דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / הפועל ירושלים היא מחזיקת גביע המדינה בכדורסל, בפעם החמישית

חניכיו של עודד קטש ניצחו את מכבי ראשל"צ הכישרונית עם 67:82 בגמר חד צדדי, מול 9000 אוהדים באדום ב"ארנה" בירושלים. זוהי הזכייה החמישית של המועדון והראשונה בירושלים. בראון עם 19 נק' ופלדין 15 נק' הצטיינו

הפועל ירושלים מחזיקת גביע המדינה לעונת 2018/19 (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)
הפועל ירושלים מחזיקת גביע המדינה לעונת 2018/19 (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בפעם החמישית בתולדותיה והראשונה מול קהל ביתי, של מעל 9,000 אוהדים, הפועל ירושלים זכתה הערב בגביע המדינה בכדורסל, אחרי ניצחון 67:82 על מכבי ראשון לציון. הקבוצה המצוינת של עודד קטש הייתה עדיפה לאורך כל המשחק על פני החבורה הכישרונית של גיא גודס וזכתה לקבל את הגביע מהנשיא ראובן (רובי) ריבלין.

בפתיחה הייתה זו דווקא ראשל"צ שעלתה ליתרון 8:13 אחרי 5 דקות משלשה של דשון סטיבנס. אבל ירושלים חזרה עם  ריצת 3:13 ועלתה ליתרון ראשון. שתי שלשות של ג'ייקובן בראון עם ונקודות של ליאור אליהו קבעו 18:23 אחרי 10 דקות.

ברבע השני, הפער גדול בניצוחו של פלדין שצלף 5 נקודות רצופות כולל דאנק מרהיב. הכתומים מעיר היין ניסו לחזור למשחק אך סבלו מאחוזים רעים מכל הטווחים. אבל לקראת סיום הרבע השני החלה החזרה של החבורה של גודס כשהמילטון ולונג והורידו את היתרון הירושלמי ל-40:42 בלבד בהפסקה.

קטש הצליח להרים את שחקניו וירושלים פתחה את המחצית השניה בריצת 0:7 עם שלשה של תמיר בלאט ונקודות של באטלר, מיד לאחר מכן גודס הזעיק פסק זמן לפני שהמשחק בורח. היתרון עלה לדו-ספרתי אחרי נקודות של פלדין וגם עבירה רביעית של סימפסון לא תרמה לכתומים. אליהו ובראון הגדילו את היתרון עד שהגיעה שלשה של בר טימור על הבאזר שקבעה 8:29 ברבע השלישי ויתרון 48:71 בסיום 30 דקות.

ג'יימס פלדין מהפועל ירושלים בהתקפה (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)
ג'יימס פלדין מהפועל ירושלים בהתקפה (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)

למרות שהמשחק כבר היה גמור, ראשל"צ לא ויתרה וניסתה לקזז את היתרון הגדול אבל דאנק של טיישון תומאס שסיים עם 14 נק' חיסל לה את התקוות והקהל הירושלמי בארנה כבר התחיל בחגיגות. בסיום 67:82 להפועל ירושלים מחזיקת גביע המדינה לעונת 2018/19!

קלעו להפועל ירושלים: בראון 19, פלדין 15, תומאס 14 (10 ריב'), אליהו 8, באטלר 7, טימור 7, בלאט 5, אוחיון 4, אוונס 2. קלעו למכבי ראשל"צ: המילטון 16, סטיבנס 13, לונג 13, קולשוב 7, סימפסון 7 (11 ריב'), שגב 6, אריאל 2, טישמן 2, בלייזר 1.

מאמן ירושלים עודד קטש רשם ציון דרך כשהפך למאמן השלישי שזוכה גם באליפות וגם בגביע עם שתי קבוצות שאינן מכבי ת"א, אחרי האליפות עם גלבוע/גליל ב-2010.

אחרי 11 שנים – הגביע הוא אדום!!!

Posted by Hapoel Jerusalem Basketball Club on Thursday, February 14, 2019

שרת הספורט מירי רגב בירכה: "ברכות למועדון הפועל ירושלים, לשחקנים, למאמן עודד קטש ולכל הצוות המקצועי והניהולי על גביע חמישי. מגיע שאפו גדול גם לראשון לציון ולמאמן גיא גודס על ההישג של ההגעה לגמר". השרה הוסיפה: "משחקים עם אווירה כזו וכדורסל ישראלי איכותי, משאירים טעם נפלא של עוד לקראת המשך הליגה והקרב על צלחת האליפות. שיהיה בהצלחה".

המאמן הזוכה עודד קטש אמר בסיום: "זו זכייה כיפית מכל הבחינות. חבורה של שחקנים מדהימים. יש פה צוות מדהים והתחושה האמיתית היא שזה באמת מגיע לנו. בחצי הראשון הם הקשו עלינו מאוד. לא היינו מספיק רגועים בהתקפה. חששתי ממשחק צמוד והחלטנו שעולים כדי לנצח ולשחק משוחרר ולא לפחד".

הקפטן ליאור אליהו: "זה יילך איתי כל החיים, אני אזכור את הניצחון הזה. זה כיף גדול. אני שמח שיצא ככה ששיחקתי טוב בגמר. תרמתי לקבוצה והיה לנו רבע שלישי גדול. זה רגע ששווה את כל מה שעברתי במהלך העונה. עברתי עונות יותר ופחות פשוטות וזו עונה לא פשוטה, אבל מה יותר כיף מזה? זה מה שזוכרים את זה בסוף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!