דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך לגיל הרך

כלכלת בחירות / כחלון הציג את תכנית 'כולנו' לגיל הרך: מעונות מסובסדים ב-1,200 ש"ח

בכירי המפלגה הודיעו שידרשו לכלול בקווי היסוד של הממשלה הבאה את הרפורמה, שעלותה 4.2 מיליארד ש"ח בשנה והוצאה חד פעמית של 3.6 מיליארד ש"ח | ההצעה כוללת העברת האחריות על המעונות למשרד החינוך ובינוי מעונות חדשים

משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: אלעד מלכה)
משה כחלון בכנס ההשקה של קמפיין הבחירות באשקלון. (צילום: אלעד מלכה)
נתי יפת
טל כרמון
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מפלגת כולנו, הנושקת לאחוז החסימה בסקרים, מפרסמת היום (ד') תוכנית לסבסוד מעונות לגילאי חצי שנה עד שלוש, כך שהתשלום עליהם לכלל האוכלוסיה יהיה 1,200 שקל בחודש לכל פעוט. מדובר בחיסכון ממוצע של 1,300 שקל בחודש  וכ-14.5 אלף שקל בשנה. בכולנו אומרים כי עלות התוכנית למדינה היא 4.2 מיליארד שקל בשנה, ובנוסף עלות חד-פעמית של 3.6 מיליארד שקל: מיליארד לטובת הכשרות והוצאות תפעול, ו-2.6 מיליארד שקל לבינוי, התאמת מבנים קיימים, ומנגנוני תמרוץ ליישום התוכנית.

בכולנו מתחייבים לדרוש את הכללת התוכנית בקווי היסוד של הממשלה הבאה, כך שמימוש יובטח. כוונת המפלגה היא לקדם את יישום התוכנית בהדרגה, כך שהיא תופעל במלואה החל מהשנה הרביעית. מעבר לסבסוד כוללת התוכנית העברת האחריות למעונות היום ממשרד העבודה והרווחה למשרד החינוך, העברת חוק חינוך לגיל הרך, העמקת הפיקוח על המעונות, שיפור וקיצור הליך מתן היתרים להפעלת מעונות פרטיים, פישוט הבירוקרטיה למשפחות חלשות הזקוקות לסבסוד נוסף.

מעון שי של רשת נעמ"ת ברחובות (תמונה באדיבות המעון).
מעון שי של רשת נעמ"ת ברחובות (תמונה באדיבות המעון).

סעיף נוסף בתוכנית כולל חיזוק המרכזים לגיל הרך, המאפשרים אבחון והתערבות מוקדמת כאשר מזוהים פעוטות הסובלים מבעיות, בעיקר כאלה הנמצאים בסיכון גבוה. בחוברת מ-2015 על המרכזים לגיל הרך, מודל שקידמה ג'וינט-אשלים, שותפות בין הג'וינט לממשלה לטיפול בפעוטות, ילדים ונוער בסיכון, כתב מנכ"ל הארגון ד"ר רמי סולימני: "מנקודת מבט של כדאיּות כלכלית, ידוע כי על כל דולר אחד שמשקיעים בגיל הרך, חוסכת החברה שבעה דולרים על הוצאות בגיל מאוחר יותר".

בכולנו אומרים היום כי היוזמה "תסייע לצמצום הפערים ותגביר את שוויון ההזדמנויות בחברה ותגדיל את פריון העבודה במשק". יו"ר המפלגה, שר האוצר משה כחלון, אמר: "55 ימים לפני הבחירות הכלליות, הרבה מלל נשפך, שמענו על חיבורים, פילוגים, רשימות חיסולים, נאומים וסרטונים. דבר אחד שכחו לומר כולם – מה הם מתכוננים לעשות לטובת הציבור, לטובת הזוגות הצעירים, לטובת הילדים. לטובת הגיל הרך.

"… אנחנו יודעים כמה קשה לזוגות הצעירים לשלוח למעון. אנחנו מכירים את העלויות, את איכות החינוך, והחלטנו כי צריך לשנות. אני רוצה שהנכדה שלי תהיה במעון בפיקוח במשרד החינוך ולא תחת משרד העבודה, ואני רוצה שכל ילדי ישראל יקבלו חינוך איכותי, איכותי במחיר הוגן. יש כאן בשורה ענקית לילדי ישראל".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר: "יציאה לעבודה זו זכות בסיסית. אין שום סיבה שהורים שרוצים לצאת ולהתפרנס בכבוד יצטרכו לחשוב פעמיים. זהו אינטרס של האנשים ואינטרס של המדינה. מדובר במהלך שחשוב למשק, שיגדיל את הפריון והתעסוקה וחשוב מכל יתן לכולם הזדמנות שווה. ילדים לא נולדים בגיל 3. ילדים לא מתחילים לאכול בגיל 3, לא צריכים בגדים, צעצועים בגיל 3, ובוודאי שלא מתחילים להתייחס אליהם בגיל 3".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!