דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיפה

השביתה בחיפה / חיפה: בתיווך בית הדין לעבודה הסכימו הצדדים על הפסקת השביתה וחזרה למו"מ

השופט קרא לוועד "לתת לראש העיר החדשה צ'אנס" | "הנהלת העירייה וועד העובדים יפעלו במשותף למען תושבי העיר", נכתב בפוסט של ראש העיר שפורסם בתום הדיונים בבית הדין | "הדבר האחרון שרציתי זה שהתושבים יסבלו", סיכם יו"ר הוועד

היכל המשפט חיפה (צילום: אלמוג/ ויקימדיה)
היכל המשפט חיפה (צילום: אלמוג/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במהלך הדיון שהתקיים אמש (מוצ"ש) בבקשת עיריית חיפה להוציא צווי מניעה לשביתת עובדי העירייה הבהיר השופט אלכס קוגן כי ראש עיר החדשה, עינת קליש רותם, נדרשת להפנים כי בעירייה ועד עובדים ולנהוג בו כבוד מחד – ואילו על ועד העובדים להפנים כי ישנה ראש עיר חדשה מולה יש להתנהל.

"לכל מנהל יש את סגנון הניהול שלו, לראש העיר יש את סגנון הניהול שלה ואתם צריכים לחיות ביחד. תנו לה צ'אנס", אמר. מצד שני הוסיף כי "האמירות בפוסט (של קליש-רותם – נ.כ) הן אמירות קשות", כשהוא מתייחס להתקפותיה על ארגון העובדים ברשתות החברתיות. במטרה להביא את הצדדים למו"מ, כינס אותם להידברות בדלתיים סגורות. לוועד העובדים פנה ואמר: "יש לכם המון כוח ביד. כשמשתמשים בו, יש להשתמש בו באחריות".

בפוסט שפרסמה ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם, לאחר דיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נכתב כי "ראש העיר חיפה ויו"ר ועד העובדים מודיעים על סיום השביתה ותחילת הידברות מיידית בנושאים השנויים במחלוקת. הנהלת העירייה וועד העובדים יפעלו במשותף למען תושבי העיר. החל ממחר בבוקר יינתנו כל השירותים העירוניים בחיפה כסדרם". בכך מסתיימת שביתת עובדי העירייה שהתנהלה בארבעת הימים האחרונים.

"מה שמסתמן כרגע זה שעובדי העירייה יחזרו מחר לעבודה, והצדדים יכנסו למו"מ אינטנסיבי על מנת לפתור את המחלוקות ביניהם בחסות בית הדין ואם צריך גם באמצעות המגשרת. אני מקווה מאוד שהחל ממחר בבוקר ייפתח דף חדש והעיר חיפה תלך קדימה יחד עם ועד העובדים, הנהלת העירייה ועם ההסתדרות במרחב חיפה. אני מקווה שאת המשבר הזה נדע לפתור בשבוע-שבועיים הקרובים", אמר בתום הדיון יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד. "עיריית חיפה קיימת הרבה מאוד שנים, ב-25 שנים האחרונות לא היה פה יום אחד בחיפה, אולי רק חצי יום עיצומים. אני מצטער שהגענו למצב הזה. אני מקווה מאוד שהנהלת העירייה תדע לחבק את העובדים ותדע לקחת אותם ולמצוא יחד איתם את הפתרונות המתאימים", הוסיף.

זבל נערם ברחובות חיפה (ללא קרדיט)
זבל נערם ברחובות חיפה (ללא קרדיט)

 

"הדבר האחרון שרציתי זה שהתושבים יסבלו", סיכם יו"ר ועד עובדי העירייה דוד וקנין. "אני עובד 32 שנים, משרת 32 שנים את התושבים יחד עם קבוצה של 5,000 עובדים שעושים זאת ביושר ובנאמנות. היה לנו קשה להגיע למצב הזה ולהשבית. יחד עם זאת, המטרה שלנו הייתה שראש העיר תבין שיש פה ארגון עובדים שדואג לעובדים, והיא צריכה להבין ולהתחשב בכך. אני מקווה מאוד שמהיום הזה אנחנו יוצאים לדרך חדשה, ומפה והלאה כל מה שהיא ואנחנו נעשה זה יהיה למען התושבים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!