דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

חשד לרצח / האם החשודה ברצח בנה הפעוט נשלחה להסתכלות פסיכיאטרית - והארכת מעצר

המשטרה דרשה להאריך את מעצרה של האם השוהה בארץ עם אשרת תיירת ב-10 ימים אולם לאור חוות דעת של פסיכיאטר החליטה שופטת בית נשפט השלום בעיר להאריכו ב-5 ימים ולהעבירה לבי"ח פסיכיאטרי

חזית בית משפט השלום באילת (מתוך ויקיפדיה)
חזית בית משפט השלום באילת (מתוך ויקיפדיה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הוארך בחמישה ימים מעצרה של האם החשודה ברצח בנה – האם נשלחה להסתכלות פסיכיאטרית. כזכור, אתמול (שני) בשעות הערב דווח על פעוט שטבע בביתו באילת ומפונה לבית החולים. בבית החולים נקבע מותו של הפעוט. מיד לאחר מכן, נעצרה האם ונחקרה על ידי המשטרה.

בית המשפט שלום באילת האריך היום בחמישה ימים את מעצרה של האם החשודה ברצח בנה התינוק. בפתח הדיון, שהתקיים בפני השופטת ליאורה אדלשטיין, הוצגה חוות דעת פסיכיאטרית שניתנה היום לאם. עו"ד אייל לביא, המייצג את האם מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בדיון כי "לפסיכיאטר שבדק אותה אחרי 12 שעות ממועד האירוע, אין ספק שהוא רואה תסמינים פסיכוטיים אצלה, אין לו ספק".

בדיון התברר כי האם הינה אישה מחוסרת אזרחות ישראלית ונמצאת בארץ על אשרת תיירת. עוד נודע כי היא נחקרה על-ידי המשטרה בשעות הלילה וכי גם אביו וסבו של התינוק מסרו עדות פתוחה במשטרה. בסיום הדיון, ביקש נציג המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרה של האם בעשרה ימים, ואמר כי המשטרה נמצאת בראשיתה של חקירה. "מדובר באירוע חמור מאוד, המסוכנות זועקת לאור המעשים".

עו"ד לביא אמר כי איך שלא מסתכלים על האירוע, "מדובר בטרגדיה של ממש". יחד עם זאת, הדגיש עו"ד לביא את מצבה הנפשי הקשה של האם, ואמר כי הוא סבור שהחקירה של החשודה הייתה אמורה להיערך לאחר בדיקה פסיכיאטרית ולא לפני. "שוחחתי עם החשודה אתמול, אני לא רופא ולא מתיימר להיות רופא, אבל במהלך כל השיחה איתה המצב הרפואי ובעיקר הנפשי זעק לשמיים". על רקע זה, ביקש עו"ד לביא כי אם יוארך מעצרה של האם, דבר זה יעשה בבית חולים פסיכיאטרי ולא בבית מעצר.

בסיום הדיון, הורתה אדלשטיין לשלוח את האם להארכת מעצר בת חמישה ימים בבית חולים פסיכיאטרי, זאת על רקע חוות הדעת הפסיכיאטרית שהוגשה לה ועל רקע הדברים העולים מחור החקירה בתיק. אדלשטיין אמרה כי "מצאתי קיומו של חשד סביר לפיו החשודה עברה את העבירה המיוחסת לה. מנגד, עיינתי בחוות הדעת של ד"ר רן עמוס, אשר בסופה קובע כי עדיין לא ברור ממה נובעים התסמינים אותם הוא מציין בחוות דעתו. עולה מכך כי יש לברר את מקור התסמינים, ולשם כך יש לשלוח את החשודה להסתכלות בבית חולים פסיכיאטרי".

בסיום הדיון, הוצא צו איסור פרסום על פרטיה של האם ובני המשפחה הקרובים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!