דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח

על רקע לאומני / כוחות הביטחון פעלו הלילה בסמוך לביתו של החשוד ברצח אורי אנסבכר

הכוחות הגיעו לחברון לבית משפחתו של החשוד, ערפאת ארפאעיה בן ה-29 שנעצר ביום שישי ברמאללה, והחלו במיפויים לצורך בחינת אפשרות הריסתו | צו איסור פרסום על יתר פרטי הפרשה ואזהרה חריגה של המשטרה שלא לשתף מידע

פעילות כוחות הביטחון בחברון בסמוך לביתו של החשוד ברצח אורי אנסבכר ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
פעילות כוחות הביטחון בחברון בסמוך לביתו של החשוד ברצח אורי אנסבכר ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כוחות צה״ל בעיר חברון במהלך הלילה (מוצ"ש) לאחר שיצא ממנה החשוד ברצח אורי אנסבכר ז״ל. במהלך הפעילות מיפו הכוחות את בית החשוד, לצורך בחינת אפשרות הריסתו. מוקדם יותר אתמול פורסם כי החשוד שנעצר בחשד לרצח הצעירה הינו ערפאת ארפאעיה, בן 29, תושב חברון. ארפאעיה נעצר בשעות הערב ביום שישי, בפעילות משותפת של שב"כ, הימ"מ ומשטרת ישראל.

מאז גילוי גופתה של אנסבכר בשעות הערב ביום חמישי, פעלו משטרת ישראל והשב"כ בשיתוף פעולה לפענוח הרצח. החקירה הובילה למבצע משותף של המשטרה, לוחמי הימ"מ, שירות הביטחון הכללי וצה"ל, שנערך בשעות הערב אתמול, ובמהלכו נעצר ארפאעיה ברמאללה. הכוחות שעצרו את ארפאעיה נתקלו בהפרות סדר מצד צעירים שיידו אבנים וחפצים שונים על כלי הרכב שהשתתפו בפעולה.

אורי אנסבכר, שגופתה נמצאה סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים. (באדיבות המשפחה)
אורי אנסבכר, שגופתה נמצאה סמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים. (באדיבות המשפחה)

מחקירתו של ארפאעיה בשב"כ, עולה כי בבוקר יום חמישי יצא מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה, הנמצא דרומית לירושלים. ארפאעיה צעד לכיוון היער, שם הבחין באנסבכר, תקף ורצח אותה. חקירת החשוד בידי השב"כ נמצאת עדיין בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח. על יתר פרטי החקירה קיים צו איסור פרסום.

כזכור, גופתה של אורי אנסבכר נמצאה ביער הסמוך למוזיאון 'עין יעל', הנמצא בדרום ירושלים. אנסבר נעדרה מאז שעות הצהריים ביום חמישי, ונמצאה בשעות הערב כשהיא ללא רוח חיים ועל גופה סימני אלימות. אתמול התקיימה הלווייתה של הצעירה, ומאות ליוו אותה למנוחות בבית העלמין בישוב תקוע בו התגוררה.

אורי, ביתם של נעאה והרב גדי, ואחותם של טל, תמה, דוד ושובה, נולדה בתקוע והתחנכה בבית הספר אח"י בישוב ובאולפנת ראש צורים בגוש עציון. היא התנדבה לשרות לאומי בעין יעל בירושלים.

החיפושים אחר אורי אנסבכר ז"ל (יונתן זינדל / פלאש90)
החיפושים אחר אורי אנסבכר ז"ל (יונתן זינדל / פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב למעצר החשוד בידי כוחות הביטחון ואמר כי הוא מברך את כוחות השב"כ והימ"מ שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר ז"ל. "ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון. בשמי ובשם עם ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת אנסבכר ולחזק אותם ביגונם הכבד".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!