דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח

על רקע לאומני / הותר לפרסום: נעצר פלסטיני תושב חברון החשוד ברצח אורי אנסבכר

גופתה של אנסבכר נמצאה באזור עין-יעל בי-ם וחקירה משולבת של המשטרה והשב"כ הובילה למעצר חשוד תושב חברון הלילה (ו') ברמאללה | צו איסור פרסום על יתר פרטי הפרשה ואזהרה חריגה של המשטרה שלא לשתף מידע

אורי אנסבכר, שגופתה נמצאה סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים וחיפושי המשטרה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
אורי אנסבכר, שגופתה נמצאה סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים וחיפושי המשטרה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הותר לפרסום כי חקירת משותפת של משטרת ישראל והשב"כ הובילה הלילה (ו') את כוחות הימ"מ, היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול, כוחות שב"כ וכוחות צה"ל לפעילות מבצעית ברמאללה במסגרתה נעצר חשוד ברצח של אורי אנסבכר בת ה-19 שגופתה נתגלתה ביום חמישי בירושלים.

בהודעת המשטרה נמסר כי מרגע מציאת הגופה באזור עין יעל בירושלים, פעל צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאתר כל פיסת מידע, ממצא וראייה שיכולה להוביל לזהותו של החשוד ברצח. "החקירה כאמור הובילה הלילה למבצע משותף של המשטרה, לוחמי הימ"מ, שירות הביטחון הכללי וצה"ל במהלכו נעצר החשוד ברמאללה. החשוד, תושב חברון הועבר לחקירת שב"כ".

במשטרה מדגישים כי קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה למעט מה שנכתב בהודעה הנ"ל והוציאו הודעה חריגה, לאור ריבוי הפצת שמועות בנושא, כי כל הפצה של מידע לא מאושר מהחקירה פוגעת בכבוד המנוחה ובמשפחתה.

אנסבכר, שהוכרזה כנעדרת משעות הבוקר ביום חמישי, נמצאה בשטח פתוח באזור עין יעל הסמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים. מאות ליוו אותה אתמול למנוחות בבית הקברות בתקוע. מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרה נמצאים בזירה ונפתחה חקירה כשבשל אופי הפגיעות על הצעירה, כיוון החקירה המרכזי מתמקד בהנחה כי מדובר ברצח.

אורי אנסבכר, שגופתה נמצאה סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים. (באדיבות המשפחה)
אורי אנסבכר, שגופתה נמצאה סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים. (באדיבות המשפחה)

אורי, ביתם של נעאה והרב גדי, ואחותם של טל, תמה, דוד ושובה נולדה בתקוע והתחנכה בבית הספר אח"י בישוב ובאולפנת ראש צורים בגוש עציון. היא התנדבה לשרות לאומי בעין יעל בירושלים.

"אורי היתה בת שרות לאומי ביעלים, מרכז לטיפול בנוער ביער בעמק רפאים ירושלים, שם מצאה את מותה" מסרו הוריה נעאה וגדי, "נשמה קדושה מבקשת משמעות בעלת נפש רגישה לכל אדם ויצור,ורצון אינסופי לתיקון העולם בטוב"

המורה שחינכה אותה באולפנה סיפרה כי "אורי הייתה בחורה חכמה וכנה ובעלת פתיחות מחשבתית מקורית ויצירתית. היא הייתה אהובה מאד על הסביבה והיתה בה רגישות לזולת".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אצר בתגובה להודעה על מותה כי "אורי אנסבכר ז"ל, נשמה טהורה, בת תקוע, בת גוש עציון. ילדה תמימה ממשפחה יקרה. בת שירות לאומי שהקדישה את שנותיה הצעירים והיפים לטיפול בנוער במרכז יעילים, שם יצקה משמעות ותוכן לעולמה.תנחומינו למשפחה, לישוב תקוע ולגוש עציון כולו.
אין מילים שיוכלו לנחמם אחרי רצח כה מחריד. אנו פונים אל המשטרה, כוחות הבטחון וכל מקבלי ההחלטות ודורשים למצות את הדין עם אותם רוצחים בני עוולה".

מדוברות איחוד הצלה נמסר כי עקב אופי האירוע הוזעקו למקום גם צוותי היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד נמצא בזירה ומקיים הערכת מצב והחליט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!