דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

השמאל הישראלי / פעילי העבודה ומרצ התכנסו במטרה להדיח את אבי גבאי ולהביא לאיחוד המפלגות

יושבי ראש המשמרות הצעירות של העבודה ומרצ מקימים מטה משותף שיפעיל לחץ על בכירי שתי המפלגות לקדם איחוד | המטה יפעיל חמ"ל טלפוני וצוות תוכן, וכן מארגן כנס גדול שאמור להתקיים ביום שלישי השבוע

יו"ר העבודה גבאי ויו"ר מרץ זנדברג (צילום:תומר ניוברג/יונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר העבודה גבאי ויו"ר מרץ זנדברג (צילום:תומר ניוברג/יונתן זינדל/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

כ-30 פעילים, רובם ממפלגת העבודה ומיעוטם ממרצ, נפגשו אמש (מוצ"ש) בדרום תל אביב, במטה הפריימריז של יו"ר המשמרת הצעירה של העבודה, תומר פינס, כדי לדון בקידום האיחוד בין המפלגות. פינס ושותפיו, בהם יו"ר צעירי מרצ, אלירן ביחובסקי ויו"ר הצעירים הקודמת במרצ, בר גיסין, הציבו לעצמם מטרה ברורה: הדחת אבי גבאי מראשות העבודה עוד טרם סגירת רשימות המועמדים, כלומר בעשרת הימים הקרובים, וביצוע האיחוד. ביום שלישי הקרוב אמור להתקיים כנס גדול בנושא, שפרטיו עוד לא נסגרו, אך אמורות לנאום בו דמויות בכירות.

פינס, שעצר לחלוטין את פעילות הפריימריז שלו, אמר כי הזוי בעיניו שאנשים עוסקים בשאלה "אם יהיו במקום 10 או 12 בזמן שהשמאל מתרסק לכיוון אחוז החסימה" והעמיד את המטה שלו לטובת האיחוד. "בימי שני וחמישי השבוע יהיו פריימריז של שתי המפלגות, בשתיהן יהיו מתנדבים שלנו שידברו על זה עם המצביעים. נקים חמ"לי טלפונים משותפים של צעירי מרצ ועבודה, כדי להפעיל לחץ על הח"כים בשתי המפלגות, והקמנו גם צוות שעסוק בלייצר תוכן, סטטוסים ברשתות החברתיות, מאמרי דעה וכו', במטרה שייפול האסימון למנהיגות שלנו. כולנו מאוד מגויסים".

תומר פינס (תמונה באדיבות המצולם)
תומר פינס (תמונה באדיבות המצולם)

חלק מהפעילות תיעשה ישירות מול הפוליטיקאים, אך בשלב הזה הם אינם מגיבים לפה או לשם. "אני מרגיש סדקים", אומר פינס, "אבל עד יום אחרי הפריימריז אף אחד מהפוליטיקאים לא ייצא בהכרזה מעניינת. בשלב הזה אני לא מצפה מהם, הם יסיימו את הפריימריז ואז נגלה מי עומד איפה".

אתה יודע מה המהלכים של גבאי בעניין הזה? פורסם שהוא הזמין סקר.
"אין לי מושג, אני יודע פחות מה קורה אצל גבאי ממך. אני השטן, כבר איזה שנה שאני מבקר אותו, ממש לא סובלים אותי שם. אני איש שמאל מאוד מובהק, לא רציתי לריב בשביל לריב, אבל בכל פעם שהוא סטה מהערכים הגבתי. אישית אני תומך באיחוד המפלגות שנים אחורה, מכל מיני סיבות, אבל עכשיו, עם ההתרסקות, הסבתי את המטה שלי לחלוטין למשימה הזאת. את הלו"ז ואת אנשי הצוות והמתנדבים. בזה אנחנו עסוקים כבר שבוע".

ומה עם הפריימריז, זנחת לחלוטין את הריצה שלך?

"כמובן שאשמח לתוצאה יפה וגבוהה, עשיתי התמודדות, אבל אני כבר שבוע לא שם. אני אסתובב בין הקלפיות, אבל אקדם יותר את הקמפיין הזה מאשר את ההיבחרות שלי. יהיה לי די מוזר להתעסק בשאלה אם אגיע למקום 19 או 22 בזמן שהשמאל הישראלי נמחק".

ועידת מפלגת העבודה (צילום: אלון וולניץ)
ועידת מפלגת העבודה (צילום: אלון וולניץ)

אמש פורסם בחדשות 12 כי סקר פנימי שהזמין יו"ר העבודה אבי גבאי הראה שאיחוד מניב 10-11 מנדטים. על-פי הפרסום, הנתון הזה לא משכנע את גבאי בכדאיות המהלך, משום שלתפיסתו ריצה נפרדת עשויה להביא יותר מנדטים. כך, למשל, בסקר פגוש את העיתונות שפורסם אמש, קיבלה העבודה 7 מנדטים ומרצ 5.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!