש לא נענתה בתגובה מצד ראש העיר, שנמנעת מלהיפגש עם נציגות העובדים – הודיע הבוקר הוועד כי השביתה תימשך בלא הגבלת זמן. במסגרת השביתה שובתים גם גני הילדים – למעט גני החינוך המיוחד שהוחרגו על-ידי ועד העובדים. גם הצהרונים והמועדוניות פועלים כרגיל, למעט אלו המופעלים על ידי עובדי העירייה בבתי הספר: שלווה, דרור, יבניאלי, חופית, גורדון ולאו-בק. בדף הפייסבוק של העירייה ציינו כי "בתי הספר היסודיים והתיכוניים יפעלו כסדרם, בחינת הבגרות בהיסטוריה תערך כמתוכנן".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).

השביתה הוכרזה לאחר שקליש-רותם תקפה בבוטות את ועד העובדים ברשתות החברתיות מוקדם יותר השבוע, ועל רקע סכסוך העבודה שהוכרז בעירייה לפני שבועות מספר. "חשוב לנו להבהיר שכל מה שאנחנו מבקשים זה לשמור על הקיים ללא פגיעה בציבור העובדים ובתנאי העסקתם", כתב יו"ר ועד עובדי העירייה, דוד וקנין, בהודעה שנשלחה לעובדים ביום שלישי השבוע, "אנו מדברים על קביעויות, מילוי חוסר בעובדים (סייעות, מלוות, עובדי תברואה ותפקידים שלא מאוישים – נ.כ), צעדים חד-צדדיים ועוד". בשיחות שקיים וקנין עם העובדים השבוע הבהיר כי "יש דברים שצריך לתקן, אבל בהידברות ובהסכמות. אנחנו תמיד נמצא את הפתרונות, אבל לא כשצד אחד מכופף את השני".

מעיריית חיפה נמסר: "בעקבות הודעת וועד העובדים על המשך השביתה, אנו נאלצים להודיע על המשך שביתת שירותי העירייה.בתנאים הקיימים, גני הילדים לא יפעלו, להוציא גני ילדים בחינוך המיוחד שיפעלו. בהתאם להנחיית הסתדרות המורים בתי הספר היסודיים לא יקלטו תלמידים כולל כיתות החינוך המיוחד המשולבות בבתי הספר היסודיים. גני ילדים של החינוך המיוחד, בתי הספר לחינוך מיוחד, ובתי הספר התיכוניים יפעלו כסדרם, גן החיות והמוזיאונים יהיו פתוחים חינם לתושבי חיפה בהצגת תעודת זהות. אנו מתנצלים על אי נוחות הזמנית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!