דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

בחירות 2019 / הבית היהודי צירף את העיתונאית יפעת ארליך; נמשכים המגעים עם סמוטריץ'

ארליך תשובץ במקום השלישי השמור לאישה - כך החליטה ועדה מיוחדת מטעם המפלגה | המו"מ עם 'האיחוד הלאומי' לריצה משותפת של שתי המפלגות נמשך | המחלוקת: האם סמוטריץ' יזכה בתפקיד הבכיר יותר בממשלה

שר החינוך, רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר החינוך, רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

מפלגת הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ הודיעה הבוקר כי המועצה הציבורית שלה בחרה בעיתונאית "ידיעות אחרונות" יפעת ארליך לכהן במקום השלישי, המשוריין לנשים, אחרי מוטי יוגב שבמקום השני ולפני דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן. במפלגה קוראים לשריין לארליך את המקום הרביעי ברשימה המאוחדת הצפויה עם האיחוד הלאומי.

בהודעת הבית היהודי נאמר כי "יפעת היא תוספת כח משמעותית לבית היהודי, ומייצגת את ציבור הצעירים המגוון, התוסס, הערכי והדעתן של הציונות הדתית והמסורתית. חברי המועצה קוראים למפלגה לשמור ולהבטיח את מקומה של הנציגה הנשית ברביעיה המובילה ברשימה בכל מו"מ והסכם עם מפלגות נוספות. קול נשי משמעותי ומוביל הוא חיוני להצלחת הבית היהודי בבחירות ובכנסת ואסור לוותר עליו".

אחר הצהריים ימסור יו"ר הבית היהודי פרץ הודעה לתקשורת על הצטרפותה של ארליך. צוותי המו"מ של המפלגות התכנסו הבוקר לשיחות במלון פלאזה בים המלח, במקביל לכנס מנהלי בתי ספר של הציונות הדתית המתקיים במקום. המו"מ בין הצדדים, המתקיים מאז מינוי פרץ לראש המפלגה לפני שבוע וחצי, היה עד כה רצוף מכשולים. עיקר המחלוקת היה בשאלה אם סמוטריץ', שיוצב שני ברשימה המאוחדת, יקבל את התיק הבכיר בממשלה כפי שביקש.

נכון לשלב זה אין התקדמות במגעים לצירוף מפלגת יחד בראשות אלי ישי ומפלגת עצמה יהודית לרשימת הציונות הדתית, למרות לחצי ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם איחוד כזה. על הרקע הזה תקף הבוקר איש עצמה יהודית איתמר בן גביר את סמוטריץ', בטענה שהימנעותו מהתקדמות אינה מובנת. לדבריו, תומכי עצמה יהודית לא ייצאו לקלפיות אם המפלגה לא תהיה חלק מרשימה בעלת סיכוי, מה שיביא לאבדן קולות בגוש הימין ולסיכון שנתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה.

בראיון בגלי צה"ל אמר הבוקר חבר הכנסת מוטי יוגב, כי המטרה היא לייצר רשימה שתביא את התוצאה הטובה ביותר. "הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ הוקם מחדש אחרי כחודש וחצי שחווינו משבר בנטישת בנט ושקד, ואנחנו בונים את עצמנו כבית הפוליטי המרכזי של הציונות הדתית לגווניה. פנינו לאיחוד מירב הכוחות הדתיים-לאומיים".

יוגב הוסיף כי הוא בעד בחינת חיבורים עם עצמה יהודית ומפלגת יחד, וקיווה שאנשי הציונות הדתית: "לא יברחו לימין החדש, שלא ידאג להם לדבר, ללא נאמנות לערכים או ללא נאמנות לאנשים או לעשייה המגזרית… הזלזול של בנט ב-6 השנים האחרונות בציונות הדתית הגיע לשיא. לא רק שהוא נטש את הבית הפוליטי של הציונות הדתית עם חובות כבדים, תוך שהוא כפה את הבית היהודי בבחירות הקודמות בפרטנזיות של לרוץ ל-14 מנדטים, בסופו של דבר קיבלנו רק 8 והוא השאיר אותנו עם חובות של למעלה מ-11 מיליון, רק מהכפייה הזו. עכשיו הוא מסתובב וקורא לבני הציונות הדתית להצביע לו. זה חוסר נאמנות לערכים וחוסר נאמנות לאנשים. אקזיט על מפלגת האם עליה הוא טיפס בשביל להגיע לגדולה פוליטית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!