דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירות החוץ

שירות החוץ / התיקון נמשך: הסכם קיבוצי ראשון לתומכי נציגיות משרד החוץ (עמ"י)

בין השאר קובע ההסכם מודל להתאמת שכר העובדים למדינות בהם הם פועלים | יו"ר ועד העובדים: "תודה גדולה מכל לחברים שלנו, העובדים, על אורך הרוח ושיתוף הפעולה מכל נקודה ברחבי הגלובוס״

עובדי משרד החוץ בלונדון, 20 בדצמבר 2017
עובדי משרד החוץ בלונדון, 20 בדצמבר 2017
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם השבוע ל-800 עובדי אית"ן (אזרחים ישראלים תומכי נציגיות, לשעבר עמ"י) ואית"ן אבטחה שאינם בני זוג של שליחים, כך הודיעו היום (שלישי) משרד האוצר וההסתדרות. חתימת ההסכם היא חלק מתהליך קליטת עובדים אלה לשירות המדינה והתאמת מודל השכר של העובדים כך שישקף את עלויות המחייה במדינות בהם הם חיים ועובדים.  ההסכם החדש נחתם בין הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, קובי בר נתן ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

עובדי עמ"י יצאו למאבק על שיפור על תנאי שכרם ושינוי אופן העסקתם, ולאחר מאבק ארוך שכלל הפגנות ליד נציגיות משרד החוץ מסביב לעולם, נחתם לפני כשנתיים הסכם שכר חדש. לאחר מכן, החליטה הממשלה לקלוט אותם כעובדי מדינה.

בינואר 2018 נכנס לתוקפו מודל שכר חדש עבור עובדי אית"ן, ובהמשך השנה, נכנס לתוקפו גם מודל שכר חדש עבור עובדי אית"ן אבטחה, הלוקח בחשבון את התפקיד הייחודי של קבוצה זו, תוך שמירה על הדמיון לעובדי אית"ן. כצעד משלים, במהלך השנה נקלטו העובדים כעובדי מדינה.

מהצדדים נמסר כי הרעיון המנחה מאחורי המודלים היה להתאים את השכר הישראלי ליוקר המחיה, קושי השירות, עלויות הדיור ופרמטרים נוספים הקיימים בערים השונות בחו"ל בהם נמצאים העובדים. התאמה זו, ע"פ הפרמטרים השונים, מתבצעת על פי נתונים אובייקטיבים של חברת ייעוץ בינלאומית. יתרה מכך, נקבע רכיב חדש ומשמעותי במודל העוסק בתשלום קצובת דיור.

לאור קשיים שהתגלו במודלים, התנהל בשנה האחרונה משא ומתן בהשתתפות נציגי הממונה על השכר במשרד האוצר, הנהלות המשרדים, נציבות שירות המדינה, נציגי ועד העובדים וההסתדרות. במסגרת הדיונים נדונו פתרונות שונים שיטיבו עם העובדים ויצמצמו עיוותים בין נציגויות שונות.

בתום הדיונים ולאחר הגעה להסכמות, נחתם ביום ראשון לראשונה הסכם קיבוצי בעניינם של העובדים, הכולל בין היתר מענק העומד על כ-1,000 ש"ח. במקביל, במסגרת הוועדה הבין משרדית לשכר ותנאי שירות בחו"ל, הקובעת את תנאי השכר של עובדי המדינה בחו"ל, נקבעו בהתאם להסכמות, מספר שינויים במודלי השכר, הן של עובדי אית"ן והן של עובדי אית"ן אבטחה, תוך שמירה על מבנה המודל. השינויים המרכזיים כוללים יצירת איזון גבוה יותר בין רכיב החזר הדיור לבין רכיבי השכר, צמצום פערים בין נציגויות ותיקון עיוותים שנוצרו במרכיב השעות הנוספות.

הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי בר נתן: "אני מברך על השלמת תהליך ההסדרה של מודל שכר עובדי אית״ן, המהווים חלק משמעותי בפעילות החוץ של מדינת ישראל. מודל השכר החדש משפר את האיזון בין רכיבי השכר השונים, תוך שהוא ממשיך להתבסס על נתונים בינלאומיים בלתי תלויים. אני מאמין כי ההסכם והמודל החדש יבטיחו את המשך הפעילות של נציגויות ישראל בחו״ל בהצלחה ולאורך זמן".

יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה, אבי ניסנקורן: "אני מברך על ההסכם הנותן מענה לקבוצה חשובה של עובדים אשר נאנקת להשתכר ולהתקיים בכבוד תוך עול יוקר המחייה. ישנה חשיבות גדולה למודל עליו הסכימו הצדדים, המבצע התאמות שוטפות ליוקר המחייה והפרמטרים השונים במדינות השירות, ולהסדרת הסכם קיבוצי לגבי עובדים אלו לאחר המתנה של שנים".

יו"ר ועד עובדי אית"ן, רון קורמוס: ״אנחנו משפרים היום את הרפורמה באופן שיבטיח קיום בכבוד לכל עובדי התמך הדיפלומטיים מכל משרדי הממשלה. חשוב לזכור שגם כעת התוצאה אינה מושלמת ובעתיד יידרשו עדכונים ותוספות – ובדיוק מסיבה זו היה חשוב לחתום על הסכם קיבוצי. אנו מבקשים להודות להסתדרות על הליווי המקצועי והצמוד וכן למשרד האוצר ולנציבות שירות המדינה על הקשב והנכונות לתקן. תודה גדולה מכל לחברים שלנו, העובדים, על אורך הרוח ושיתוף הפעולה מכל נקודה ברחבי הגלובוס״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!